Cheacker zei:
Kan iemand eens een korte samenvatting geven van de vakinhouden van de XM-vakken? Wat is of doe je bv. bij Social Objects, Digital Culture, praktijk en skills (stage?)...
Bij de meeste andere richtingen vind je vakinhouden terug, behalve bij XM². Zijn jullie btw ook 6 september aanwezig op de infoavond?
Wel ik ben niet volledig ingeschreven in XM² daar ik uit TI kom en niet genoeg studiepunten over had, dus heb niet alle vakken kunnen doen.
Social Objects: Je bestudeerd eigenlijk vanalles wat. Onderdelen zoals photoshop, fotografie, muziek, sociale media in't algemeen komen allemaal aan bod. (niet uitgebreid, maar je kan uiteraard na dat kleine 'zetje' verder thuis doen. Fotografie heeft me bijvoorbeeld echt wakkergeschud wat je daar allemaal mee kan doen!
Webcopywriting: Een beetje webdesign en het oprichten van een klasblog, echt zeer leuke en vlotte lessen. Ge werkt samen met uw 'klasgenootjes', dus is zeker en vast tof!
Copywriting: Leren 'professioneel' te schrijven. Velen onderschatten dit vak daar er wat 'regels' zijn rond het schrijven van bv een Blogpost op een website, enzovoort.
Engels: Spreekt voor zich denk ik? Is vooral Engels gericht op recente onderwerpen waaronder Social media, meetings e.d.!
Boekhouden: Systeem van dubbel boekhouden. Als je hier voor geslaagd bent, kan je in principe een 'volledige' boekhouding doen. 't is vooral de bedoeling een basis te hebben.
Handelsdocumenten: uitbreiding op Boekhouden; opmaken van facturen, Creditnota's, kortingen, enzovoort.
Economie: Basiseconomie; geen concentratie op bv enkel Micro-economie, maar van alles wat (Prijsvorming, Vraag & Aanbod, de Beurs,...)
Nederlands: Vooral gericht op correcte communicatie, alsook correcte uitspraak, schrijven van brieven, reviews eeeenzovoort. Is ook redelijk uitgebreid en zeker niet onbelangrijk!
Office: Word, Powerpoint & Excel. De meesten lachen hiermee als ze horen dat wij hier lessen over hebben én examens. Maar aub, vergis u niet, Word en Excel zijn uitgebreider dan de meesten denken

In 't eerste jaar leer je al een hele hoop, in 't 2e jaar wordt het nog wat uitgebreider. Na 2 jaar kan je zéker zijn dat je Excel, Word,... vanbuiten kent, wat op véél bedrijven een must is!
Online Reputatiemanagement; zeer intressant vak waar ge alles rond, zoals het vaktitel zegt, online reputaties leert. Echt verbluffend intressant!
Voor de rest heb ik niets gehad, dus verder kan ik niet helpen
Bijkomend wil ik nog vermelden dat XM² zéker en vast aanwezig zal zijn op de infodag!
daimand zei:
De smoskes voor 1.9€ vind ik veel beter

(als ze vers zijn tenminste

)
ShRule zei:
Zijn er ook dat volledog geslaagd zijn? :-O
Enkel diegenen die moeite gedaan hebben

Het eerste jaar is dikwijls een "eliminatiejaar" om te zien wie écht moeite wil doen. Vanaf je door het 1e bent geraakt zou je voldoende verstand + interesse moeten hebben om deze richting te voltooien. Ligt dus vollédig aan jezelf!
