Archief - Jobstudent

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Racing_Genk

Legacy Member
Stel dat ge 4u per week werkt, in 1 voormiddag. Geldt dan als een halve dag of een hele vd 50 dage die ge als jobstudent moogt werke?

felixdraait

Legacy Member
Een volledige...

(EDIT: ik heb mij echter nog niet echt bijgeschoold over de nieuwe regeling, maar ik vermoed dat dit aspect hetzelfde zal gebleven zijn)

JPV

Legacy Member
blijft idd hetzelfde. 1 seconde werken is evenveel waard (toch op dat vlak) als 12 uur werken.

weirdo

Legacy Member
tja, anders is dat allemaal nogal moeilijk om te berekenen, en kan dat misbruikt worden wrs...

en een systeem waarin je 50 dagen aan 2.71% bijdrage kan werken kan je bezwaarlijk belachelijk noemen;)

Racing_Genk

Legacy Member
Nee, maar ik kan dus minder inkomen verwerven aan 2.71% bijdrage dan iemand die een hele dag werkt. Maarja, zal wrs zijn met het misbruik ofzo

JPV

Legacy Member
Racing_Genk zei:
Belachelijk systeem dus

vooral een belachelijke reactie van jou.
Racing_Genk zei:
Nee, maar ik kan dus minder inkomen verwerven aan 2.71% bijdrage dan iemand die een hele dag werkt. Maarja, zal wrs zijn met het misbruik ofzo
Je kan evenveel inkomen verwerven aan ,% bijdrage. Maar dan moet je een volle dag werken OF een hoger loon hebben...

Heeft niks te maken met misbruik (al zou dat er wss wel zijn), wel met eenvoud van het systeem. Er bestaat niet echt iets zoals een database met het aantal uren die gewerkt worden (toch niet qua controle die toepasbaar is voor een jobstudent), enkel met dagen. Voor een student is het trouwens gemakkelijk om bij te houden hoeveel dagen hij werkt, qua uren zou dat weer een andere zaak zijn.

Nu, niks verhindert je om als gewone werknemer te werken.

Ricky

Legacy Member
mensen die ik ken, en hoe mijn ex-baas het heeft gedaan toen ik nog jobstudent was, was alle dagen dat ik minder dan 8 uur werkte, hield ie bij. Eens ik 8 uurtjes had gewerkt, schreef ie één dag op. Dat kan gaan over 2 halve dagen, dus 1 ganse dag (8 uur), of zelfs meer.

Vernon

Legacy Member
Ricky zei:
mensen die ik ken, en hoe mijn ex-baas het heeft gedaan toen ik nog jobstudent was, was alle dagen dat ik minder dan 8 uur werkte, hield ie bij. Eens ik 8 uurtjes had gewerkt, schreef ie één dag op. Dat kan gaan over 2 halve dagen, dus 1 ganse dag (8 uur), of zelfs meer.

Ik durf te betwijfelen of dat echt helemaal volgens het boekje gebeurt, laat staat dat het wettelijk is.

Racing_Genk

Legacy Member
Idd, tis wrs nie aangeraden dat ik zoiets vraag aan mn werkgever? Kans zal toch klein zijn dat hij da zal willen doen..

Racing_Genk

Legacy Member
Officieel is het zwartwerk, maar aangezien ik mij op die manier eigenlijk gewoon gelijk stel aan de "normale fiscale wetgeving" valt het zeker goed te praten. Meer nog: de staat zal geen inkomsten verliezen hierdoor.

Maar zoals ik al zei zal de werkgever dat toch niet willen wellicht, dus maak u maar niet druk JPV :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan