Nico_rhns
Legacy Member
Beste forumleden,
In het middelbaar heb ik 2 jaar moderne - ASO en 4 jaar IW - TSO gedaan. Na het middelbaar heb ik 1 jaar ind. ing. geprobeerd (HoGent) maar dat is omwille van gebrek aan motivatie en/of interesse en/of inzet niet zo heel goed afgelopen.
Nu ga ik naar mijn 3de jaar Toegepaste Informatica aan de EhB. Ik in die 2 jaar nog geen enkel herexamen gehad en heb ook vrij mooie eindresultaten gehaald (73,6% in het 1ste jaar, 73% in het 2de jaar).
Omdat ik in het middelbaar een degelijke basis wiskunde heb opgedaan en informatica mij wel ligt, begin ik nu te twijfelen of ik na mijn bachelor voor een master zou proberen gaan.
Vraag 1: Wat denken jullie hier van? Iemand die (uit ervaring) kan zeggen hoe moeilijk de overgang vanuit TI is?
Vraag 2: Ik zou deze master liefst in Gent doen (ben in m'n jaar Ind. Ing. zowat verliefd geworden op Gent). Maar UGent bied blijkbaar geen schakelprogramma aan. Enig idee hoe ik daar dan toch geraak?
Vraag 3 (en ik weet dat deze vraag al vaak gesteld is): Is het halen van een master in de IT echt zo'n groot voordeel? Er zijn blijkbaar genoeg jobs met degelijke verloningen voor zowel bachelors als masters, dus waarom nog (minstens) 2 jaar extra studeren (en ervaring opdoen)?
Alvast bedankt voor jullie tijd en antwoorden!
In het middelbaar heb ik 2 jaar moderne - ASO en 4 jaar IW - TSO gedaan. Na het middelbaar heb ik 1 jaar ind. ing. geprobeerd (HoGent) maar dat is omwille van gebrek aan motivatie en/of interesse en/of inzet niet zo heel goed afgelopen.
Nu ga ik naar mijn 3de jaar Toegepaste Informatica aan de EhB. Ik in die 2 jaar nog geen enkel herexamen gehad en heb ook vrij mooie eindresultaten gehaald (73,6% in het 1ste jaar, 73% in het 2de jaar).
Omdat ik in het middelbaar een degelijke basis wiskunde heb opgedaan en informatica mij wel ligt, begin ik nu te twijfelen of ik na mijn bachelor voor een master zou proberen gaan.
Vraag 1: Wat denken jullie hier van? Iemand die (uit ervaring) kan zeggen hoe moeilijk de overgang vanuit TI is?
Vraag 2: Ik zou deze master liefst in Gent doen (ben in m'n jaar Ind. Ing. zowat verliefd geworden op Gent). Maar UGent bied blijkbaar geen schakelprogramma aan. Enig idee hoe ik daar dan toch geraak?
Vraag 3 (en ik weet dat deze vraag al vaak gesteld is): Is het halen van een master in de IT echt zo'n groot voordeel? Er zijn blijkbaar genoeg jobs met degelijke verloningen voor zowel bachelors als masters, dus waarom nog (minstens) 2 jaar extra studeren (en ervaring opdoen)?
Alvast bedankt voor jullie tijd en antwoorden!
. hou er ook rekening mee dat als je de master op industrieel ingenieur niveau wil halen ge u zult mogen worstelen door een paar interessante wetenschapsvakken die niet iedereen even boeiend vindt
, via de verkorte academische bachelor heb je dat niet, idem bij de master die daarop volgt