Chilliewillie88 zei:
Leuven is sowieso als student aangenamer als Brussel. Zelf ook 5 jaar op kot gezeten, beste tijd van mijn leven.
Enige argumenten, of wederom gokken met de natte vinger? Ik studeer momenteel in Brussel, en als student heb ik mij zelden zo geamuseerd. Smaken en kleuren, uiteraard, maar om de ene stad boven de andere te gaan zetten zonder argumenten/er gestudeerd te hebben vind ik vrij debiel...
Mastamane zei:
Frappant dat vele de kwaliteit van een stad afspiegelen aan de uitgaansmogelijkheden.
Deels draait het daar toch om als student? Toch nog maar weinig studenten weten kiezen tussen Gent/Leuven/Brussel omwille van politieke voorkeur, het verleden van de stad,... Als je als student een keuze moet maken waar te gaan studeren spelen de bereikbaarheid, de vrienden en het uitgaansleven vaak een doorslaggevende rol...
die_another_day zei:
In Brussel wil ik 's nachts toch ni me men zatte botten rondstrompelen ze. Of mss is da nog wel het beste wa ge kunt doen in Brussel, dan denke die clochards da ge ne collega bent.
Right. Loop aan de HUB of VUB 's avonds zat rond, en je bent 1 van de honderden (of zelfs duizenden) studenten. Beweren dat het (in de buurt van campussen) vol clochards loopt, toont eerder aan hoe bekrompen jij bent.
Tsubasa zei:
Ik denk toch ook wel je overal kan lastig gevallen worden op dat uur als meisje alleen. En dat het typisch is om Brussel slechter af te schilderen gewoon omdat er meer allochtonen zijn. Zo triestig zijn de meeste mensen nu eenmaal

.
Klopt. Tuurlijk zijn er veel allochtonen, maar /care? Mijn richting zit voor de helft gevuld met bruine mannen en gesluierde vrouwen, het merendeel was er wel in eerste zit door maar daar hoor je niks van uiteraard.
Ik zit in Brussel (nu mijn 2e jaar), en ik heb nog geen enkel probleem gehad met allochtonen. Zeker als je hier gewoon studeert (dus met de trein pendelen en naar de campus gaan) kom je zelden tot nooit in contact met allochtonen. De campus van de HUB is op nog geen 5 minuten stappen van het centraal station, loopt VOL met studenten en zakenlui, de kans dat er daar iets gebeurt is gewoon nihiel, vrijwel onbestaande.
Waarmee ik niet wil zeggen dat het er 's avonds anders aan toe gaat, maar beweren dat in de buurten van de campussen (en Brussel centrum) gevaarlijk(er dan Leuven) is, is pure zever. Ik ben donderdag uitgeweest in Leuven, het loopt daar ook vol met agenten, zo veilig lijkt me dat daar ook niet.
CuRv3 zei:
@cedric wat betreft de trein (ik zit aan de VUB en weet ligging van HUB niet zijn)
7:03 trein van Leuven naar Brussel-Noord
aankomst rond 7:30 en dan trein naar Etterbeek rond 7:40 tot 7:55 (allemaal +- in theorie).
Naar de HUB is de meest perfecte verbinding die je uit Leuven kan hebben. De campus ligt op 5 minuten van Brussel Centraal, en uit Leuven rijden er (zeker tijdens de spitsuren) constant treinen.
Een voorbeeld van mij deze week: Om 12u03 had ik een trein in Leuven, om 12 u 35 zat ik in mijn klaslokaal. De trein is een kwartiertje a 20 minuten (als je de directe neemt), en dan nog eens een kleine 10 minuten stappen van het spoor tot het leslokaal.
Racing_Genk zei:
Als ik in Brussel zou studeren zou ik ook op kot gaan in Brussel ipv Leuven, ik zie meer mijn kot vanuit het functionele
Al ken ik meerdere personen die iedere dag van Leuven naar Brussel gaan, dus ge zult bijlange nie den enige zijn..
Ofcourse not, in mijn richting alleen ken ik al een man of 5 die in Leuven op kot zitten en naar Brussel pendelen.
Al vind ik het wel een overbodige luxe, daar niet van.
Dennoman zei:
Och sloebers, we weten toch allemaal dat het enige wat slecht is aan Leuven, het Brussels crapuul is dat donderdagnacht het varken komt uithangen?
GAME ON!
Deze donderdag nog gedaan

.
Maar bij mij is dat voornamelijk om bij mijn vriendin te gaan, sporadisch ga ik eens weg in Leuven...
cedric_5 zei:
Waarom zit jij in Brussel eigenlijk?
Even inpikken op deze vraag: Brussel is voor mij gewoon een veel aangenamere stad. Multicultureel ten top, gelegen vlakbij het station (en mijn kot), leuke uitgaansplekken, geweldige accomodatie,... Ondanks dat quasi al mijn vrienden naar Leuven of Gent gingen (heb daar mijn middelbaar gedaan) toch resoluut voor Brussel gekozen en nog geen seconde spijt van gehad.
coldplayke zei:
Ik zou ook gewoon op kot gaan in de stad waar je studeert. Pendelen is echt niet tof en met springuren zit je ook een beetje vast.
In Brussel zit je nooit vast hoor

. Springuren, zelfs zonder kot, kan je aan de HUB direct vullen. Niet vergeten dat je op zo'n 500 meter van de grote markt zit, en binnen de 5 minuten in de nieuwstraat. Hier is constant wel iets te doen... Als je nu 5 uur springuur hebt is dat uiteraard een andere zaak, maar dat heb ik in mijn anderhalf jaar nog geen enkele keer voorgehad.
Bon, om te concluderen

. Pendelen van Leuven naar Brussel is in mijn ogen een beetje een overbodige luxe, maar nu ook weer niet het extreme. Station Leuven -> Cambus HUB duurt (zonder vertraging) een half uur. Per dag dus een uur enkel en alleen op de trein en dat stukje wandelen. Ik vind dat een overbodige luxe, en vooral te raar om te doen... Als het dan toch puur om het uitgaansleven te doen is, kan je (denk ik) beter gewoon elke week weg gaan in Leuven en bij vrienden blijven slapen. Het bespaart u dagelijks een pak uren, en je gaat Brussel op een veel aangenamere manier leren kennen.