Archief - rustige studentenstad

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

cdp1193

Legacy Member
h0pje zei:
Is het Sint-Annaplein voor jou een rustige plek? :wtf: Da's begot een gigantische rotonde met 2 rijstroken en 7 bomen en een standbeeld in het midden :p Zelfde voor het Zuidpark, waar de op- en afritten van de autostrade langs liggen en voor een constante drukte zorgen. 'k Heb zelf 3 jaar op kot gezeten vlak naast het Zuidpark en als je echt tot rust wil komen is dat niet echt de plaats.

Er zit daar geen kat aan Sint-Anna dat bedoelde ik met rustig, die auto's moet je maar negeren :p. Aan de zuid moet je bij schoon idd niet zitten voor te studeren. Op weg van de ledeganck naar de sterre is er nog een redelijk rustig park (niet het citadelpark.)

kil911ler

Legacy Member
cdp1193 zei:
Er zit daar geen kat aan Sint-Anna dat bedoelde ik met rustig, die auto's moet je maar negeren :p. Aan de zuid moet je bij schoon idd niet zitten voor te studeren. Op weg van de ledeganck naar de sterre is er nog een redelijk rustig park (niet het citadelpark.)

Paul de Smet de Naeyerplein - Wikipedia

Idd, zeer rustig daar en aangenaam om te zitten/liggen bij schoon weer

meneer93

Legacy Member
cdp1193 zei:
Inderdaad, je moet gewoon bus 3 pakken tot in mariakerke en je staat aan de Bourgoyen. In de stad kan je naar het citadelpark, zuidpark, portus ganda, Sint-Annaplein,... gaan.

Bourgoyen ga ik soms, maar als ik iedere dag 4 km verder moet gaan om wat groen te hebben vind ik dit toch wel overdreven. Citadelpark, zuidpark , sint-annaplein noem ik geen parken, meer wat struiken en bomen, zoals je die in iedere straat hebt in een gemeente. En dan al die werken die je hier tegenkomt in bijna elke straat, om zot van te worden.

meneer93

Legacy Member
Stimpy zei:
kben blijkbaar de enige die het vreemd vindt dat hij adhv een stad zijn school gaat kiezen

Ik kies niet adhv een stad een school, ik wil hier gewoon weg, ik haat het hier. Als je hier buiten komt is het eerste wat je ziet dat ze bezig zijn met straatwerken, neem je een andere straat dan zijn ze daar ook bezig met werken, sla je dan die in weer hetzelfde. En dan op die piekuren staat het vol van files in de stad. Moest er nu nog genoeg natuur zijn zou je het nog enigszins kunnen relativeren, maar ik zit hier nu al een jaar en nog geen enkele buurt gevonden waar het hier de moeite is. Ja kunstmatig aangelegde parken, mooi hoor:unsure:. Ik ben hier gewoon echt niet gelukkig en ik vraag mij af hoe sommigen dat hier wel kunnen zijn. Ja, het is hier tof om uit te gaan, het krioelt van de studenten, maar daarnaast??

meneer93

Legacy Member
cdp1193 zei:
Er zit daar geen kat aan Sint-Anna dat bedoelde ik met rustig, die auto's moet je maar negeren :p. Aan de zuid moet je bij schoon idd niet zitten voor te studeren. Op weg van de ledeganck naar de sterre is er nog een redelijk rustig park (niet het citadelpark.)

Ik associeer rustig niet met weinig mensen, integendeel! Ik bedoel plaatsen waar er weinig verkeer is, weinig werken, weinig torenhoge gebouwen. En waar er echt veel bomen, planten, dieren, vijvers, bloemen, gezellige huisjes, gezellige cafeetjes, sportcentrums, ... zijn.

Tr1ploid

Legacy Member
meneer93 zei:
Welke parken? Ik zit aan de vooruit in Gent.

Zuidpark en Muinkpark zijn dan al vlakbij. De tuin van de Sint-Pietersabdij is ook al vrij dicht.

Syfi

Legacy Member
djemz zei:
Ik vond Kortrijk wel een leuke stad, als je iets wil gaan drinken, cafés en dingen genoeg en ook niet te druk. Er zijn al zeker 3 parken in het centrum van de stad waar je rustig kan zitten en er zullen er wss wel meer zijn ook.


² Echt Kortrijk wordt grondig onderschat eigenlijk. Ze hebben nu ook niet bepaald veel richtingen. Maar qua uitgaansleven doen ze serieus hun best. Als je eens durft wat verder rijden doorheen Kortrijk. Heb je bijna in alle gemeentes fuiven, festival/grote evenementen.(in Gullegem zijn er 3 bijvoorbeeld (Kokopelli, JF Gullegem en Par8). Dan heb je nog Novarock, Jobrock, De Kreun. Heb je nog 1mei festival, Studentennacht, als de examens gedaan zijn is er altijd aan de studencafés (Chips,...) wel iets te doen. Vind je dat nog niet genoeg de trein naar Gent duurt 30 minuten :p

Omtrent groen zijn ze serieus zich aan herpakken in Kortrijk. Maar zoals ik al eerder zeg rij eens 10-20 minuutjes verder dan Kortrijk. Je komt al heel wat rustige gemeentes tegen.

De grote werken zijn daar al een tijdje voorbij. Overleie wordt straks aangepakt daar zal ook een park komen met gloednieuwe en herwaardeerde gebouwen. Daarna zal het vroegere nmbs loods helemaal aangepakt worden.

meneer93

Legacy Member
Dit kreeg ik al als antwoord uit de reacties:

Leuven= autoluw in het centrum en veel natuur in Heverlee (door 5 personen aangeraden)
Hasselt =
Brussel= rustig op campus Etterbeek en Jette
Kortrijk =
Sint-Katelijne-Waver=
Diepenbeek=

Ik ga al deze plekjes eens bezoeken, als je nog plaatsen weet waar er hogescholen/ universiteiten zijn en waar het platteland overheerst: SHOOT!

Orchidee

Legacy Member
Wat volg je trouwens van richting? Ben je van plan om die verder te zetten in een nieuwe studentenstad of kies je sowieso ook een andere richting? Niet iedere studierichting is te volgen in elke stad, en ik zou toch je richting prioritair stellen op de stad.

Maar ik volg je mening wel over Gent hoor. Ikzelf woon thuis zéér landelijk, en dan word je plots 5 dagen op 7 in een stad gedropt, waar je leeft tussen de muren, auto's en op de koppen kunt lopen als 't schoon weer is. Nu dat is ook gewoon omdat ik allesbehalve gewoon ben om in een stad te wonen. Langs de andere kant heeft het ook wel z'n voordelen, zeker als student. Alles (school, de nodige winkels, uitgaansbuurt...) zijn allemaal niet ver. Ik studeer nu in gent, ik amuseer me hier wel, maar toch weet ik dat ik hier niet heel mn leven zou kunnen wonen. Een parkje is verre van hetzelfde als een bos en een akker:)

Persoonlijk zou ik zeggen als ge unief volgt, ga naar Leuven/Heverlee. Als je hogeschool volgt, heb je redelijk wat opties in Kortrijk en daar liggen de hogescholen wel wat landelijker. :)

LadyGodiva

Legacy Member
Als je de (bio)medische of exacte richtingen aan de Universiteit Antwerpen volgt, kan je op kot gaan in Wilrijk, waar nog echt groene hoekjes en bossen te vinden zijn (vooral Campus Drie Eiken).

Soekie

Legacy Member
meneer93 zei:
Dit kreeg ik al als antwoord uit de reacties:

Leuven= autoluw in het centrum en veel natuur in Heverlee (door 5 personen aangeraden)
Hasselt =
Brussel= rustig op campus Etterbeek en Jette
Kortrijk =
Sint-Katelijne-Waver=
Diepenbeek=

Ik ga al deze plekjes eens bezoeken, als je nog plaatsen weet waar er hogescholen/ universiteiten zijn en waar het platteland overheerst: SHOOT!

Als je in aanmerking komt voor een gesubsidieerd kot, kies campus Arenberg in Heverlee, ook wel de cité genoemd.

Ik ben er net nog geweest en heb er zelf lang op kot gezeten, maar vond het dan net weer iets te rustig. Plus als meisje voel je je er niet veilig genoeg om 's avonds weg te gaan. Er is namelijk geen enkele toegangsweg die niet tussen bomen/bos is.

Ik denk dat dat genoeg zegt. ;)


Groener denk ik niet dat bestaat. Die campus ligt gewoon in een soort gigantisch park, iets verderop een kasteeltje, beekje erbij, de Dijle erbij, eendjes, ganzen, eekhoorntjes in de bomen, velden waar je op kan zonnebaden, ... en dat allemaal onderhouden door de KULeuven!

Behalve de crème-man en mogelijke KULeuven hersteldiensten, komt er trouwens geen auto binnen op die ganse campus!

(Dat moet je je voorstellen als allemaal gebouwen die liggen tussen hordes bomen, in een soort gigantisch park. ;))

Vlak buiten dat park zijn gelukkig wel supermarkten, en is ook de ring. Steek je die over, dan zit je in Leuven centrum.

In dat park is trouwens voedsel verkrijgbaar, en broodjes: Alma3.
Aan het einde ervan/tegen de ring is er het sportkot waar je je naar hartenlust kan uitleven, en er liggen ook zeer mooie sportvelden en pistes buiten.

Cashgeld afhalen is wel een groot probleem. Tussen de bomen staan geen automaten. Best aan denken als je in Leuven centrum zit, dat je dat nodig kan hebben in Arenberg. ;)

zie
http://www.urv.be/fotos/Image/ArenbergHeverlee.jpg

http://lh6.ggpht.com/-71OIHheZ-k8/TVcGMqewQOI/AAAAAAAABHE/LNGL_A_gbnA/P1010064.JPG

...

Satkan

Legacy Member
Royal Belgium zei:
Opdringerig?
Ik denk dat je Gent niet goed kent.


²nd that. Naar mijn weten toch parken genoeg in Gent :p

Zit intussen al bijna 7 jaar op school daar hoor.

alexthefalex

Legacy Member
Leuven is vanuit mijn antwerps standpunt een pittoresk dorpje, kan me niet inbeelden dat iets nog rustiger kan zijn als dit.

Meer nog, ik vind dat mijn bloedeigen stad (met zijn 500.800 inwoners) veel te klein is voor mij en zit te denken te verhuizen naar een echte stad (London 8.000.000. Parijs 10.000.000. Amsterdam 800.000.)

Flawless

Legacy Member
London is veruit de drukste stad, als ge daar niet zot wordt van dag in dag uit de Tube te nemen en constante massa van mensen tegen te komen, good luck :p

orac

Legacy Member
Vandaag met een Brit gesproken die in de City werkt en verlof ging nemen tijdens de Olympische spelen omdat ze de gewone drukte maal 2 verwachten.
Als mensenmassa's je ding zijn, plan maar een tripje naar Londen eind juli.

Drien

Legacy Member
Maar wat zoek je juist?
Ik heb 3 jaar in Geel gestudeerd.
Naast de hogeschool zijn vrij veel akkers (ook rond de school zelf omdat er ook een landbouwrichting is).
Het verkeer is er vrij rustig. Enkel 's morgens en 's avonds file.
Parken,.. ben ik daar niet echt tegengekomen. (Ik zat daar ook niet op kot.)
In deze brochure vind je wat meer over studeren in Geel. En op blz 3 staat toch: 'Ook voor de toerist is Geel zeer aanlokkelijk: natuurreservaat ‘de Zegge’, bossen en duinen, de oevers van de Kleine en Grote Nete, de belangrijke vogelbroedplaats het ‘Zammels Buitenbroek’. Misschien is dit iets wat je zoekt?

Gekke_Koerd

Legacy Member
Zit op campus Jette in Bxl en het is idd vrij kalm. Omgeven door mooi bosgebied etc.

Radiance

Legacy Member
Toch mensen met vreemde meningen hier hoor. VUB campus Etterbeek kan je toch niet rustig noemen. Ja ok, de VUB campus zelf is een leuk park, maar eens daarbuiten zit je gewoon midden in de stad. Pas op, ik woon op 5 minuutjes van daar en woon hier super graag en kan bv. ook het Terkamerenbos apprecieren, maar ik denk niet dat OP hier naar op zoek is.

Als ik het zo lees is OP op zoek naar de atmosfeer van een Vlaamsch dorpje, probeer dan HIK Geel of De Nayer Sint-Katelijne eens, 't gaat meer uw ding zijn. Ik persoonlijk ben net in die omgeving opgegroeid en vind er geen bal te beleven en ben super blij in de stad, maar ik kan het wel begrijpen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan