Archief - NMCT

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Fella

Legacy Member
kows zei:
Ik ben reeds afgestudeerd in nmct,
enige wat ik te zeggen is:
ge hebt chance da nmct ni zo'n blokrichting is.
Uw eerste jaar is het meest theorie maar daarna is het bijna altijd uitvoeren.
Opdrachten doen met basis theorie, buiten voor netwerken.

Ik weet nog niet zeker of ik NMCT ga volgen, maar het spreekt me momenteel het meest aan.

Mueske zei:
De wiskunde die je misschien nog gaat nodig hebben, kan je eventueel nu al wat doen door zelfstudie. Er zijn genoeg boeken die de wiskunde basis nog eens herhalen, of sites zoals Khan Academy waar je de uitleg krijgt, en oefeningen kunt maken. Je gaat wat achter zitten, maar ik denk niet dat dat onoverkomelijk is. :)

Ik heb nog nooit wiskunde gezien dusja..

Mueske

Legacy Member
Mr Blonde zei:
Ik weet nog niet zeker of ik NMCT ga volgen, maar het spreekt me momenteel het meest aan.



Ik heb nog nooit wiskunde gezien dusja..

Krijgt BSO de eerste 2 jaar ook geen wiskunde? Nu het maakt weinig verschil;

Khan Academy

Hier staat alles op, begin met alles in deze lijst, en dan uitbreiden. ;) Of je koopt gewoon een boek waarin alles nog eens eenvoudig staat, al gaat dat wel wat moeilijker zijn omdat het eerder dient als herhaling.

Waelvis

Legacy Member
Ik heb MCT gevolgd, ik vermoed dat dit hezelfde is als NMCT, maar de 'oude versie' ervan.
Ook op de howest (Pih, Kortrijk)

En ik heb het vak Problem Solving 3x opnieuw moeten doen, en was nog steeds gebuisd. Op de andere vakken slaagde ik wel (meestal wel pas na 2e zit). Het is gewoon een nutteloos kutvak da langs geen kanten duidelijk is (er is geen cursus en in de les springen ze van de hak op de tak).

thamas

Legacy Member
waelvis ik weet niet hoelang dat geleden is bij u maar problem solving nu heeft veel te zien met het programmeren en den Ivo legt dat toch wel dam goed uit. Cursus is de bedoeling dadde et bord overschrijft (iets wat ik wel niet doe, het boekje op zich vind ik genoeg).

Anoniem15

Legacy Member
Ik ben daar afgestudeerd in 2007 (toen ook nog MCT). En inderdaad IDP legt dat goed uit, trouwens de examens zijn ook goed te doen.

Fella

Legacy Member
Mueske zei:
Krijgt BSO de eerste 2 jaar ook geen wiskunde? Nu het maakt weinig verschil;

Khan Academy

Hier staat alles op, begin met alles in deze lijst, en dan uitbreiden. ;) Of je koopt gewoon een boek waarin alles nog eens eenvoudig staat, al gaat dat wel wat moeilijker zijn omdat het eerder dient als herhaling.

Wat je in die 2 jaar ziet kun je geen wiskunde noemen..
Ik heb zojuist al de simple equations bekeken, zijn er geen specifieke die ik moet checken, of gewoon alles overlopen? (Er staat nogal veel op die website :D)

Waelvis zei:
Ik heb MCT gevolgd, ik vermoed dat dit hezelfde is als NMCT, maar de 'oude versie' ervan.
Ook op de howest (Pih, Kortrijk)

En ik heb het vak Problem Solving 3x opnieuw moeten doen, en was nog steeds gebuisd. Op de andere vakken slaagde ik wel (meestal wel pas na 2e zit). Het is gewoon een nutteloos kutvak da langs geen kanten duidelijk is (er is geen cursus en in de les springen ze van de hak op de tak).

Hmhhhh..

thamas zei:
waelvis ik weet niet hoelang dat geleden is bij u maar problem solving nu heeft veel te zien met het programmeren en den Ivo legt dat toch wel dam goed uit. Cursus is de bedoeling dadde et bord overschrijft (iets wat ik wel niet doe, het boekje op zich vind ik genoeg).

Ik zal me alvast een paar cursusblokken aanschaffen :D.

Wonkelrijm zei:
Ik ben daar afgestudeerd in 2007 (toen ook nog MCT). En inderdaad IDP legt dat goed uit, trouwens de examens zijn ook goed te doen.

Alright thanks.

Mueske

Legacy Member
Ik weet natuurlijk ook niet wat je voor wiskunde gaat krijgen, maar de videos over de eigenschappen van optellen, aftrekken, vermenigvuldigen, delen en dat soort zaken zijn sowieso altijd belangrijk. Ook order of operations is een zeer belangrijk basisbegrip. Je moet het zelf wat inschatten, begin bij het begin, kijk wat vids, als je het al kunt sla je het over. Het zijn er inderdaad veel, maar als je hier al die motivatie niet voor hebt, waarom zou het dan anders zijn over een aantal maanden?

Alwinp

Legacy Member
Hoe zit het eigenlijk met de werkzekerheid in deze richting?
Het is uiteindelijk wel 3 jaar, maar het kan wel een idee geven.

Ik kende deze richting niet, staat me wel enorm aan.
Wel jammer dat het in Kortrijk te doen is. En heb geen idee of een kot wel een optie is voor mij.

Fella

Legacy Member
Alwinp zei:
Hoe zit het eigenlijk met de werkzekerheid in deze richting?
Het is uiteindelijk wel 3 jaar, maar het kan wel een idee geven.

Ik kende deze richting niet, staat me wel enorm aan.
Wel jammer dat het in Kortrijk te doen is. En heb geen idee of een kot wel een optie is voor mij.

Volgens mij is het een beetje een allround IT richting, dus qua werkzekerheid zit dit wss wel goed, niet?
& Iedere bachelor is minstens 3 jaar dusja..

thamas

Legacy Member
Ik denk dat de werkzekerheid veel te maken heeft met de keuzes die je maakt in het 4de jaar kwa modules. Iemand die puur voor webdes zal gaan zal mss minder vlug werk vinden dan iemand die volledig voor programmeren / netwerken gaat. Als hangt dit veel af van de persoon zelf neem ik aan. Howest zelf heeft wel veel contacten met bedrijven en er zijn ook jobdagen in 3de jaar enzo dus dat zit uiteindelijk wel goed.

Waelvis

Legacy Member
thamas zei:
waelvis ik weet niet hoelang dat geleden is bij u maar problem solving nu heeft veel te zien met het programmeren en den Ivo legt dat toch wel dam goed uit. Cursus is de bedoeling dadde et bord overschrijft (iets wat ik wel niet doe, het boekje op zich vind ik genoeg).

Wonkelrijm zei:
Ik ben daar afgestudeerd in 2007 (toen ook nog MCT). En inderdaad IDP legt dat goed uit, trouwens de examens zijn ook goed te doen.

Het is een 4-5-tal jaar geleden.
En vooral den Ivo was een krak in het totaal nie goe uitleggen, en van de hak op de trak springen.

Wij moesten ook het bord overschrijven, maar kregen geen apart boekje of zo. En het had 0.0 te zien met programmeren

50Euro

Legacy Member
Ik denk eraan om deze opleiding te volgen via afstandsonderwijs.
Howest.be | NMCT@Home

Iemand die hier meer over weet? Op de site staat

De opleiding start in februari voor nieuwe studenten. De modules zijn gespreid over 9 semesters. Je start je opleiding in januari 2012. Het laatste semester wordt voorbehouden voor de stage.

Start deze opleiding jaarlijks? En is 1 semester een half jaar want in het programma staan semesters van 6 studiepunten wat overeen zou komen met 7 weken (1 week per studiepunt + 1 week examen).

Iemand ervaring mee? Indien niet, sorry voor het oprakelen van deze topic.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan