Archief - Opleiding elektricien

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wardvs

Legacy Member
Ik ben van plan om in September een opleiding elektricien te starten bij Syntra west.

Heeft iemand hier ervaring mee, ook deze opleiding gevolgd? Hoe ging de opleiding en heb je gemakkelijk werk gevonden?

djemz

Legacy Member
heb ik gevolgd, ook aan syntrawest. Het is wel maar een basisopleiding, daar krijg je een attest voor, wil je iets vinden van werk ga je wel nog een bijkomende opleiding moeten volgen om je te specialiseren.. Ik heb dan nog 2j elektronica gevolgd, maar je kan alle richtingen uit: koeltechnieken, industriële elektriciteit,..

Wardvs

Legacy Member
Waar heb je die bijkomende opleiding dan gedaan? Ook bij syntra -west?

Flow

Legacy Member
Djemz, is het mogelijk te antwoorden op de vraag van Wardvs. Ik zou ook graag het antw kennen. Thx

Fiezik

Legacy Member
Wardvs zei:
Waar heb je die bijkomende opleiding dan gedaan? Ook bij syntra -west?

Flow zei:
Djemz, is het mogelijk te antwoorden op de vraag van Wardvs. Ik zou ook graag het antw kennen. Thx

Wij hebben onlangs een boekje thuis binnen gekregen met alle opleidingen aan syntra west en daar stond ook heel wat bij ivm elektricien/elektrotechniek/koeltechniek/... Je moet gewoon even informeren en dan krijg je zeker en vast genoeg info ivm jouw interesses :)

Franchesko

Legacy Member
Ik heb al vele slechte verhalen gehoord van mensen die hier een cursus hebben of hadden gevolgd .

Naar mijn mening ook veel te duur .

Mijn broer vertelde mij verleden week nog een verhaal.

Hij kon een bepaalde opleiding volgen in avondonderwijs door 2 x in de week één jaar aan een stuk te gaan volgen in een bepaalde school .
Hij zou dan ook een attest krijgen waarmee hij als zelfstandige in die richting kon beginnen .

Kostprijs was voor dit jaar 250 euro en kon men per semester betalen ( zodus per smester 125 euro ).

Omdat de school toch wat ver weg was , maar gebeld naar een syntra-instituut korter bij voor dezelfde opleiding .

Deze zou hier twee jaar in beslag nemen , maar hij moest ook nog één voorbereidend jaar doen .

Zodus in totaal 3 jaar en dit zou hem per jaar een 260 € kosten .

Naar mijn mening dus veels te duur en puur geld uit de bulen van de mensen graaien .

Jack Wilshere

Legacy Member
Waarom niet is gewoon een elektricien raadplegen en vragen of je daar onder een IBO contract kan gaan werken? (als ik me niet vergis ben je dan gedeeltelijk aan het studeren en gedeeltelijk werk je dan bij de man)

Flow

Legacy Member
Gunther D. zei:
Waarom niet is gewoon een elektricien raadplegen en vragen of je daar onder een IBO contract kan gaan werken? (als ik me niet vergis ben je dan gedeeltelijk aan het studeren en gedeeltelijk werk je dan bij de man)

Omdat het imo toch beter is om met een bepaalde basiskennis aan een IBO te beginnen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan