Archief - Merken verkopen enz

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Xavi

Legacy Member
Hallo allemaal,

Ik zit met enkele vragen..

Zou heel graag een winkel (in gent) met exclusieve merken beginnen..
Schoenen van louboutin, gucci, hugo boss & DG enz..
Mag ik dit zomaar verkopen of hangen hier enkele strenge licenties aanvast ?

mvg Xavi

cdp1193

Legacy Member
Xavi zei:
Hallo allemaal,

Ik zit met enkele vragen..

Zou heel graag een winkel (in gent) met exclusieve merken beginnen..
Schoenen van louboutin, gucci, hugo boss & DG enz..
Mag ik dit zomaar verkopen of hangen hier enkele strenge licenties aanvast ?

mvg Xavi

a) Er is een kleine markt voor.
b) Voor de merken die je opnoemt is er al veel te veel concurrentie in Gent.

Xavi

Legacy Member
ja die is aanwezig, maar die bv louboutin is enorm exclusief.. Vandaar de vraag

Xavi

Legacy Member
cdp1193 zei:
a) Er is een kleine markt voor.
b) Voor de merken die je opnoemt is er al veel te veel concurrentie in Gent.

Louboutine vindt je heel zelden of niet in Gent hoor, meeste moeten naar Antwerpen of Brussel ervoor..

Tycho91

Legacy Member
Op de 3 posts hebt ge louboutin al op 3 verschillende manier geschreven. Misschien eerst al eens iets over het merk zelf leren?

En ge moet sowieso al het kapitaal hebben om al die schoenen in te kopen en stock te hebben. El voor die schoenen spreken we dan snel over meer dan 30k euro enkel aan stock aankopen.

cdp1193

Legacy Member
Christian Louboutin blijkbaar niet maar Jimmy Choo, Miu Miu, Chloé,... Zijn al aanwezig in Gent en ik heb gelezen dat de winkel die ze aanbiedt toelating probeert te verkrijgen voor Louboutin. Louboutin heeft ook al een online shop die een deel van de kopers wegjaagt.
Ik zou persoonlijk andere merken zoeken bv. Grenson of Crockett and Jones is amper te vinden in België. :)

Xavi

Legacy Member
@Tycho, Ja auto corrector staat blijkbaar aan.. En kga heus geen dingen posten als er geen kapitaal is.. Maar bon dat is ook mijn vraag niet.. Dus gelieve nutteloze reacties te onthouden..

@cdp; ja sommige gaan we overwegen, maar het zou vooral voor de reeds genoemde gaan.. :)

cdp1193

Legacy Member
Neenee je begrijpt het niet D&G: 2 grote winkels waar ze het hebben, Hugo Boss: idem over alle collecties, Gucci 1 winkel. Het is moeilijk om tegen gevestigde waarden te beginnen concurreren in een kleine markt.

DaTa

Legacy Member
Ik stel me toch vragen bij jouw ondernemingscapaciteiten als je dergelijke vragen hier moet komen stellen, nuja motivatie is alles hé!

jeff_tw

Legacy Member
Heb je een startkapitaal? Hoe ga je de aankoop van je beginstock betalen? Hoe ga je na een slechte eerste verkoop de aankoop van je stock betalen van de nieuwe collectie? Denk niet dat je er met 5.000 euro komt, maar denk in 10.000'en euro's. De sector is alvast een redelijke risicosector, dus veel succes mocht je het serieus menen.

Xavi

Legacy Member
kapitaal is geen enkel probleem.. Kga anders niet met zulke merken op de proppen komen moest er een probleem zijn.. Maar kan mij niet inbeelden dat ik bij een verdeleren die louboutins ga inkopen & zomaar mag verkopen..

Forzaracing

Legacy Member
U topic titel alleen al vertelt mij genoeg om te weten dat dit niks serieus kan worden, je moet natuurlijk niet luisteren naar de mening van een 9liver maar dan had je die vragen hier ook niet moeten komen stellen.

Wanneer je juridisch geen enkel inzicht hebt in hoe het in elkaar niet met licenties of franchise, ga je er echt niet geraken. Laat staan dat je het economisch inzicht hebt om in te zien dat deze markt steeds kleiner en kleiner wordt met de nog steeds lopende crisis.
Ooit al nagedacht over u winstmarges ? Hoeveel kosten je gaat hebben ? Kortom wat u breakevenpoint gaat zijn (hoeveel afzet moet je minimaal hebben voor je uit de kosten komt).
Retailing is niet zomaar inkopen en verkopen. Ofwel verdiep je je erin ofwel laat je het plan varen, want het is alles behalve simpel.

EDIT: ben ik blij dat mensen niet zomaar een zaak kunnen oprichten :) Leve het diploma bedrijfsbeheer !

w00tw00t

Legacy Member
Voor zulke merken moet je vaak ook aan bepaalde voorwaarden voldoen zoals bv op vlak van winkelinrichting. Sommige merken mag je niet samen met andere merken verkopen. Zeker bij grote namen ben je verplicht om een groot deel van de collectie af te nemen hetgeen al een bedrag is van enkele tienduizenden euro's. Ga beter eens eerst werken bij een boetiek en kijk hoe het daar aan toegaat.

Mini

Legacy Member
Ik denk dat je business plan een herziening nodig heeft


Sent from my iPhone.

JPV

Legacy Member
w00tw00t zei:
Voor zulke merken moet je vaak ook aan bepaalde voorwaarden voldoen zoals bv op vlak van winkelinrichting. Sommige merken mag je niet samen met andere merken verkopen. Zeker bij grote namen ben je verplicht om een groot deel van de collectie af te nemen hetgeen al een bedrag is van enkele tienduizenden euro's. Ga beter eens eerst werken bij een boetiek en kijk hoe het daar aan toegaat.
Ik weet van een merk (El Naturalista) die eist dat je van elk model minstens een 30-tal schoenen over verschillende maten koopt. Die winkel had zo'n 14 modellen (lijkt me niet overdreven), dus 14x30 schoenen. ALs je nu uitgaat van inkoopprijs van 30 euro ex btw (geen enkel idee eigenlijk, maar lijkt me een redelijke schatting) zit je al aan 12600 euro inkoopprijs voor 1 relatief goedkoop merk voor 1 seizoen.

Inrinchting van winkel zal idd ook een grote kostprijs zijn, licentie (als je die al kan kopen), ...

soit, iedereen is overtuigd dat de OP geen capaciteiten heeft om zo'n winkel te beginnen.

MrKend54l

Legacy Member
Forzaracing zei:
EDIT: ben ik blij dat mensen niet zomaar een zaak kunnen oprichten :) Leve het diploma bedrijfsbeheer !

Precies of dat diploma is zo moeilijk te behalen..

djemz

Legacy Member
haha idd, ik heb het via syntra gedaan omdat ik moest via mijn werk een opleiding volgen waar dat ook bij zat. En ik moest daar echt niks voor doen, alles werd gewoon in de les ingevuld, precies deeltijds onderwijs

djemz

Legacy Member
Forzaracing zei:
U topic titel alleen al vertelt mij genoeg om te weten dat dit niks serieus kan worden, je moet natuurlijk niet luisteren naar de mening van een 9liver maar dan had je die vragen hier ook niet moeten komen stellen.

Wanneer je juridisch geen enkel inzicht hebt in hoe het in elkaar niet met licenties of franchise, ga je er echt niet geraken. Laat staan dat je het economisch inzicht hebt om in te zien dat deze markt steeds kleiner en kleiner wordt met de nog steeds lopende crisis.
Ooit al nagedacht over u winstmarges ? Hoeveel kosten je gaat hebben ? Kortom wat u breakevenpoint gaat zijn (hoeveel afzet moet je minimaal hebben voor je uit de kosten komt).
Retailing is niet zomaar inkopen en verkopen. Ofwel verdiep je je erin ofwel laat je het plan varen, want het is alles behalve simpel.

EDIT: ben ik blij dat mensen niet zomaar een zaak kunnen oprichten :) Leve het diploma bedrijfsbeheer !

ik denk wel niet dat mensen die zich louboutins en die zaken kunnen permiteren veel last gaan hebben van de crisis.. Feit is wel als je niet in LA woont je blij mag zijn als je 1 paar schoenen in een maand gaat verkopen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan