Soekie
Legacy Member
Syco, als ik alles zo lees, denk ik dat het CAW en de werkwinkel zeker geen slechte stap gaan.
Waarom?
Indien er werkelijk sprake is van autisme, of een andere arbeidshandicap, al is dat traagheid door welke reden dan ook, dan moet dat officieel vastgesteld worden. Pas dan kan de hele mallemolen in gang komen en kan men ook zorgen voor een aangepaste omgeving voor je, incluis een professionele omgeving waar jij je goed in voelt en die aangepast is aan jouw noden.
Ben je eigenlijk ooit langsgeweest bij een medicus, psycholoog, neuroloog, psychiater, ... om één en ander te laten onderzoeken en vaststellen?
Heeft het CLB er vroeger niets van op papier gezet tijdens je schoolloopbaan? Bv. de reden dat je naar BuSO bent moeten overschakelen?
Ik denk dat je zeker niet moet wanhopen en dat er toch tal van sectoren zijn waar je terecht kan. Naast wat ik al genoemd heb, zullen er nog veel jobs zijn waarbij de tijd op zich niet zo'n rol speelt, die repetitief zijn en waar het gewoon belangrijk is dat het werk gedaan is. Bv. transport van goederen (postpakketjes aan huis afleveren, ...), brieven sorteren misschien, misschien ook plooiien en versturen (post), misschien de groendienst op de gemeente?, de lokale publicaties rondbrengen, ... waarbij je niet per uur betaald wordt maar wel voor hetgeen men je opdraagt.
Zou halftijds in dienst zijn een oplossing brengen denk je? Terwijl je eigenlijk voltijds werkt, maar dan halftijds ook nog als vrijwilliger werkt op die plaats waar je zei bijvoorbeeld? Dat is een manier om legaal te kunnen ontsnappen aan de minimumbarema's ... maar het is een noodoplossing.
Hoe dan ook denk ik dat werk zoeken nu misschien niet je grootste zorg moet zijn, tenzij je meer over je probleem weet dan je hier neerschreef en dat is natuurlijk je volste recht, want tenslotte sta je hier ook met naam en toenaam (je links in je handtekening) op het internet te prijken dus...
Maar als nog niet duidelijk is vastgesteld, door de bevoegde (para)medisch specialisten, wat precies het probleem is, dan kan je niet verder denk ik.
Als dat wel het geval is, kan je verder.
Pas als de diagnose duidelijk is, kunnen er gepaste maatregelen worden genomen.
Kunnen je ouders je hierin ondersteunen of de weg wat aangeven?
Waarom?
Indien er werkelijk sprake is van autisme, of een andere arbeidshandicap, al is dat traagheid door welke reden dan ook, dan moet dat officieel vastgesteld worden. Pas dan kan de hele mallemolen in gang komen en kan men ook zorgen voor een aangepaste omgeving voor je, incluis een professionele omgeving waar jij je goed in voelt en die aangepast is aan jouw noden.
Ben je eigenlijk ooit langsgeweest bij een medicus, psycholoog, neuroloog, psychiater, ... om één en ander te laten onderzoeken en vaststellen?
Heeft het CLB er vroeger niets van op papier gezet tijdens je schoolloopbaan? Bv. de reden dat je naar BuSO bent moeten overschakelen?
Ik denk dat je zeker niet moet wanhopen en dat er toch tal van sectoren zijn waar je terecht kan. Naast wat ik al genoemd heb, zullen er nog veel jobs zijn waarbij de tijd op zich niet zo'n rol speelt, die repetitief zijn en waar het gewoon belangrijk is dat het werk gedaan is. Bv. transport van goederen (postpakketjes aan huis afleveren, ...), brieven sorteren misschien, misschien ook plooiien en versturen (post), misschien de groendienst op de gemeente?, de lokale publicaties rondbrengen, ... waarbij je niet per uur betaald wordt maar wel voor hetgeen men je opdraagt.
Zou halftijds in dienst zijn een oplossing brengen denk je? Terwijl je eigenlijk voltijds werkt, maar dan halftijds ook nog als vrijwilliger werkt op die plaats waar je zei bijvoorbeeld? Dat is een manier om legaal te kunnen ontsnappen aan de minimumbarema's ... maar het is een noodoplossing.
Hoe dan ook denk ik dat werk zoeken nu misschien niet je grootste zorg moet zijn, tenzij je meer over je probleem weet dan je hier neerschreef en dat is natuurlijk je volste recht, want tenslotte sta je hier ook met naam en toenaam (je links in je handtekening) op het internet te prijken dus...
Maar als nog niet duidelijk is vastgesteld, door de bevoegde (para)medisch specialisten, wat precies het probleem is, dan kan je niet verder denk ik.
Als dat wel het geval is, kan je verder.
Pas als de diagnose duidelijk is, kunnen er gepaste maatregelen worden genomen.
Kunnen je ouders je hierin ondersteunen of de weg wat aangeven?
Ik ben een sociale, liberale, ecologische, democratische kapitalist)