Archief - Karel de Grote hogeschool Antwerp

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ShRule

Legacy Member
Goh niet van dat hoor. vroeg me af of er nog oudere tussen zitten. :)

xIO3Y

Legacy Member
Word in december ook 23, en ga me donderdag wss inschrijven voor de richting. Bon, heb al een korte hogeschool-ervaring achter de rug maar hoop nu echt 1 gevonden te hebben dat me werkelijk interesseert. Na de uitleg van Pedroo over de vakken spreekt de richting mij meer aan; hoewel er ook enkele minderen zijn zoals economie en recht maar daar zal ik me moeten doorslaan. Nog even bekijken of ik nog recht heb op vrijstellingen en of ik me natuurlijk nog kan inschrijven.

ShRule

Legacy Member
Cheacker zei:
Word in december ook 23, en ga me donderdag wss inschrijven voor de richting. Bon, heb al een korte hogeschool-ervaring achter de rug maar hoop nu echt 1 gevonden te hebben dat me werkelijk interesseert. Na de uitleg van Pedroo over de vakken spreekt de richting mij meer aan; hoewel er ook enkele minderen zijn zoals economie en recht maar daar zal ik me moeten doorslaan. Nog even bekijken of ik nog recht heb op vrijstellingen en of ik me natuurlijk nog kan inschrijven.

Ale tis te hopen e! Zelfde verhaal, heb wel voorlopig geen vrijstellingen aangevraagd en ben al definitief ingeschreven.

Syfi

Legacy Member
Ik ben ook 23 en zou ook graag die richting willen. Wel houd er mij iets tegen het is al 4-5 jaar geleden dat ik nog een cursus heb opengedaan. Ook heb ik nooit hoger onderwijs gevolgd. Ik zou er sowieso meer tijd in insteken en natuurlijk er volop voor gaan. Maar zou dit problemen kunnen vormen. Kun je desnoods bijlessen ergens volgen. Om bijvoorbeeld achterstand goed kunnen maken.

Hoeveel bedraagt het inschrijvingsgeld? Zit hier toekomst in? Zo niet welke zij richting kan je hiermee bereiken.

ShRule

Legacy Member
Syfi zei:
Ik ben ook 23 en zou ook graag die richting willen. Wel houd er mij iets tegen het is al 4-5 jaar geleden dat ik nog een cursus heb opengedaan. Ook heb ik nooit hoger onderwijs gevolgd. Ik zou er sowieso meer tijd in insteken en natuurlijk er volop voor gaan. Maar zou dit problemen kunnen vormen. Kun je desnoods bijlessen ergens volgen. Om bijvoorbeeld achterstand goed kunnen maken.

Hoeveel bedraagt het inschrijvingsgeld? Zit hier toekomst in? Zo niet welke zij richting kan je hiermee bereiken.

Inschrijvingsgeld is 500eur of 103eur als je recht hebt op een studentenbeurs.

Oo de rest kan ik jammer genoeg niet antwoorden.

Pedroo

Legacy Member
Als je moeite doet én vooral élke les gaat, kan het in principe nergens foutlopen. Als je nooit talen hebt gehad bv, zal je misschien éxtra moeite moeten doen door bv bijlessen te nemen.

In deze richting zit zeker en vast toekomst, het internet is voortdurend aan 't evolueren!

Anoniem07

Legacy Member
KdG is wel een goei school. Door de vele examenreeksen ligt de werklast wel veel lager. Mensen denken, shit 2x meer stress dan op een andere school. Maar leerstof van 8 weken verwerken en bestuderen is echt wel doenbaar tov een heel semester. In kon zelf tijdens de examens nog meer uitgaan dan tijdens het de gewone schoolweken.

Als je probeert alle dagen na de les te gaan (meestal toch), en dan direct vanvoor zit (ja slijm modus) dan moet je thuis meer herhalen dan studeren want onbewust pik je toch veel meer op van de les wat je tijdens de examens ten goede komt. Als je vanachter zit en je hebt een laptop of gsm ofzo dan mis je zoveel dat eigenlijk naar de les komen niks uitmaakt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan