Archief - Kinderbijslag

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

kabouterwesley

Legacy Member
Ik weet niet goed waar ik terecht moet met mij vraag op het forum, maar denk wel dat het hier mag.

Ben pas begonnen met werken en dit is dan ook gemeld aan de kinderbijslag. Nu hebben mijn ouders een brief gekregen met dat ik geen recht meer heb op kinderbijslag.

Reden: Niet langer onderwijs volgt.

Daaronder staat:

Voortaan ontvangt u maandelijks kinderbijslag ten belope van XXX EUR.

Moet ik hiervoor iets laten weten ergens of hebben ze toch nog ergens recht op? :help:

puni

Legacy Member
Hebt ge nog broers of zussen waarvoor ze recht hebben op kinderbijslag? Het kan zijn dat die xxx euro het nieuwe bedrag is, voor alleen eventuele andere kinderen. Anders heb ik niet direct een idee.

|steven|

Legacy Member
De eerste maanden van tewerkstelling doen die vaak nog wat "vervelend". Het bedrag van kinderbijslag is dacht ik ook afhankelijk van het inkomen van het kind.
Misschien werd er aangegeven dat jij wel tewerkgesteld bent vanaf xx/xx/xxxx maar kennen ze uw brutoloon niet. Via elektronische bijdragebons etc zou men dat moeten zien, maar misschien toch interessant om verklaring en bewijsstukken te leveren over uw inkomen.

Contact opnemen met dienst kinderbijslag lijkt mij het verstandigste om later geen terugbetaling te moeten uitvoeren.

Ricky

Legacy Member
ik heb na mijn secundaire via inteirm gewerkt. Aangezien ik over een aantal maanden niet genoeg verdiend had, kreeg mijn moeder een fiks bedrag in één keer uitbetaald. Als je meer dan 500 euro bruto verdiende over x aantal maanden (gemiddeld), dan krijg je normaal gezien nog kinderbijslag. Maar hier krijg je normaal ng een brief over. Moet je die beantwoorden met de brutobedragen wat je hebt verdiend. En dan gaan zij dat berekenen.

kabouterwesley

Legacy Member
Heb 1600 brutto.

Maar zal eens contact opnemen, want m'n broers zijn al meer dan 10 jaar het huis uit. (nakomeling)

SharkyXTS

Legacy Member
Ah, kinderbijslag :). Toen ik pas begon te werken deed ik nog een bijkomende studie (voor de volle 6 studiepunten) wat voor hen blijkbaar voldoende was om mij nog kindergeld te geven. Drie maand later kreeg ik dan toch een brief waarin stond dat ik al het ontvangen geld moest teruggeven omdat ik full-time werkte :niceone:. Analoog verhaal bij mijn vriendin trouwens...

Ricky

Legacy Member
das hetzelfde denk ik
kindergeld, kindertoeslag, kinderbijslag,...

Dragonix

Legacy Member
hmm kweni, 1 van de 2 krijgt iedereen en het andere krijg je extra als je inkomen onder een bepaalde grens ligt?
Not sure though...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan