Archief - rustige studentenstad

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

kil911ler

Legacy Member
meneer93 zei:
Ik ben al bezig met studeren, maar ik hou echt niet van de stad. Ik moet hier 4 km fietsen voor een heel klein parkje te vinden en overal is er zo veel verkeer als je hier mijn kot buiten gaat. Het is alsof je in een mierennest leeft, terwijl ik graag wat meer op den buiten zou gaan studeren.

Gent heeft wel zijn groene en rustige plekken, maar ge moet ze weten liggen. Maar de gekende grote parken liggen toch niet zo ver van alles?

Satkan

Legacy Member
Gent is een drukke opdringerige stad.
Als je een kalme omgeving wilt, zeker niet naar hier komen.

cuda

Legacy Member
meneer93 zei:
Hoi,

Weten jullie rustige studentensteden in België (niet in Wallonië) waar er veel groen is? Ik ben niet zo aan de drukte, het verkeer,... Ik studeer nu in Gent en verlang om zo snel mogelijk van stad te veranderen. Het moet geen studentenstad zijn, maar eerder een plaats waar er een hogeschool/ unief is.

Mvg
Brussel.
Campus etterbeek van de VUB is één en al groen en op een paar km zit je in het zoniënwoud of ter kameren bos.
Dit geldt eveneens voor campus jette, omgeven door bossen en parken. Ga je een paar km westelijk heb je de boerenbuiten

Jack-in-the-box

Legacy Member
meneer93 zei:
Ik ben al bezig met studeren, maar ik hou echt niet van de stad. Ik moet hier 4 km fietsen voor een heel klein parkje te vinden en overal is er zo veel verkeer als je hier mijn kot buiten gaat. Het is alsof je in een mierennest leeft, terwijl ik graag wat meer op den buiten zou gaan studeren.

Waar zit je op kot?
En ik denk dat je gewoon de parken en plaatsen niet weet zijn.

Royal Belgium

Legacy Member
Satkan zei:
Gent is een drukke opdringerige stad.
Als je een kalme omgeving wilt, zeker niet naar hier komen.

Opdringerig?
Ik denk dat je Gent niet goed kent.

Jack-in-the-box zei:
Waar zit je op kot?
En ik denk dat je gewoon de parken en plaatsen niet weet zijn.
²nd that. Naar mijn weten toch parken genoeg in Gent :p

Boukreev

Legacy Member
idd, Gent heeft meer dan genoeg rustige en gezellige plekjes. moet ze gwn weten zijn

Soekie

Legacy Member
meneer93 zei:
Hoi,

Weten jullie rustige studentensteden in België (niet in Wallonië) waar er veel groen is? Ik ben niet zo aan de drukte, het verkeer,... Ik studeer nu in Gent en verlang om zo snel mogelijk van stad te veranderen. Het moet geen studentenstad zijn, maar eerder een plaats waar er een hogeschool/ unief is.

Mvg

In Leuven gaan studeren, in Heverlee op kot gaan zitten!! :)

In Heverlee zelf is overigens ook een hogeschool, maar er zijn daar maar een beperkt aantal richtingen denk ik.


Leuven is altijd een zeer mooie stad geweest.

Ik zeg geweest. Dit is geen spelfout of vergissing.
Ik leef nu al heel lang in Leuven en de laatste jaren is de stad erg veranderd. Niet in positieve zin. Er zijn veel migranten toegekomen, en samenhangend daarmee is de stad onveiliger geworden en is er ook meer overlast.

Blijft wel dat als je nog van Leuven wil genieten hoe het ooit was, je snel zal moeten zijn... Binnen een jaar of twee voorspel ik dat er niets meer van overblijft, als het zo evolueert als Antwerpen, Brussel en Gent en bv. Oostende nu aan het doen is.

puni

Legacy Member
Soekie zei:
In Leuven gaan studeren, in Heverlee op kot gaan zitten!! :)

In Heverlee zelf is overigens ook een hogeschool, maar er zijn daar maar een beperkt aantal richtingen denk ik.

ECHO en Sociale School Heverlee, beide afdelingen van de KHLeuven, zitten in Heverlee. Campus Arenberg ligt trouwens ook in Heverlee. :)

cdp1193

Legacy Member
Boukreev zei:
idd, Gent heeft meer dan genoeg rustige en gezellige plekjes. moet ze gwn weten zijn

Inderdaad, je moet gewoon bus 3 pakken tot in mariakerke en je staat aan de Bourgoyen. In de stad kan je naar het citadelpark, zuidpark, portus ganda, Sint-Annaplein,... gaan.

h0pje

Legacy Member
Is het Sint-Annaplein voor jou een rustige plek? :wtf: Da's begot een gigantische rotonde met 2 rijstroken en 7 bomen en een standbeeld in het midden :p Zelfde voor het Zuidpark, waar de op- en afritten van de autostrade langs liggen en voor een constante drukte zorgen. 'k Heb zelf 3 jaar op kot gezeten vlak naast het Zuidpark en als je echt tot rust wil komen is dat niet echt de plaats.

't Zijn misschien wel parken, maar rustig zijn ze niet. Idem voor de Blaarmeersen. Als je daar op een zonnige dag naartoe gaat kan je gewoon over het volk lopen. Ik stel voor dat je vrijdag eens naar de Blaarmeersen gaat om te zien wat'k bedoel.

Fliblit

Legacy Member
De kulak ligt op een heuvel omringd door velden, in the middle of nowhere. Erg veel groen en natuur, wilde konijnen op de campus... daarna moet je natuurlijk wel naar Leuven.

Stimpy

Legacy Member
kben blijkbaar de enige die het vreemd vindt dat hij adhv een stad zijn school gaat kiezen

h0pje

Legacy Member
Ik vind het een rare keuze, maar 'k vind het niet uitzonderlijk. Als je in een laatste jaar middelbaar vraagt waar ze volgend jaar gaan studeren ga je vaak horen: "Gent, Leuven!" En als je vraagt wat ze gaan studeren: "Ik weet het nog niet." :')

NotoriousP

Legacy Member
meneer93 zei:
Is het daar redelijk rustig, veel natuur?
Ik dacht dat het er even druk was dan in Gent?

In heverlee is het relatief rustig, veel natuur ja.

djemz

Legacy Member
Ik vond Kortrijk wel een leuke stad, als je iets wil gaan drinken, cafés en dingen genoeg en ook niet te druk. Er zijn al zeker 3 parken in het centrum van de stad waar je rustig kan zitten en er zullen er wss wel meer zijn ook.

Brek

Legacy Member
Stimpy zei:
kben blijkbaar de enige die het vreemd vindt dat hij adhv een stad zijn school gaat kiezen

Het is toch ook belangrijk dat ge u goed voelt in de omgeving waar ge woont? Heel veel richtingen zijn trouwens op meerdere plaatsen te volgen.
Als het van die middelbare kinders zijn die niet weten wat ze gaan doen maar gewoon de stad kiezen o.b.v. het uitgaansleven is dat natuurlijk iets anders. Hij studeert al en zal gewoon z'n studie willen afmaken op een andere plek. Big deal.

Mimo

Legacy Member
meneer93 zei:
Ik ben al bezig met studeren, maar ik hou echt niet van de stad. Ik moet hier 4 km fietsen voor een heel klein parkje te vinden en overal is er zo veel verkeer als je hier mijn kot buiten gaat. Het is alsof je in een mierennest leeft, terwijl ik graag wat meer op den buiten zou gaan studeren.

Waar zit je ergens in Gent? Kan mij moeilijk inbeelden dat je in een straal van 4 km geen dichter parkje hebt

Ikkina

Legacy Member
Diepenbeek!

Ik woon er al heel mijn leven. Vlak langs de campus zijn er prachtige fietsroutes langs beekjes en weides. Enkel aan de campus zelf en in Hasselt centrum zie je studenten :p.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan