Archief - Kot leuven

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Racing_Genk

Legacy Member
Erasmus studenten is iets anders dan allochtonen (in de context die hij bedoelt)

servelli

Legacy Member
Lol, er zijn er hier aan het zagen over de verplaatsingstijd. Er zijn zoveel pendelstudenten, dan zal ocharme de verplaatsing Leuven-Brussel ook wel lukken he. :lol:

Niet dat ik die lijn zoveel heb genomen maar gemiddeld duurt het 25 min van Leuven tot Brussel zuid. Vreemd genoeg amper vertraging gehad.

TazzDeMazz

Legacy Member
Wat een zever om enkel studenten op kot te laten in de stad waar ze studeren. Leuven is mijns inzien velen malen aangenamer als studentenstad dan Brussel. Bovendien zijn er veel studenten die na hun leuvense master nog ne manama doen in Brussel. Je universitair sociaal netwerk bevind zich grotendeels in leuven dus is het logisch dat je daar wil blijven.

NotoriousP

Legacy Member
TazzDeMazz zei:
Leuven is mijns inzien velen malen aangenamer als studentenstad dan Brussel.

Nochtans veel Brusselse studenten die dit tegenspreken...

Flawless

Legacy Member
TazzDeMazz zei:
Wat een zever om enkel studenten op kot te laten in de stad waar ze studeren. Leuven is mijns inzien velen malen aangenamer als studentenstad dan Brussel. Bovendien zijn er veel studenten die na hun leuvense master nog ne manama doen in Brussel. Je universitair sociaal netwerk bevind zich grotendeels in leuven dus is het logisch dat je daar wil blijven.

Het is aangenamer omdat alles in een straal van 2km zit, eens je buiten die studentenomgeving gaat is er absoluut niks meer. Ja, gebt overal en altijd studenten rond u, maar dat hangt dus van persoon tot persoon af. :)

Degene dat beweren dat ze een kutperiode hebben gehad op kot in Brussel (zoals hierboven, btw jaloers? Heb je mijn post gelezen dat ik op 15min. van campus woon en geen kot nodig heb?) zijn maar enkelingen, ik ken heel wat mensen die in Brussel op kot/appartement zitten en die zijn er allemaal héél positief over (zowel gasten als meisjes). En als meisjes al last hebben gehad, dan is fluiten of is aangesproken worden door gasten, maar als je ze gewoon negeert of beleefd nee zegt gaat er 99,99% niks gebeuren.

In welke studentenstad is dit niet zo? Heb al vaak meegemaakt dat meisjes in Leuven gewoon vastgeklampt worden (kont, borsten) door zatte gasten of is dat enkel een typisch Brussel, allochtoons fenomeen? :ironic:

En ik zeg maar gewoon dat het eerlijker zou zijn tov de Leuvense studenten, de prijzen (zoals NotoriousP vermelde) stijgen jaarlijks en stijgen zeer snel! Veel studenten vergeten blijkbaar dat op kot gaan bedoeld is om u reistijd te verminderen door niet meer te hoeven pendelen, maar tegenwoordig is het dus gewoon een luxeprobleem.

Flawless

Legacy Member
Efflorescence zei:
En ik ken genoeg mensen die wel lastig gevallen zijn geweest tijdens het studententijd in Brussel, ik zeg niet eens iets over allochtonen.
Als je op kot gaan als een privilege beschouwt, zou je je regel beter veranderen. Dankzij al die geïndividualiseerde studieprogramma's zijn er studenten die meerdere jaren blijven plakken in Leuven terwijl ze al lang afgestudeerd hadden kunnen en moeten zijn. Indien die programma's afgeschaft zouden worden zouden er veel meer mensen inzien dat hun studierichting niks voor hen is, of misschien zouden ze eindelijk eens beginnen studeren. Het aantal mensen met zo'n studieprogramma is volgens mij véél groter dan het aantal Brusselse studenten in Leuven so please, stop bitchin'.

Het is een luxe als je op kot gaat als je campus 30km verwijdert ligt van je kot, enkel omdat het 'toffer' is. Het is misschien een aanvaard iets onder die bepaalde studenten, maar ik vind dit helemaal niet normaal. En zeker niet als andere studenten hiervan hinder ondervinden (prijsstijgingen, schaarsheid,...). Betekent niet dat gij u niet kon aanpassen in een grootstad en gevlucht zijn naar een 'plezantere' studentenstad dat ge het studentenleven van Brussel door modder moet halen. Verwende kinderen op internet bezig zien is toch zo grappig, dan de jaloezie kaart aanhalen :') ik hoef niet op kot te gaan om mij vrij te voelen, ik doe wat ik wil en wanneer ik wil, voor je weer dat argument boven haalt.

Wolfskin

Legacy Member
NotoriousP zei:
Nochtans veel Brusselse studenten die dit tegenspreken...
Ik heb in beide steden op gestudeerd en het grote verschil is dat Leuven enkel rond studenten draait (bars, restaurants,...) terwijl brussel een veel grote variëteit heeft van uitgaansmogelijkheden (van bruine bar tot private clubs). Uitgaan in de eurocrat buurt is juist iets anders dan voor de duizendste keer in een kleine zweterige, stinkende zaal (blauwe kater, Albatros,...) te gaan feesten. Sinds het sluiten van Silo in Leuven is er echt geen fuck meer te doen daar.
In mijn opinie is op een zekere, meer mature, leeftijd Brussel pakken aangenamer dan Leuven.

Vio

Legacy Member
Een kot is voor velen al lang een luxe en er zijn zovele dingen luxe en wie zijt gij flawless om te bepalen of iemand die zich die luxe mag nemen of niet? En wie zijt gij trouwens om zelfs te bepalen wat luxe is. En dan ga je redeneren uit het standpunt van "ja, maar dan worden de koten duurder in Leuven" dat is anders ook vrij egocentrisch.

Chilliewillie88

Legacy Member
Leuven is sowieso als student aangenamer als Brussel. Zelf ook 5 jaar op kot gezeten, beste tijd van mijn leven.

Maar als ik in Brussel ging studeren zou ik toch niet op kot gaan in Leuven. Maar bon, ieder zijn keuze natuurlijk.

Oplossing: ga gwn studeren in Leuven

KUL >>> VUB^

Haters gonna hate..

Mastamane

Legacy Member
Wolfskin zei:
Ik heb in beide steden op gestudeerd en het grote verschil is dat Leuven enkel rond studenten draait (bars, restaurants,...) terwijl brussel een veel grote variëteit heeft van uitgaansmogelijkheden (van bruine bar tot private clubs). Uitgaan in de eurocrat buurt is juist iets anders dan voor de duizendste keer in een kleine zweterige, stinkende zaal (blauwe kater, Albatros,...) te gaan feesten. Sinds het sluiten van Silo in Leuven is er echt geen fuck meer te doen daar.
In mijn opinie is op een zekere, meer mature, leeftijd Brussel pakken aangenamer dan Leuven.

Frappant dat vele de kwaliteit van een stad afspiegelen aan de uitgaansmogelijkheden. En dan op het einde nog spreken over maturiteit... :rofl:

Wolfskin

Legacy Member
Mastamane zei:
Frappant dat vele de kwaliteit van een stad afspiegelen aan de uitgaansmogelijkheden. En dan op het einde nog spreken over maturiteit... :rofl:
We kunnen het ook hebben over sportfaciliteiten, cultuur, openbaar vervoer, onderwijsinstellingen, netwerkmogelijkheden,...
En voor mij is uitgaansmogelijkheden (restaurant, bar, museums, concert,..) inderdaad bepalend hoe aangenaam een stad is om in te leven/werken. :ironic:

die_another_day

Legacy Member
In Brussel wil ik 's nachts toch ni me men zatte botten rondstrompelen ze. Of mss is da nog wel het beste wa ge kunt doen in Brussel, dan denke die clochards da ge ne collega bent.

LegalExperience

Legacy Member
Ik studeer zelf ook HW aan de HUB en zit op kot in leuven :)
Beide steden zijn naar mijn mening heel leuk. De mensen die ik ken die in Brussel op kot zitten vinden dat allemaal wel leuk :) maar het is natuurlijk iets helemaal anders dan leuven. Persoonlijk leek het mij veel aangenamer mijn studententijd in leuven te beleven. Misschien verhuis ik nog wel eens naar brussel want het is echt wel een prachtige stad als je ze leert kennen (ga regelmatig ook eens brussel verkennen als je er dan toch studeert!)

Leuven brussel is 20-30 minuten afhankelijk van de vertragingen (ik neem zelf trein om 7u48 en dan ben ik altijd mooi op tijd, trein van 7u57 is altijd 5minuten te laat in bxl :p) Wat je ook wel zult merken is dat er heel veel HUB studenten zijn die pendelen vanuit leuven ;)

cedric_5

Legacy Member
Flawless zei:
Het is een luxe als je op kot gaat als je campus 30km verwijdert ligt van je kot, enkel omdat het 'toffer' is. Het is misschien een aanvaard iets onder die bepaalde studenten, maar ik vind dit helemaal niet normaal. En zeker niet als andere studenten hiervan hinder ondervinden (prijsstijgingen, schaarsheid,...). Betekent niet dat gij u niet kon aanpassen in een grootstad en gevlucht zijn naar een 'plezantere' studentenstad dat ge het studentenleven van Brussel door modder moet halen. Verwende kinderen op internet bezig zien is toch zo grappig, dan de jaloezie kaart aanhalen :') ik hoef niet op kot te gaan om mij vrij te voelen, ik doe wat ik wil en wanneer ik wil, voor je weer dat argument boven haalt.

Jij doet wat je wilt wanneer je wilt, ik doe dat ook door te pendelen.
Dus laat die zever van verwende kinderen en luxe achterwege aub, bemoei je met je eigen zaken.
Ik maakte alleen een post voor mensen die mij iets kunnen bijbrengen en hun ervaring delen.
Zeker geen zeikers, want daar moet ik van :puke:

cedric_5

Legacy Member
Chilliewillie88 zei:
Leuven is sowieso als student aangenamer als Brussel. Zelf ook 5 jaar op kot gezeten, beste tijd van mijn leven.

Maar als ik in Brussel ging studeren zou ik toch niet op kot gaan in Leuven. Maar bon, ieder zijn keuze natuurlijk.

Oplossing: ga gwn studeren in Leuven

KUL >>> VUB^

Haters gonna hate..

Inderdaad, maar ik koos eigenlijk voor HW omdat dat minder wiskunde heeft dan TEW
Nu ik heb nog niet definitief beslist, dus misschien toch nog TEW in laatste instantie en dan in Leuven natuurlijk ;)

Flawless

Legacy Member
Efflorescence zei:
Grappig dat dat net de mensen zijn die niet eens op kot zitten en enkel maar dingen weten door wat ze horen van hun vrienden. Irrelevantie enzo. :p

Ik zit niet op kot nee (omdat ik het ook totaal niet nodig heb) maar heb heel veel vrienden die wél op kot of appartement zitten verspreid over Leuven, Brussel, Gent & Antwerpen. Van de meeste die pendelen tussen Leuven & Brussel en in Leuven op kot zitten is het enigste argument, ik voel mij hier niet veilig savonds. Dan vraag ik aan mensen die hier wel op kot zitten hoe vaak ze al problemen hebben gehad en dat is echt peanuts vergeleken met verhalen én ervaringen dat ik heb opgedaan in Antwerpen en Leuven. Ik kan hier samen met vrienden en vriendinnen om 5u sochtends rondlopen zonder lastiggevallen te worden, maar als het gebeurd in Brussel ist een drama en in Leuven is het maar een zatte student. :) Aantal keren lastiggevallen in BXL na een nachtje uit: 0 en in Leuven véél meer (1/3 keer zeker), terwijl ik er minder kom en ik ben hier geen propaganda aant verkopen of dingen aant verzinnen. Leuven is een toffe stad, gezellig en schattig, studeer er dan ook als ge er zo graag zit, het nut van op kot gaan ontbreekt volledig bij uw redenering en die van de ts.


cedric_5 zei:
Jij doet wat je wilt wanneer je wilt, ik doe dat ook door te pendelen.
Dus laat die zever van verwende kinderen en luxe achterwege aub, bemoei je met je eigen zaken.
Ik maakte alleen een post voor mensen die mij iets kunnen bijbrengen en hun ervaring delen.
Zeker geen zeikers, want daar moet ik van :puke:

Als gij geen klein kind waart zou ge u vriendjes niet volgen naar Leuven en zelfstandig opmaken naar waar je heen zou willen gaan.


die_another_day zei:
In Brussel wil ik 's nachts toch ni me men zatte botten rondstrompelen ze. Of mss is da nog wel het beste wa ge kunt doen in Brussel, dan denke die clochards da ge ne collega bent.

Zie boven, kheb al vele malen dronken rondgelopen in Brussel en zelfs in de ochtend voor een metro gewacht, niks gebeurd. Clochards slapen op dat uur meestal (raar maar waar). Zolang ge geen dom wijf zijt dat ingaat op de praatjes van de typische Marokkaanse hangjongeren, dan gaat er echt niks gebeuren. (op vrijdag-zaterdag, want in de week zijn er veel minder die buiten zitten op dat uur). Of ga ge mij zeggen dat vrouwen die alleen snachts in Leuven naar hun kot gaan ook niet lastiggevallen worden door zatte mensen? Kom jong :)

Tsubasa

Legacy Member
Ik denk toch ook wel je overal kan lastig gevallen worden op dat uur als meisje alleen. En dat het typisch is om Brussel slechter af te schilderen gewoon omdat er meer allochtonen zijn. Zo triestig zijn de meeste mensen nu eenmaal :p.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan