Idd, zelf ben ik ook consultant (meer bepaald Test Engineer) en ik werk in Amsterdam

Ik mag/moet elke week op hotel (kosten van de firma uiteraard), maar maandag rij ik op en af (zodat ik mijn sport kan blijven doen) en dan van dinsdag tot en met vrijdag ga ik op hotel.. Niet altijd even prettig omdat je savonds veel alleen zit, maar dan kun je in de week overuren doen zodat je vrijdag tegen de middag al naar huis kunt..
Ik zit dus veel op de baan en elke dag in de file (maar niet de dagen dat ik op hotel zit, echt enkel als naar huis rij) en dan verspeel ik gemakkelijk 30-40 minuten, maar dat heb ik er voor over, er wacht me een zeer mooie wagen en ik heb een tankkaart, dan sta ik 'graag' in de file (relatief gezien dan)..
Het is, zoals meerdere keren aangehaald hier, belangrijk dat je alles goed wikt en weegt. Heb je graag een bedrijfswagen met tankkaart (en al de rest), dus geen zorgen over tanken en onkosten, ... -> eerder consultancy, of ga je liever met je fiets of bus naar het werk -> lokaal bedrijfje zoeken, maar zeker niet onbelangrijk en mss wel HET belangrijkste, zoek eerst uit wat je het liefste doet qua jobinhoud (programmeren, design, support, ...)