Archief - Reclame: werkt het?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

McGregor

Legacy Member
Dubbelpunt zei:
Ik heb het daar moeilijk mee. Zo een winkel binnen stappen en zeggen: hey, ik kan een site voor u maken. Is al even opdringerig als die mensen die u opbellen en zeggen dat ze iets speciaals hebben voor u.

Dat is eigenlijk nochtans de manier. Ga naar de horeca zaken en andere zelfstandigen en vraag of je uw visitekaartje kan achterlaten.

Redelijk wat bedrijven proberen zo nieuwe klanten binnen te halen. Wijnhandels gaan wel eens de horecazaken af om hun catalogus achter te laten. Ga wel op een rustig moment. Ga bv niet op een middag of avond naar een horeca zaak maar eerder in de morgen.

Dubbelpunt

Legacy Member
Prijzen weggedaan en portfolio opgekuist. Jullie hebben gelijk. Thanks!
ps: misschien moet ik op zoek gaan naar een freelance sales persoon, dat is niet mijn ding

swiers

Legacy Member
Dubbelpunt zei:
Prijzen weggedaan en portfolio opgekuist. Jullie hebben gelijk. Thanks!
ps: misschien moet ik op zoek gaan naar een freelance sales persoon, dat is niet mijn ding

Lees gewoon eens een paar markting, management boeken. In de fnac ofzo (ik zeg maar iets) zijn er een hoop boeken die zeer praktijkgericht zijn.

Darkness

Legacy Member
Dubbelpunt zei:
Ik ben nog altijd op zoek naar voorbeelden van offline reclame die werken. Vandaar dit topic. Want een affiche omhoog hangen of in de krant staan heeft mij nog geen euro opgebracht. Is er nu echt niemand die een goed idee heeft? Met goede ervaringen? Of zwijgen die gewoon?
Ik heb dit jaar 12 klanten gehad en alle 12 zijn ze tevreden. Verder sta ik niet.

...

Ik zoek enkel offline reclame voorbeelden die effectief werken voor mijn websites voor kleine zelfstandigen en hobbyisten.

Dubbelpunt zei:
Maar dus, kan er iemand op de vraag antwoorden aub?
Ik zoek reclame doeleinden die werken. Dus geen krant of radiospot.


"mijn pc is kapot. herstel mijn pc"

SteveDotcom

Legacy Member
Zoals hier al gezegd, een website maken, tegenwoordig doen veel jongeren dat voor een cent bij te verdienen.Via joomla enzo moet ge er zelfs niveel meer van kennen, voor de kleine verenigingen/bedrijven etc, gaan die eerder iemand in de vereniging aanspreken die dat kan. Inplaats dat ze daar 500 euro aan gaan spenderen.

Het is ook ni iets dat ge in de krant zet, een bedrijf zoekt niet naar iemand die websites maakt in een krant he alé..

ik maak bvb nergens reclame dat ik da doe, maar toch komen er geregeld mensen aan mij vragen als ik da wil doen. mond op mond reclame is een van de belangrijkste punten, enkel kunt gij daar ni veel aan veranderen.

Probeer is ergens aan een groot project te geraken, een evenement in uw stad of iets, da trekt direct de mensen aan..

Dubbelpunt

Legacy Member
Ik heb momenteel 12 tevreden klanten, daarmee moet ik het voorlopig dan maar doen. Eentje zal mij nog 4 extra opdrachten opleveren, en eentje 1 extra opdracht. We zullen het dan zo maar doen.

Ik dacht dat er effectief reacties zouden zijn als: geef daar 1.000eur (of meer) aan en je zal het u niet beklagen... Maar dat is precies niet het geval.

Raar weetje: al mijn opdrachten / klanten heb ik gevonden zonder reclame of marketing.
Mijn geloof is offline reclame is dan ook serieus gedaald :D

swiers

Legacy Member
Dubbelpunt zei:
Ik heb momenteel 12 tevreden klanten, daarmee moet ik het voorlopig dan maar doen. Eentje zal mij nog 4 extra opdrachten opleveren, en eentje 1 extra opdracht. We zullen het dan zo maar doen.

Ik dacht dat er effectief reacties zouden zijn als: geef daar 1.000eur (of meer) aan en je zal het u niet beklagen... Maar dat is precies niet het geval.

Raar weetje: al mijn opdrachten / klanten heb ik gevonden zonder reclame of marketing.
Mijn geloof is offline reclame is dan ook serieus gedaald :D

Ge moogt het mij niet kwalijk nemen... maar ik heb het gevoel dat ge nog niet helemaal mee zijt. Lees eens een paar boeken over ondernemen, marketing en management.

NotoriousP

Legacy Member
Dat gaat hij niet doen hoor. Hij is al jaren bezig met voor alles wat hij nodig heeft in zijn zaak hier snel een thread aan te maken. Hij zoekt telkens gewoon een quick-fix, het zou mij betwijfelen of hij ooit eens een deftig boek over ondernemen gelezen heeft.

nameless

Legacy Member
Dubbelpunt zei:
Prijzen weggedaan en portfolio opgekuist. Jullie hebben gelijk. Thanks!
ps: misschien moet ik op zoek gaan naar een freelance sales persoon, dat is niet mijn ding

Ik denk ook dat je je op een andere markt moet gaan richten waar je grotere vissen kan vangen, want ook nog eens commissie gaan betalen gaan betalen aan projecten die amper omvang hebben is volgens mij geen slim plan.

De gemiddelde zelfstandige heeft dan ook maar een simpele site nodig met meestal een aantal statische gegevens op.

sneax

Legacy Member
Dubbelpunt zei:
Ik heb het daar moeilijk mee. Zo een winkel binnen stappen en zeggen: hey, ik kan een site voor u maken. Is al even opdringerig als die mensen die u opbellen en zeggen dat ze iets speciaals hebben voor u.

Ik ben nog altijd op zoek naar voorbeelden van offline reclame die werken. Vandaar dit topic. Want een affiche omhoog hangen of in de krant staan heeft mij nog geen euro opgebracht. Is er nu echt niemand die een goed idee heeft? Met goede ervaringen? Of zwijgen die gewoon?
Ik heb dit jaar 12 klanten gehad en alle 12 zijn ze tevreden. Verder sta ik niet.

Voor tennis zoek ik 0.0 reclame. Dat is een wereld apart die draait op mond op mond reclame. En daar is letterlijk iedereen razend enthousiast over mijn lessen. Iedereen kent mij dan ook al meer dan 20 jaar in dat wereldje. Spijtige is dat ik daar enorm weinig mee verdien.

Ik zoek enkel offline reclame voorbeelden die effectief werken voor mijn websites voor kleine zelfstandigen en hobbyisten.

Das ook mond op mond, op café gaan, altijd uw oren openhouden. Er is zeer grote concurrentie in de 'kleine websites'-bussines, veel tieners maken een site waar de zelfstandige om de hoek volledig tevreden mee is. De slager hoeft geen poepchique site te hebben, die is al tevreden als hij in google ergens in de lijst verschijnt met zijn adres en telefoon en email er duidelijk bij.

Advertenties in krant en dergelijke zijn echt niet de juiste plekken. Niemand gaat een website-bouwer zoeken in de advertenties in de krant, de zelfstandige die gaat _rondvragen_. De slager gaat aan de bakker aan de overkant vragen waar die zijn online bestelpagina laten maken heeft. Klassieke, statische offline advertenties zijn gebaseerd op bevestiting van de brand in uw hoofd door herhaling en herkenning. Niets intressant voor u dus.

Ofwel gaat ge een behoefte gaan creeeren (gaan verkopen dus) ofwel gaat ge de mensen met die behoefte opzoeken en ze uw diensten tonen, dit kan door gewoon lukraak te telefoneren en prospecteren (iedereen gooit de horen op de haak maar een paar die al even denken voor een website te laten maken zullen zeker even luisteren). Zelfs met flyers, iedereen gooit die troep meteen weg maar als het gaat over iets waar ge geintresseerd in zijt gaat ge het toch misntens 3 seconden bekijken (ik gooi bv alles weg maar toch, een nieuw afhaalrestaurant in de buurt, die flyer daar valt mijn oog toch altijd op).

Dan nog zou dit maar een kickstart mogen zijn, volgens mij is de kracht van uw doelgroep de mond op mond. Kleine zelfstandigen gaan altijd bij elkaar gaan vragen hoe het zit, hoeveel zij betalen voor dit en dat, beetje onder elkaar klagen hoeveel belastingen ze moeten betalen etc... Desalnietemin, de meeste zijn cotnent met een simpele kleine pagina en dat maakt kleinzoon lucas voor 50EUR.

Voor KMO's en grotere bedrijven zult ge u stoute broek moeten aantrekken en gaan verkopen ... it's just part of the job. Als ge persoonlijk gaat verkopen zorg er dan ook voor dat ge echt een case in uw hoofd hebt, dat ge iets kunt betekenen voor dat bedrijf of die zaak.

Dubbelpunt

Legacy Member
Ik heb uw post wel gelezen hoor :)
Volledig akkoord trouwens, behalve sitedeals.nl

Heb ik indertijd veel tijd ingestoken, maar daar verkopen ze sites voor 100eur.

kay-gell

Legacy Member
Dubbelpunt zei:
Ik heb het daar moeilijk mee. Zo een winkel binnen stappen en zeggen: hey, ik kan een site voor u maken. Is al even opdringerig als die mensen die u opbellen en zeggen dat ze iets speciaals hebben voor u.

Ik ben nog altijd op zoek naar voorbeelden van offline reclame die werken. Vandaar dit topic. Want een affiche omhoog hangen of in de krant staan heeft mij nog geen euro opgebracht. Is er nu echt niemand die een goed idee heeft? Met goede ervaringen? Of zwijgen die gewoon?
Ik heb dit jaar 12 klanten gehad en alle 12 zijn ze tevreden. Verder sta ik niet.

Voor tennis zoek ik 0.0 reclame. Dat is een wereld apart die draait op mond op mond reclame. En daar is letterlijk iedereen razend enthousiast over mijn lessen. Iedereen kent mij dan ook al meer dan 20 jaar in dat wereldje. Spijtige is dat ik daar enorm weinig mee verdien.

Ik zoek enkel offline reclame voorbeelden die effectief werken voor mijn websites voor kleine zelfstandigen en hobbyisten.

Het is toch maar hoe je het aanpakt?
Als je nu in de buurt van je woning de winkels/dokters/... weet ik veel wat bezoekt.
Dat zijn ook allemaal zelfstandigen hé. Die weten dat je klanten moet maken.
Ik zou gewoon een beetje op hun sympathie werken, daar binnenstappen en bijvoorbeeld zeggen dat ge geregeld voorbij hen komt, dat ge ook de stap gemaakt hebt om zelfstandige te worden in de regio en uitleggen wat je doet.
Ge neemt kaartjes mee, kans dat ze net op zoek zijn naar een webdeveloper is klein. Maar misschien kennen ze wel mensen die interesse hebben?
Je zou verbaasd zijn hoe behulpzaam mensen zijn als ze zien dat je het meent;

Denk echt niet dat die mensen u gaan buitensjotten of dat ge u slecht moet voelen als je het op die manier aanpakt.

JPV

Legacy Member
(@dubbelpunt's vorige post)

dat is wel het publiek waarmee je moet concurreren als je zelf niet actief (zélf) op zoek gaat naar klanten.

Verder volg ik Swiers en co. Check eerst eens wat je mist aan skills en wat je potentiële klanten écht willen voor je meer geld uitgeeft aan anonieme reclame, die meestal een héél laag rendement heeft.

RadicalAtheist

Legacy Member
De bedrijfsite straalt niet meteen professionaliteit uit, dit zien ze ook.
Onzin, IMHO is er niets mis met de uitstraling van die website.


Ligt het aan mij of zijn die bedragen die gevraagd worden veel te hoog? Zeker als je naar die portfolio kijkt...
€350 voor een basiswebsite (het deisgn?), €450 voor een blog op deze website, €100 voor een gastenboek,...

Onzin. Als je 350 EUR per dag wil verdienen als zelfstandige, moet je er zo'n 20 verkopen elke maand.
Als klanten zelfs dat bedrag niet over hebben voor ene website, dan heb je ze beter niet als klant.


Voor tennis zoek ik 0.0 reclame. Dat is een wereld apart die draait op mond op mond reclame. En daar is letterlijk iedereen razend enthousiast over mijn lessen. Iedereen kent mij dan ook al meer dan 20 jaar in dat wereldje. Spijtige is dat ik daar enorm weinig mee verdien.
Ik zoek enkel offline reclame voorbeelden die effectief werken voor mijn websites voor kleine zelfstandigen en hobbyisten.

Mensen die een nieuwe website willen, kijken online, niet offline. Ik weet niet of er traditionele offline kanalen bestaan "die werken". Hoeveel webbedrijven maken uberhaupt reclame offline? Mijn leads komen voor 95% via LinkedIn of persoonlijk connecties

RadicalAtheist

Legacy Member
wat ik zou proberen:

- kies een lokale zelfstandige met geen (of crappy website),
maak een nieuwe versie, en ga hen een demo gaan geven.
bied een all-in service aan, XXX EUR per jaar. (domeinnaam + hosting + onderhoud + updates)
probeer dit enkele keren, en kijk naar de successratio. Die zou wel eens sterk positief kunnen zijn.

- deel naamkaartjes uit voor je tennis-lessen + aan de ommezijde reclame voor je webdiensten (geef eventueel 10% bonus voor effective leads of tennis-korting) , kortom tracht je netwerk in te schakelen en je positieve reputatie daar te benutten

gumball4000

Legacy Member
Ga niet doodleuk overal een beetje adverteren (weet niet of je dat doet of niet, dus voel je niet persoonlijk aangevallen :p).
Is het een B2B of B2C omgeving?




B2C:
Wie is je doelgroep? Welke magazines leest je doelgroep het meest? ==> In dat magazine adverteren.
Marktonderzoek verrichten
Je bekend maken bij lokale clubs/verenigingen en eventueel daar zelf lid worden en zo contacten proberen te leggen. Vraag eventueel alle adressen van de leden en flyer bij hun/bel deze klanten eventueel op ed, stuur ze een mail :).


Maak gratis reclame bij kleine KMO's en zeg dat je in return gratis reclame voor hen maakt!! (bij ons op de fitness werkte dit uitstekend!!)

Inkomsten: Vraag aan sponsors dat ze je sponsoren doordat zij een affiche met hun reclame in jouw winkel mogen plaatsen.

Maar zoals sommigen hier zeggen, marktonderzoek is natuurlijk wel het begin van alles..

B2B:
Enkel persoonlijk contact werkt hier het beste ;)

KameRadsky

Legacy Member
De beste manier van offline reclame blijft in mijn (en bij uitbreiding het bedrijf waar ik werk) nog steeds een persoonlijke manier van communicatie.
Het voordeel dat jij hebt als webdesigner is dat je prospecten makkelijker telefonisch kan opbellen om zo je verhaal hopelijk te mogen doen. Toevallig heb ik gisteren nog een concurrent van je aan de lijn gehad die ook gewoon telefonisch prospecteerde. Dit was voor ons op dit moment niet aan de orde, maar als hij zijn opvolging goed doet en me binnen x-aantal maanden terug contacteert, dan gaat hij nogmaals zijn naam laten droppen hier. Tot er een moment komt waarop we zulke diensten nodig hebben en het eerste waar je dan aan gaat denken is uiteraard dat bedrijf.

Dit heel simplistisch voorgesteld hoe je het offline makkelijk kunt aanpakken. Er zit uiteraard wel een heel proces en systeem achter, maar dat ge je zelf moeten uitbouwen. Moest je meer vragen hebben mag je me steeds een PM sturen, ik zit in dezelfde situatie van prospecteren en dergelijke, uiteraard offline. Verwacht wel niet dat van elke persoon die je contacteert, je succes gaat hebben.

Bunecarera

Legacy Member
Zegt het woordje referrals u iets?
Je hebt 12 tevreden klanten. Die mensen kennen andere mensen. Die kennen ook weer mensen...

Investeer een goede 60€ in het volgende en de opdrachten zullen met bakken uit de hemel vallen.

Nummer 1
Numero dos
Number three
Last but not Least

Maar ga in ieder geval niet cold callen zoals KameRadsky hierboven zegt want.. Tja,... Spreekt beetje voor zich voor iedereen die ook maar een minimum van sales kent of er mee bezig is. Het is 2012 uiteindelijk.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan