tuesadorable
Legacy Member
Ik heb 4 jaar aan de HUB gestudeerd en ik zit een treinhalte verder dan jou (Temse). Over de trein ga ik eerlijk zijn: ik neem niet meer met plezier de trein. Na vier jaar (oké, mijn laatste jaar omvatte niet zoveel les meer, maar kom) ben ik het echt kotsbeu. Ik heb drie jaar daarvoor continu naar Boom getreind dus mijn ergernis was misschien nog te hoog toen ik naar BXL begon te pendelen.
Tijdens de spitsuren valt het mee, dan heb je immers twee treinen naar huis vanuit Mechelen, maar als je je trein mist op één minuut en de ziel uit je lijf hebt gelopen terwijl die trein net het station uitrijdt heb je gewoon zin om met dingen te smijten.
Voor mij was het openbaar vervoer ook vaak een spelbreker in laat-avond activiteiten omdat ik dan de voorlaatste trein wou halen en die vertrekt om 10 na 9. Party! Not. Maar als je vrienden hebt die er op kot zitten (want zo zijn er veel), kan dat niet zo hard storen.
De school zelf is... ja, nogal groen.
Ik ben er altijd graag naar school gegaan omdat ze je er niet het gevoel geven dat je er alleen voor staat. Toch niet in mijn opleiding. Het is niet alleen theoretisch, maar ook praktisch gericht. Verder gaan de ramen er amper open ('k snap niet waar je zus dat vandaan haalt) en is het er eigenlijk nog wel proper voor zoveel leerlingen. Vorige jaren was het wel problematisch om te eten, maar vanaf dit jaar wordt er een mouw aan gepast.
Over BXL... Ik heb er niet zo veel van gezien.
To be honest heb ik steeds van en naar het station gehold. Pas afgelopen jaar heb ik BXL leren appreciëren met zijn terrasjes in de zomer, het vele groen en de leuke plaatsjes om te bezoeken. Dat BXL geen studentenstad is, is volgens mij dan ook gelogen. Het studentenleven, mét studentenverenigingen, bruist er echt.
Tijdens de spitsuren valt het mee, dan heb je immers twee treinen naar huis vanuit Mechelen, maar als je je trein mist op één minuut en de ziel uit je lijf hebt gelopen terwijl die trein net het station uitrijdt heb je gewoon zin om met dingen te smijten. Voor mij was het openbaar vervoer ook vaak een spelbreker in laat-avond activiteiten omdat ik dan de voorlaatste trein wou halen en die vertrekt om 10 na 9. Party! Not. Maar als je vrienden hebt die er op kot zitten (want zo zijn er veel), kan dat niet zo hard storen.
De school zelf is... ja, nogal groen.
Ik ben er altijd graag naar school gegaan omdat ze je er niet het gevoel geven dat je er alleen voor staat. Toch niet in mijn opleiding. Het is niet alleen theoretisch, maar ook praktisch gericht. Verder gaan de ramen er amper open ('k snap niet waar je zus dat vandaan haalt) en is het er eigenlijk nog wel proper voor zoveel leerlingen. Vorige jaren was het wel problematisch om te eten, maar vanaf dit jaar wordt er een mouw aan gepast. Over BXL... Ik heb er niet zo veel van gezien.
To be honest heb ik steeds van en naar het station gehold. Pas afgelopen jaar heb ik BXL leren appreciëren met zijn terrasjes in de zomer, het vele groen en de leuke plaatsjes om te bezoeken. Dat BXL geen studentenstad is, is volgens mij dan ook gelogen. Het studentenleven, mét studentenverenigingen, bruist er echt.
Veel studenten zien enkel maar het traject van het station naar de stormstraat... schande eigenlijk want bxl heeft zoveel te bieden. (er zijn ook studentencafes ect) Heb enkele vrienden die op kot zitten in bxl en dat zijn echt altijd de vetste feestjes
Ook de hele buurt rond de beurs vind ik geweldig om cafetjes te doen. Ben er trouwens over aan het denken mijn laatste jaar op kot te gaan in bxl.