Archief - Na het eerste jaar universiteit

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

MoogleCoffee

Legacy Member
Hey!

Ik heb m'n eerste jaar op universiteit Antwerpen achter de rug, maar zit wel met een kleine twijfel in mijn hoofd. Ik volg taal- en letterkunde, maar mijn examenresultaten waren een kleine tegenslag. Ik heb in totaal 4 herexamens van de 13. Ik ga sowieso mijn herexamens meedoen, maar ik weet niet zo goed wat ik moet doen zou ik buizen voor deze vier vakken. Kan ik beter een andere richting volgen? Of deze vakken meenemen? Is dat normaal voor (je eerste jaar) op unief

kil911ler

Legacy Member
4 op 13 gebuisd is toch zo erg ni? :unsure:

Zijn het grote of kleine vakken? :p

MoogleCoffee

Legacy Member
Het zijn allemaal vakken van 4 studiepunten, maar één van die vakken (Nederlandse Grammatica) wordt ongetwijfeld eentje dat ik zou moeten meenemen wegens de moeilijkheidsgraad van dat vak

MoogleCoffee

Legacy Member
Ik zou het niet weten of het veel of weinig is, ik zit blijkbaar dit jaar met allemaal hoogbegaafde die geen enkele buis halen :p

Chilliewillie88

Legacy Member
MoogleCoffee zei:
Hey!

Kan ik beter een andere richting volgen? Of deze vakken meenemen? Is dat normaal voor (je eerste jaar) op unief


Als je je hierom vragen moet stellen hoor je mijn inziens niet eens thuis op een unief :)

Ik zie het probleem niet 4 herexamens van de 13. Veel eerstejaars zouden daar een moord voor begaan.

freakykiller

Legacy Member
4 herexames is niet erg, 4 studiepunten is ook niets. Doe gewoon je herexamens :')

Genious

Legacy Member
4 buizen op 13 vakken is niet om applaus voor te krijgen.
Maar het is zeker geen ramp hoor. Probeer uw 2e zit, en oordeel nadien. ;)

Dionysus

Legacy Member
Lees de studententhread eens, daar zitten er genoeg die 4 herexamens of meer hebben en die stellen zichzelf niet echt in vraag.

glashelder

Legacy Member
Het is niet ideaal natuurlijk, maar verre van onhaalbaar of zelfs dramatisch. Gewoon goed voorbereiden en dan komt dat wel in orde. Ik had in mijn eerste jaar 2 herexamens, waar ik ook niet happy mee was want dat was mijn doel niet, obviously :p Maar bij mijn vrienden en jaargenoten was ik zo'n beetje een genie, van hen was het echt een ramp, 7, 8, 9 tot 10 herexamens. (10 = voor alles gebuisd :p) Dus het zal wel relatief zijn ja, als jij er 4 hebt en van je vrienden heeft iedereen er gene, dan zal dat wel erger voelen. Maar het kan dus véél erger, ik zou me nog geen zorgen maken over van richting veranderen etc.

Forzaracing

Legacy Member
ik had er 6 in mijn eerste jaar en nu in het tweede jaar haal ik heel goede punten (16'en) en heb 2 herexamens voor taalvakken waar ik totaal geen zin voor had.
gewoon goed leren voor je herexamens zodat u punten u genoeg motiveren voor goed te beginnen aan het tweede jaar ;)

Bananarama

Legacy Member
Het kan misschien ook handig zijn om te weten dat je nog van talencombinatie kan veranderen, als je dat zou willen. Ik ken genoeg mensen die na het eerste jaar 1 van hun 2 talen inruilen voor een andere.

Straddle

Legacy Member
4/13 herexamens is niets vind ik persoonlijk hoor. Mochten het er nu nog 10/13 zijn, ok, dan zou ik me ook vragen stellen.

MoogleCoffee

Legacy Member
Bananarama zei:
Het kan misschien ook handig zijn om te weten dat je nog van talencombinatie kan veranderen, als je dat zou willen. Ik ken genoeg mensen die na het eerste jaar 1 van hun 2 talen inruilen voor een andere.

Daar had ik ook al aan gedacht, maar UA heeft een beperkt talenpakket; Nederlands, Engels, Duits, Frans, Spaans, Italiaans en TFL.

Spaans spreekt me wel aan, alleen wordt er een voorkennis verwacht en ik vrees hier een beetje voor aangezien mijn middelbare school esthetica prioriteerde over Spaans :/

crazyman2

Legacy Member
4 herexamens is zoals veel zeggen te doen. En het is uw eerste jaar, toch, trek er uw lessen uit zou ik zeggen.

Ik vind het nogal raar dat er in de studententopic veel zijn die 4/13 niet erg vinden ... Als het nu uw eerste jaar is tot daar aan toe, ge kunt u herpakken. Maar ge kunt toch slecht elk jaar ~1/3 van uw examens opnieuw doen? Dat getuigt van gebrek aan motivatie in mijn ogen. Ge kunt altijd wel eens pech hebben natuurlijk en één herexamen hebben, maar 1/3? ...

SH343

Legacy Member
crazyman2 zei:
4 herexamens is zoals veel zeggen te doen. En het is uw eerste jaar, toch, trek er uw lessen uit zou ik zeggen.

Ik vind het nogal raar dat er in de studententopic veel zijn die 4/13 niet erg vinden ... Als het nu uw eerste jaar is tot daar aan toe, ge kunt u herpakken. Maar ge kunt toch slecht elk jaar ~1/3 van uw examens opnieuw doen? Dat getuigt van gebrek aan motivatie in mijn ogen. Ge kunt altijd wel eens pech hebben natuurlijk en één herexamen hebben, maar 1/3? ...

Het is gewoon de niveauovergang tussen secundair en unief. De kans is groot dat hij er de volgende jaren veel minder zal hebben.

Dark.Magician01

Legacy Member
Suddenly ,a wild storm appears.. ☁、ヽ`ヽ`、.☁``、ヽ` 、☁ヽ`、、ヽヽ`、``、、ヽ ``、 ヽ`、☁``、`ヽ`、ヽヽヽ、 ヽ☁`ヽ``、ヽ`、ヽ``、ヽ`、☁ヽ`、ヽ、ヽ`☁ ヽ、、ヽ`ヽ``、ヽ、、ヽ、` `、ヽ、、ヽ`、.`ـ☁、ヽ` 、、ヽ``、、ヽ`ヽ、、ヽ`ヽ `、ヽ、``、ヽ`、、``、ヽ`` `、ヽ、、ヽ、``、ヽ、、ヽ、 ヽ、、ヽ``、ヽ、、ヽ、``、 ヽ、、ヽ、``ヽ、``、ヽヽ、、ヽ` ヽヽ、ヽ、、ヽヽ、 ``、ヽ、 ヽ

Th1x4nG

Legacy Member
crazyman2 zei:
4 herexamens is zoals veel zeggen te doen. En het is uw eerste jaar, toch, trek er uw lessen uit zou ik zeggen.

Ik vind het nogal raar dat er in de studententopic veel zijn die 4/13 niet erg vinden ... Als het nu uw eerste jaar is tot daar aan toe, ge kunt u herpakken. Maar ge kunt toch slecht elk jaar ~1/3 van uw examens opnieuw doen? Dat getuigt van gebrek aan motivatie in mijn ogen. Ge kunt altijd wel eens pech hebben natuurlijk en één herexamen hebben, maar 1/3? ...

Dus met 6 van de 9 (+3 waardeloze taalvakken) in mijn tweede jaar ben ik niet zo goed bezig? :unsure:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan