Archief - Opstellen CV: werkervaring/opleiding?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Chieftain

Legacy Member
Ik zou LinkedIn beperken tot het linken naar uw profiel als je denkt dat het belangrijk kan zijn. De bedrijven die enig belang hechten aan social media zullen uw profiel sowieso wel eens opzoeken en de aanbevelingen zien.

Straddle

Legacy Member
Stabby zei:
Bedankt, botchla!

Zou ik de motivatiebrief gewoon in mijn mail schrijven of zouden ze dat echt als bijlage verwachten?

Normaalgezien is dat echt een aparte brief die je als extra bijlage toevoegt langs je CV. Op carrieretijger.nl staan goede voorbeelden, je kan die als leidraad gebruiken.

Straddle

Legacy Member
master777 zei:
Is het aangeraden om aanbevelingen van linkedin in je CV zetten ?
Tot nu toe nooit gedaan (enkel contactgegevens van contactpersonen).

Ik zou dat niet doen.

youspook

Legacy Member
Ik zou die "office management" er maar vlug uitlaten. Je hebt hoogstens wat administratieve taakjes gedaan. Weet je wel wat management inhoudt? Een vuilnisman is toch ook geen milieumanager of een programmeur een ICT manager? Ik zou ook alleen de functie vermelden zoals "rekkenvuller". Verantwoordelijkheden stellen meestal niet veel voor bij vakantiejobs en je kan ze nog altijd toelichten in het gesprek. Op je CV komt het nogal nutteloos over.

NotoriousP

Legacy Member
youspook zei:
Een vuilnisman is toch ook geen milieumanager of een programmeur een ICT manager?

Een programmeur is ook geen ingenieur maar ze gebruiken toch software engineer hoor. Zulke zaken worden nu eenmaal gebruikt om een job beter te doen klinken en kan helemaal geen kwaad.

PineMangoes

Legacy Member
youspook zei:
Ik zou die "office management" er maar vlug uitlaten. Je hebt hoogstens wat administratieve taakjes gedaan. Weet je wel wat management inhoudt? Een vuilnisman is toch ook geen milieumanager of een programmeur een ICT manager? Ik zou ook alleen de functie vermelden zoals "rekkenvuller". Verantwoordelijkheden stellen meestal niet veel voor bij vakantiejobs en je kan ze nog altijd toelichten in het gesprek. Op je CV komt het nogal nutteloos over.

Office management beslaat tegenwoordig alles vanaf bladeren perforeren tot echt adjunct van de directeur. Het is aan de werkgever om te beslissen of je competent bent of niet, het sollicitatiegesprek is sowieso veel belangrijker dan een CV. CV dient enkel als grove selectie: diploma, spelfouten,...

Zoals notorious aangeeft is iedereen tegenwoordig ingenieur maar de verschillen komen snel bovendrijven...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan