Archief - Studeren in Brussel

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Tersagoz

Legacy Member
Ik ben van plan om Handelswetenschappen te gaan studeren in Brussel aangezien de richting daar het 'beste' is zo blijkt, maar momenteel heb ik echt een heel slecht beeld van Brussel als studentenstad...

Mijn vraag is of het eigenlijk wel 'leuk' is om te studeren in Brussel. Natuurlijk is er altijd wel iets te doen, maar Brussel lijkt me echt geen studentenstad zoals Gent of Leuven... Ik ga waarschijnlijk op kot volgend jaar, maar op kot in Brussel lijkt me echt helemaal niet zo plezant.. Ik heb er ook al aan gedacht om in Leuven op kot te gaan en in Brussel te studeren. Een vriendin van me gaat dat ook doen en ik heb gehoord dat er nog heel wat mensen zijn dat dit doen, maar ik vraag me af of dit wel veel nut heeft want je moet dan nog altijd de trein nemen enz...

Daar komt nog eens bij dat mijn zus ook naar de HUB gaat en steeds zit te klagen over school, de trein enz. wat me alleen nog maar een slechter beeld doet krijgen over studeren in Brussel. Maar als de richting daar het beste is, zou ik toch naar daar moeten gaan?

Ik weet het echt niet meer... Wat zouden jullie doen? :help:

(EDIT: Ohja, ik ben naar de infodagen geweest van Gent en Antwerpen(de campus van Antwerpen sprak me het meest aan), maar nog niet naar Brussel, daar ik nooit dacht om naar Brussel te gaan studeren totdat ik hoorde dat het daar het beste is. En nu wil het lukken dat de laatste infodagen van Brussel op 1 en 8 september zijn en dan ben ik op vakantie, dus ik weet ook helemaal niet hoe het daar in Brussel is eigenlijk, nuja het enige dat ik weet is dat het daar overal groen ziet...)

Jack Wilshere

Legacy Member
Das maar een goei 20 minuutjes in den trein hein... Dat valt nog mee ze ket.

SyntaX_

Legacy Member
Tersagoz zei:
Ik ben van plan om Handelswetenschappen te gaan studeren in Brussel aangezien de richting daar het 'beste' is zo blijkt, maar momenteel heb ik echt een heel slecht beeld van Brussel als studentenstad...

Mijn vraag is of het eigenlijk wel 'leuk' is om te studeren in Brussel. Natuurlijk is er altijd wel iets te doen, maar Brussel lijkt me echt geen studentenstad zoals Gent of Leuven... Ik ga waarschijnlijk op kot volgend jaar, maar op kot in Brussel lijkt me echt helemaal niet zo plezant.. Ik heb er ook al aan gedacht om in Leuven op kot te gaan en in Brussel te studeren. Een vriendin van me gaat dat ook doen en ik heb gehoord dat er nog heel wat mensen zijn dat dit doen, maar ik vraag me af of dit wel veel nut heeft want je moet dan nog altijd de trein nemen enz...

Daar komt nog eens bij dat mijn zus ook naar de HUB gaat en steeds zit te klagen over school, de trein enz. wat me alleen nog maar een slechter beeld doet krijgen over studeren in Brussel. Maar als de richting daar het beste is, zou ik toch naar daar moeten gaan?

Ik weet het echt niet meer... Wat zouden jullie doen? :help:

(EDIT: Ohja, ik ben naar de infodagen geweest van Gent en Antwerpen(de campus van Antwerpen sprak me het meest aan), maar nog niet naar Brussel, daar ik nooit dacht om naar Brussel te gaan studeren totdat ik hoorde dat het daar het beste is. En nu wil het lukken dat de laatste infodagen van Brussel op 1 en 8 september zijn en dan ben ik op vakantie, dus ik weet ook helemaal niet hoe het daar in Brussel is eigenlijk, nuja het enige dat ik weet is dat het daar overal groen ziet...)

Gewoon naar Lessius Antwerpen gaan. Als je nu begint krijg je zowel in Antwerpen als HUB een diploma van KUL. Van wie hoorde je dat deze de 'beste' is?

Flawless

Legacy Member
+ vertraging + naar campus + naar uw kot. Op kot gaan is net bedoeld om uw reistijd te beperken, waarom dan nog pendelen?

Brussel is een enorm leuke stad. Het is groot, biedt voor iedereen iets verschillend aan en heeft meer dan enkel studenten. Itt Leuven kan je de stad niet kennen in 1 week tijd. Bovendien is de opleiding heel goed en aangeprezen. Voor mij is Leuven is altijd hetzelfde, Oude Markt en Brusselsestraat en de de studenten. En als je bang bent voor de veiligheid, dit is vrij ongegrond en gemediatiseerd door sites zoals hln.be. Veel politie op straat en in CENTRUM Brussel is er niet meer of minder misdrijf/zatte mensen/drugs dan in Antwerpen bv + de politie is echt chill en behulpzaam itt de Gestapo in Leuven :p

Dan zou ik nog liever Antwerpen kiezen en in Antwerpen op kot te gaan, dan Brussel te kiezen en in Leuven op kot te gaan (nut ontgaat me tbh om het zo te doen).

debelgwest

Legacy Member
Een diploma is toch een diploma jongens :p. Brussel is een stad die je moet kennen en daar gebeurt ten minste altijd iets qua activiteiten. Ja oke je hebt er wijken maar soit zou toch graag men leven daar doorbrengen omdat het daar echt stad is. Antwerpen vind ik leuker omdat het daar overzichtelijker is qua straten en belangrijke centra. Ik zou zeggen ga voor antwerpen is een propere stad met jaarlijks de romantische sinksefoor en vele andere activiteiten ;).

Tersagoz

Legacy Member
SyntaX_ zei:
Gewoon naar Lessius Antwerpen gaan. Als je nu begint krijg je zowel in Antwerpen als HUB een diploma van KUL. Van wie hoorde je dat deze de 'beste' is?

Dat is wat ik kon afleiden uit de HW-TEW-HIR-... thread, de mensen daar waren vol lof over Brussel en zeker niet over HoGent, voor de richting HW alleszins. Over Antwerpen is er zo goed als niets gezegd geweest. Niet dat het diploma daar echt beter is, want het blijf natuurlijk eenzelfde diploma, maar ik hoorde dat de begeleiding etc veel beter is in Brussel dan in Gent. Over Antwerpen heb ik nog niet veel gehoord...
De uren in Brussel spreken me wel erg aan(nooit springuren), maar kiezen omwille van de uren is natuurlijk ook wel een beetje absurd...

Gekke_Koerd

Legacy Member
Brussel zo zwaar underrated bij de studenten in Leuven en Gent lol...
Ik ben al vaak op stap geweest in Leuven en ik moet zeggen dat er buiten de Oude Markt en een paar studentenclub-bars, niet veel meer is om opstap te gaan. Wanneer ik oude maten uit het middelbaar laat komen logeren die in Leuven studeren zeggen ze zelf dat ze het niet verwacht hadden dat men in Brussel ontzettend veel uitgaansgelegenheden konden vinden.

Tersagoz

Legacy Member
Gekke_Koerd zei:
Brussel zo zwaar underrated bij de studenten in Leuven en Gent lol...
Ik ben al vaak op stap geweest in Leuven en ik moet zeggen dat er buiten de Oude Markt en een paar studentenclub-bars, niet veel meer is om opstap te gaan. Wanneer ik oude maten uit het middelbaar laat komen logeren die in Leuven studeren zeggen ze zelf dat ze het niet verwacht hadden dat men in Brussel ontzettend veel uitgaansgelegenheden konden vinden.

En is het leuk om op kot te zitten in Brussel? Mijn zus heeft het daar welgeteld 2 dagen uitgehouden en is dan terug naar huis vertrokken. :D (Ik veronderstel dat het gewoon aan haar ligt?)

SH343

Legacy Member
Ga volgend jaar ook pendelen, heb mij een kot erg dicht bij het station genomen. (: Denk dat ik wel het tweede jaar in Brussel ga doen.

@TS: De gebouwen zien er echt fris en mooi uit, leraren waren vriendelijk en aanspreekbaar en de begeleiding is naar het schijnt echt top.

PS: Weet iemand hoe het zit met kotnet als je in leuven op kot zit maar in Brussel studeert? Gewoon hetzelfde?

thecoon

Legacy Member
SH343 zei:
Ga volgend jaar ook pendelen, heb mij een kot erg dicht bij het station genomen. (: Denk dat ik wel het tweede jaar in Brussel ga doen.

@TS: De gebouwen zien er echt fris en mooi uit, leraren waren vriendelijk en aanspreekbaar en de begeleiding is naar het schijnt echt top.

PS: Weet iemand hoe het zit met kotnet als je in leuven op kot zit maar in Brussel studeert? Gewoon hetzelfde?

bij netlogin.kuleuven.iets kan je uit een lijst van scholen voor de HUB bij is

SH343

Legacy Member
thecoon zei:
bij netlogin.kuleuven.iets kan je uit een lijst van scholen voor de HUB bij is

Alright, dus via die website moet ik me binnenkort aanmelden? Hoe moet je dan betalen? (25 euro was het ofzoiets?)

thecoon

Legacy Member
SH343 zei:
Alright, dus via die website moet ik me binnenkort aanmelden? Hoe moet je dan betalen? (25 euro was het ofzoiets?)

IK moest een copy van mijn huurcontract afgeven bij de studentendienst vervolgens had ik dag later kotnet ik moest niks betalen zat in de huur van mijn kot

Gekke_Koerd

Legacy Member
Tersagoz zei:
En is het leuk om op kot te zitten in Brussel? Mijn zus heeft het daar welgeteld 2 dagen uitgehouden en is dan terug naar huis vertrokken. :D (Ik veronderstel dat het gewoon aan haar ligt?)

Heel fijn zelfs! Maar als je uit een boerengat komt ergens in Limburg is alles wel fijner ehehhe :D

Zelfde hier, zus van mij heeft in Gent op kot gezeten en kon het al na 1 week niet meer aan. Het lag aan haar aangezien ze die omschakeling niet kon van een lekker lui leven thuis naar een zelfstandig leven heheh

Waar zat uw zus ergens op kot? Welke hogeschool/campus ben je van plan te gaan?

Tersagoz

Legacy Member
Gekke_Koerd zei:
Heel fijn zelfs! Maar als je uit een boerengat komt ergens in Limburg is alles wel fijner ehehhe :D

Zelfde hier, zus van mij heeft in Gent op kot gezeten en kon het al na 1 week niet meer aan. Het lag aan haar aangezien ze die omschakeling niet kon van een lekker lui leven thuis naar een zelfstandig leven heheh

Waar zat uw zus ergens op kot? Welke hogeschool/campus ben je van plan te gaan?

Ik ga (waarschijnlijk :p) Handelswetenschappen studeren aan de HUB, en als ik de site mag geloven dan zal ik op Campus Brussel zitten. Waar dat mijn zus op kot zat weet ik helaas niet... Het enige wat ze heeft gezegd is dat het daar ongelofelijk vuil was en dat het raam niet dicht ging. :p

SH343

Legacy Member
Tersagoz zei:
Ik ga (waarschijnlijk :p) Handelswetenschappen studeren aan de HUB, en als ik de site mag geloven dan zal ik op Campus Brussel zitten. Waar dat mijn zus op kot zat weet ik helaas niet... Het enige wat ze heeft gezegd is dat het daar ongelofelijk vuil was en dat het raam niet dicht ging. :p

Campus Brussel is op zo'n 500 meter van Brussel Centraal station. :)

Tersagoz

Legacy Member
SH343 zei:
Campus Brussel is op zo'n 500 meter van Brussel Centraal station. :)

Dat is zeker handig gezien ik het eerste jaar waarschijnlijk zal moeten pendelen :p. Al ben ik wel nu al zeker dat ik ongelofelijk veel ga klagen over den trein :)

Flawless

Legacy Member
Tersagoz zei:
Ik ga (waarschijnlijk :p) Handelswetenschappen studeren aan de HUB, en als ik de site mag geloven dan zal ik op Campus Brussel zitten. Waar dat mijn zus op kot zat weet ik helaas niet... Het enige wat ze heeft gezegd is dat het daar ongelofelijk vuil was en dat het raam niet dicht ging. :p

Ik weet waar dat is hahahahaha :D

Gekke_Koerd

Legacy Member
Tersagoz zei:
Ik ga (waarschijnlijk :p) Handelswetenschappen studeren aan de HUB, en als ik de site mag geloven dan zal ik op Campus Brussel zitten. Waar dat mijn zus op kot zat weet ik helaas niet... Het enige wat ze heeft gezegd is dat het daar ongelofelijk vuil was en dat het raam niet dicht ging. :p

Dat is heel dicht bij het Centraal Station. Heel makkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer en zeker gezellig als je kop kot zit aangezien je alles hebt in een straal van nog geen kilometer.

Knowit2

Legacy Member
SH343 zei:
PS: Weet iemand hoe het zit met kotnet als je in leuven op kot zit maar in Brussel studeert? Gewoon hetzelfde?

Daarvoor hoor je best bij de HUB. Zij dienen je account te activeren (en daar moet je evt ook die 25 euro betalen). Van zodra dat in orde is, kan je inloggen door de juiste instelling te kiezen uit de lijst.

HUBRUSSEL.net - Kotnet

SH343

Legacy Member
Knowit2 zei:
Daarvoor hoor je best bij de HUB. Zij dienen je account te activeren (en daar moet je evt ook die 25 euro betalen). Van zodra dat in orde is, kan je inloggen door de juiste instelling te kiezen uit de lijst.

HUBRUSSEL.net - Kotnet

Dus bij de HUB studentenadministratie, 25 euro betalen en dan ontvang ik een login en paswoord en kan ik op m'n kot in Leuven inloggen?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan