Archief - Liegen in CV

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

pinda

Legacy Member
Gegroet, ik werkte eerst bij een tuinaanlegger voor 2 weken , daarna heb ik mijn ontslag genomen en ben ik mijn legertesten gaan afleggen. Maar mijn droom in het leger is uit mijn hart gerukt omdat ik afgekeurt ben wegens daltonisme (kleurenblindheid rood/groen).


Verder heb ik een a2 diploma mechanische technieken. Echter zoeken ze hier meestal mensen met '2 jaar ervaring' . Echt dikke bullshit dit.

vraag:
Wat als ik nu op mijn cv lieg dat ik al 2 jaar ervaring heb als mechanieker?
Gaan ze het echt natrekken? Ik kan altijd een bedrijf verzinnen ofzo , of een failliet bedrijf zoeken.

Ik ken mijne stiel ik ben die achterbakse intrim mentaliteit meer als zat! Ik wil werk.

flyingdutchman

Legacy Member
Waarom niet. De ex-CEO van Yahoo heeft zichzelf tot aan de top gelogen.

Psy

Legacy Member
Interim kantoren vragen meestal referenties & controleren die ook daadwerkelijk. (binnen het mogelijke, maar dan zult ge toch met een deftig leugen mogen afkomen dat niet te controleren valt)

SyntaX_

Legacy Member
JPV zei:
is goed voor een ontslag om dringende reden

2.
Is het zo dat als je wg er achter komt en hij ziet dit als een belangrike factor waarom hij je aannam. Dat hij je kan ontslaan met dringende redenen wegens bedrog?

MrKend54l

Legacy Member
Die 2jaar ervaring is standaard. Ze hebben inderdaad liever iemand die wat ervaring heeft maar starters zijn ook welkom.

EpilEpic

Legacy Member
Een vraag waar je waarschijnlijk zelf ook wel antwoord op weet gok ik...

Als jij mensen moet aanwerven voor een bedrijf hoe zou jij dan werken? Juist je checkt de referenties die je opgegeven krijgt. Als die dan niet blijken te kloppen zal je nog lang naar werk mogen blijven zoeken.

Hoe dan ook zullen ze er achter komen dat je over je jaren ervaring gelogen hebt als je de job hebt gekregen. En eens met 1 leugen begint zal je al snel andere leugens moeten verzinnen om die 1e te staven en op den duur raak je er zelf niet meer wijs uit...

Er wordt inderdaad vaak naar ervaring gevraagd, maar iemand die zoals jij zegt, zijn stiel kent en bereid is om hard te werken is minstens zo goed als iemand met ervaring. Als ik jou was zou ik i.p.v. te liegen gewoon duidelijk maken dat jij die persoon bent die ze zoeken.

Yvezz

Legacy Member
Daar kan je meerdere sancties voor krijgen:

--direct ontslag zonder kans op uitkering
--rva die mss zelfs extra sanctie oplegt
--schriftvervalsing

Ze vragen altijd ervaring, zelfs al staat er in de vacature "ervaring niet belangrijk" of zoiets. De werkgever kan zo op voorhand al filteren, zonder ervaring te vragen kan iedereen beginnen solliciteren, bij wijze van spreken.

Je kent je stiel zeg je, wat is het probleem dan? Solliciteer naar bedrijven, ook al hebben ze geen vacatures vrij, je komt dan op de lijst voor een eventuele toekomstige job.

Imo gebruik je best voor technische beroepen geen interimkantoren, ik, spreek uit ervaring, veel werkgevers gebruiken deze als goedkope selectiekantoren.

Liegen is sowieso een slechte keuze, je werkgever stelt zich mss niet direct vragen, maar wat als je collega's vragen "wat heb je hiervoor al gedaan", dan moet je telkens weer bij de pinken blijven dat je je mond niet voorbij praat.
Het kan zelfs nog frustrerend zijn voor je toekomstige collega's als ze met je moeten samenwerken dat je op papier wel dingen zou moeten kunnen, als je die dan niet kan.

Mini

Legacy Member
Mijd gwn interimkantoren, dat is echt een merde
Selectie kantoren das nog wat anders

JPV

Legacy Member
SyntaX_ zei:
2.
Is het zo dat als je wg er achter komt en hij ziet dit als een belangrike factor waarom hij je aannam. Dat hij je kan ontslaan met dringende redenen wegens bedrog?
ja

?therapy?

Legacy Member
Op elke vacature vragen ze ervaring. :unsure:
Als je je stiel kan, kan je gewoon toch proberen te solliciteren zonder te liegen. Het gebrek aan ervaring opvangen door je motivatie/drang om bij te leren/...

Bedrijven waar ze nog intern extra opleidingen organiseren e.d. is een goeie troef voor je drang om te bij leren en zo de nodige ervaring op te doen. :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan