Archief - NMCT

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Fella

Legacy Member
New media and communication technology.
Iemand die deze richting al gevolgd heeft (in HoWest)?
Ik zie deze richting op zich wel zitten maar het enigste minpunt is 'Problem Solving'.
Daarin zit toegespaste wiskunde en doordat ik in mijn middelbaar in het BSo heb gezeten ken ik praktisch niets van wiskunde.

Iemand die zijn ervaringen met deze richting kan delen?

SavaB

Legacy Member
hebt ge in het BSO dan wel leren programmeren? Fatsoenlijk netwerken gezien? Webdesign?

Ge zult idd een kleine achterstand hebben door uw vooropleiding, maar hogeschool is nu eenmaal een tandje bijsteken. Ga er gewoon voor en zet u volledig in voor uw minpunten (in dit geval wiskunde).

Fella

Legacy Member
SavaB zei:
hebt ge in het BSO dan wel leren programmeren? Fatsoenlijk netwerken gezien? Webdesign?

Ge zult idd een kleine achterstand hebben door uw vooropleiding, maar hogeschool is nu eenmaal een tandje bijsteken. Ga er gewoon voor en zet u volledig in voor uw minpunten (in dit geval wiskunde).

Nope daar heb ik niets van gezien.
Volgens mij zie je dat trouwens in geen enkele richting in het middelbaar, behalve dan in elektronica ofzo.

Bv202

Legacy Member
hebt ge in het BSO dan wel leren programmeren? Fatsoenlijk netwerken gezien? Webdesign?
Op hogescholen begint men qua informatica van nul hoor ;)

Hetgene ge ziet in 't middelbaar qua informatica is waardeloos en tijdverspilling.

hyperon

Legacy Member
Als je enkel 6 jaar BSO hebt gedaan, mag je niet beginnen aan eender welke hogeschoolopleiding.

thecoon

Legacy Member
hyperon zei:
Als je enkel 6 jaar BSO hebt gedaan, mag je niet beginnen aan eender welke hogeschoolopleiding.

als hij een 7de heeft gedaan heeft hij normaal een diploma

L0k1-

Legacy Member
problem solving valt nog goed mee, gewoon elke les aanwezig zijn en docent vragen stellen indien nodig.

Alwinp

Legacy Member
Zijn er eigenlijk ook gelijkaardige opleidingen in andere scholen?

Fella

Legacy Member
L0k1- zei:
problem solving valt nog goed mee, gewoon elke les aanwezig zijn en docent vragen stellen indien nodig.

Nja, het is vooral de wiskunde die mij afschrikt.

botchla

Legacy Member
Wiskunde is geen hersenchirurgie.. ge gaat gewoon de moeite moeten doen om te studeren. Als je wat minder intelligent bent of zaken nog niet gezien hebt duurt het gewoon allemaal wat langer (no offence intended).

Het blijft een hogeschool opleiding, dus de wiskunde zal allemaal wel vrij goed meevallen, zolang je er maar volledig voor gaat.

SavaB

Legacy Member
Mr Blonde zei:
Nope daar heb ik niets van gezien.
Volgens mij zie je dat trouwens in geen enkele richting in het middelbaar, behalve dan in elektronica ofzo.

Dan moet je gewoon evenveel schrik hebben voor wiskunde als dat je voor elk ander vak hebt :)

thamas

Legacy Member
Ik zit persoonlijk in ncmt howest en ik moet zeggen de richting is echt top. Goede leerkrachten over het algemeen, alles wordt goed uitgelegd. De moeilijkheid valt zeer goed mee. Wiskunde en programmeren zijn het moeilijkst voor mensen die geen logisch inzicht hebben of abstract inzicht. Vooral bij oo programmeren vallen er nogal veel door de mand. Ze beginnen wel met alles van 0 en zelfs de wiskunde is zeker te doen zonder voorgrond. Je zal gewoon meer moeten studeren dan andere.

Edit: De leerkracht wiskunde Ivo de Pauw is trouwens een ongelofelijke leerkracht gaje u nog ziek mee lachen :) geeft zijn lessen ook zeer goed en deinst nooit terug om meer uitleg te geven

ytsejam

Legacy Member
Ben er zelf afgestudeerd en valt inderdaad goed mee. Ook kan je op voorhand enkele inhaalcursussen volgen om je basiskennis wat bij te schaven. Dat kon toch toen ik begon, maar het zou mij verwonderen moesten ze dit niet meer doen nu.

Fella

Legacy Member
SavaB zei:
Dan moet je gewoon evenveel schrik hebben voor wiskunde als dat je voor elk ander vak hebt :)

Als je bv. handel gevolgd hebt in het middelbaar heb je al heel wat uren wiskunde achter de rug, daarmee.

thamas zei:
Ik zit persoonlijk in ncmt howest en ik moet zeggen de richting is echt top. Goede leerkrachten over het algemeen, alles wordt goed uitgelegd. De moeilijkheid valt zeer goed mee. Wiskunde en programmeren zijn het moeilijkst voor mensen die geen logisch inzicht hebben of abstract inzicht. Vooral bij oo programmeren vallen er nogal veel door de mand. Ze beginnen wel met alles van 0 en zelfs de wiskunde is zeker te doen zonder voorgrond. Je zal gewoon meer moeten studeren dan andere.

Edit: De leerkracht wiskunde Ivo de Pauw is trouwens een ongelofelijke leerkracht gaje u nog ziek mee lachen :) geeft zijn lessen ook zeer goed en deinst nooit terug om meer uitleg te geven

Thanks, je gaat nu naar je 2e jaar ofzo?

ytsejam zei:
Ben er zelf afgestudeerd en valt inderdaad goed mee. Ook kan je op voorhand enkele inhaalcursussen volgen om je basiskennis wat bij te schaven. Dat kon toch toen ik begon, maar het zou mij verwonderen moesten ze dit niet meer doen nu.

Thanks.

thamas

Legacy Member
jep 2de jaar wel voor webdes in eerste jaar omdat ik er mijn voeten had aangeveegd. Programmeren is trouwens mijn uitblinkvak dus moeste naar daar komen kan ik u zeker helpen als het niet zou lukken ;).

edit: was ytsejam zegt is nog steeds het geval. Er is altijd een instapcursus wiskunde de week voor het school begint zeker volgen !

Fella

Legacy Member
thamas zei:
jep 2de jaar wel voor webdes in eerste jaar omdat ik er mijn voeten had aangeveegd. Programmeren is trouwens mijn uitblinkvak dus moeste naar daar komen kan ik u zeker helpen als het niet zou lukken ;).

edit: was ytsejam zegt is nog steeds het geval. Er is altijd een instapcursus wiskunde de week voor het school begint zeker volgen !

Begint rond 20 september zeker?

kows

Legacy Member
Ik ben reeds afgestudeerd in nmct,
enige wat ik te zeggen is:
ge hebt chance da nmct ni zo'n blokrichting is.
Uw eerste jaar is het meest theorie maar daarna is het bijna altijd uitvoeren.
Opdrachten doen met basis theorie, buiten voor netwerken.

Mueske

Legacy Member
De wiskunde die je misschien nog gaat nodig hebben, kan je eventueel nu al wat doen door zelfstudie. Er zijn genoeg boeken die de wiskunde basis nog eens herhalen, of sites zoals Khan Academy waar je de uitleg krijgt, en oefeningen kunt maken. Je gaat wat achter zitten, maar ik denk niet dat dat onoverkomelijk is. :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan