Archief - Job met toekomstmogelijkheden

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

AndyVDE

Legacy Member
Hoi

Ik ben Andy en heb een nieuwe 'politiek' getinte beweging opgericht.

De bedoeling is om uit te groeien tot een heuse politieke partij. Met een sterke visie en krachtige standpunten.

Wij zoeken nog kandidaten om ons te helpen bij allerhande taken. Zoals het maken van een website, het schrijven van artikels (zowel op het web als in de andere media), samen brainstormen over de toekomst van de partij, het organiseren van samenkomsten, 'fundraising',....

Kortom iedereen die zin heeft om de 'kick' of de 'rush' te ervaren van iets nieuws te beginnen. En het ook achteraf te zien groeien.

Wie gedreven is en wie ook ervaring wil opdoen in allerlei boeiende taken.
Kan zich kenbaar via een privéberichtje aan mijn adres.

Voorlopig is 'werken' in onze organisatie nog onbezoldigd. Maar door het uitoefenen van allerlei taken en kleine opdrachtjes kan je als student de ervaring en kennis opdoen die bruikbaar zijn in het latere bedrijfsleven.

Bovendien beschikken we over een netwerk van bedrijfsleiders en ondernemers die steeds op zoek zijn naar gedreven en gemotiveerde jongeren.

Werken als vrijwilliger in onze beweging heeft dus tal van voordelen. Ook kan je de job als medewerker in onze partij perfect combineren met je studies.

Beschik je dus over een gezonde dosis nieuwsgierigheid en ambitie. Laat het weten via een privébericht of mail naar Sign In.

Iedereen welkom

cool_boy_ke

Legacy Member
AndyVDE zei:
Voorlopig is 'werken' in onze organisatie nog onbezoldigd. Maar door het uitoefenen van allerlei taken en kleine opdrachtjes kan je als student de ervaring en kennis opdoen die bruikbaar zijn in het latere bedrijfsleven.
Not sure if troll, maar niemand gaat gratis voor u komen werken ;)

maxdevis

Legacy Member
'politiek getinte beweging'
Links, rechts, extreem, centraal,.....?

@coolboyke: zoiets heet vrijwilligerswerk, maar de titel van deze thread is inderdaad nogal ongelukkig gekozen en past eerder niet op dit subforum

AndyVDE

Legacy Member
maxdevis zei:
'politiek getinte beweging'
Links, rechts, extreem, centraal,.....?

@coolboyke: zoiets heet vrijwilligerswerk, maar de titel van deze thread is inderdaad nogal ongelukkig gekozen en past eerder niet op dit subforum

We komen vooral op voor de middenstand. De doorsnee Vlaming. Diegene die 's morgens gaat werken en 's avonds weer thuiskomt. Die op zoek is naar een betaalbare woning. Die momenteel de grootste last draagt van de huidige crisis. Diegene eigenlijk al bijna gestraft wordt om te gaan werken.

We komen ook op voor jongeren die na hun studies steeds moeilijker aan een job geraken. Deels te wijten aan de hoge lasten die bedrijven aan 'vadertje staat' moet betalen. Maar ook aan de soms onmogelijke eisen die ondernemingen van pas afgestudeerden vragen. Als je de jobadvertenties afgaat willen ze enkel mensen aanwerven die al over een jarenlange ervaring beschikken. Als je pas afgestudeerd bent kun je moeilijk over de gevraagde vaardigheden beschikken.

We willen niet alleen praten over oplossingen maar ook werkelijk de handen uit de mouwen steken. We helpen jongeren ervaringen op te doen die aanleunen bij hun gedane studies.

In het vorige bericht doelen we op een beetje vrijwilligerswerk. Hiermee bedoelen we geen slavenarbeid hé. Het is niet de bedoeling om studenten voor hun talenten en vaardigheden te gaan uitbuiten.

We zijn enkel op zoek naar jongeren die nog geloven in een betere maatschappij en die er effectief aan willen deelnemen. Die gedreven zijn door een gevoel van voldoening en 'het deel willen uitmaken van een veel groter geheel'. Dat overtreft toch alle andere emoties en gevoelens.

Bovendien gaat het enkel over 'vrijwilligerswerk' in den beginne. De ontvangen fondsen gaan momenteel naar andere doelen. In de nabije toekomst zullen er ook bezoldigde functies vrijkomen. En dan kunnen we effectief mensen voor hun gedane werk belonen.

cool_boy_ke

Legacy Member
maxdevis zei:
@coolboyke: zoiets heet vrijwilligerswerk, maar de titel van deze thread is inderdaad nogal ongelukkig gekozen en past eerder niet op dit subforum
Ja, ik had het dan ook meer over de misleidende titel van deze thread. Dit is geen "job".

maxdevis

Legacy Member
AndyVDE zei:
We komen vooral op voor de middenstand.

dus kleine zelfstandige ondernemingen?
Of bedoel je middenklasse?

AndyVDE zei:
We komen ook op voor jongeren die na hun studies steeds moeilijker aan een job geraken. Deels te wijten aan de hoge lasten die bedrijven aan 'vadertje staat' moet betalen.
Dit ga je toch eens moeten uitleggen...

AndyVDE zei:
We zijn enkel op zoek naar jongeren die nog geloven in een betere maatschappij en die er effectief aan willen deelnemen. Die gedreven zijn door een gevoel van voldoening en 'het deel willen uitmaken van een veel groter geheel'. Dat overtreft toch alle andere emoties en gevoelens.

Het blijft mij onduidelijk vanuit welke visie of ideologie je vertrekt.

rscaboy

Legacy Member
Middenstand is niet hetzelfde als de middenklasse. Dit lijkt me een kandidaat voor de epic threads van 2012.

Gekke_Koerd

Legacy Member
YaMo zei:
De werkmens stemt toch al voor n-va, hoor. Verloren moeite.

n-va is voor een latere pensioen dus het is de semi-marginale en/of zelfstandige vlaming die stemt op n-va hoor.

De werkmensen zijn socialistisch gericht, tenzij we het hebben over de gemiddelde fabriekswerker die niet kan wachten op het weekend om zijn pinten te pakken. Dan zitten we weer bij het VB

JPV

Legacy Member
AndyVDE zei:
We komen vooral op voor de middenstand. De doorsnee Vlaming. Diegene die 's morgens gaat werken en 's avonds weer thuiskomt. Die op zoek is naar een betaalbare woning. Die momenteel de grootste last draagt van de huidige crisis. Diegene eigenlijk al bijna gestraft wordt om te gaan werken.
wel lastig voor de Vlaming die 's avonds gaat werken en 's ochtens pas thuiskomt. Zullen jullie deze bestrijden?

Nuja, ik heb reeds een betaalbare woning, jullie komen dus niet op, voor mij :(. En ik word ook niet gestraft om te gaan werken. Erg, hé. Kunnen jullie aan dat laatste niets doen? Ik wil ook gestraft worden om te gaan werken!
AndyVDE zei:
We willen niet alleen praten over oplossingen maar ook werkelijk de handen uit de mouwen steken. We helpen jongeren ervaringen op te doen die aanleunen bij hun gedane studies.
goed zo. Ik heb gestudeerd over marginaliteit. Je lijkt me wel iemand die me ervaring daarin kan geven!
AndyVDE zei:
We willen niet alleen praten over oplossingen maar ook werkelijk de handen uit de mouwen steken. We helpen jongeren ervaringen op te doen die aanleunen bij hun gedane studies.

In het vorige bericht doelen we op een beetje vrijwilligerswerk. Hiermee bedoelen we geen slavenarbeid hé. Het is niet de bedoeling om studenten voor hun talenten en vaardigheden te gaan uitbuiten.
kan je me dan de toekomstmogelijkheden in die job (dat vrijwilligerswerk) aantonen. Of ben je zo'n politieker die graag mooie woorden gebruikt, maar zijn staart moet intrekken als het tot het houden van zijn/haar woord komt?
AndyVDE zei:
Bovendien gaat het enkel over 'vrijwilligerswerk' in den beginne. De ontvangen fondsen gaan momenteel naar andere doelen. In de nabije toekomst zullen er ook bezoldigde functies vrijkomen. En dan kunnen we effectief mensen voor hun gedane werk belonen.
Kan je even aantonen hoe je dat waar gaat maken? Hoe zal je die bezoldigde functies betalen? Wat zijn jullie ontvangen fondsen voor het moment?

Allez, toch wel leuk dat je alvast overkomt als iemand die een héél duidelijk project heeft, het héél goed kan uitleggen en vooral niet vaag overkomt en woorden moet verdraaien.

NotoriousP

Legacy Member
Gekke_Koerd zei:
n-va is voor een latere pensioen dus het is de semi-marginale en/of zelfstandige vlaming die stemt op n-va hoor.

De werkmensen zijn socialistisch gericht, tenzij we het hebben over de gemiddelde fabriekswerker die niet kan wachten op het weekend om zijn pinten te pakken. Dan zitten we weer bij het VB

1 van de domste posts die ik hier van u al gezien heb en dat wilt wat zeggen.

Gekke_Koerd

Legacy Member
NotoriousP zei:
1 van de domste posts die ik hier van u al gezien heb en dat wilt wat zeggen.

My bad, ik spreek nochtans uit eigen ervaringen dus zelf kan ik ze (helaas voor u?) niet dom noemen...

Insanitarium

Legacy Member
Gekke_Koerd zei:
n-va is voor een latere pensioen dus het is de semi-marginale en/of zelfstandige vlaming die stemt op n-va hoor.

De werkmensen zijn socialistisch gericht, tenzij we het hebben over de gemiddelde fabriekswerker die niet kan wachten op het weekend om zijn pinten te pakken. Dan zitten we weer bij het VB


Gekke_Koerd zei:
My bad, ik spreek nochtans uit eigen ervaringen dus zelf kan ik ze (helaas voor u?) niet dom noemen...

Dear god, die veralgemeningen..

Trouwens, ik denk dat er onder de studentenpopulatie proportioneel meer links zit dan onder de werkmensen..

Ik kan niet zeggen dat er een partij is waar ik achter sta, maar de socialisten al zeker niet.

Gekke_Koerd

Legacy Member
Insanitarium zei:
Dear god, die veralgemeningen..

Nogmaals, ik spreek uit eigen ervaringen, ik veralgemeen niet noch beoordeel ik globaal.

Trouwens, ik denk dat er onder de studentenpopulatie proportioneel meer links zit dan onder de werkmensen..

Niets mis mee, de socialistische politiekers van België hebben ook allemaal gemiddeld redelijk hoge studies achter de rug voor hun politieke carrière. Kijk naar Dewinter en je zult het integendeel zien: 2 keer gebuisd voor zijn eerste jaar politieke en sociale wetenschappen in Antwerpen. Zelf dan maar eruit gedropt (en hoor zijn standpunten nog eens over het Vlaams Onderwijs nadat hij 2 jaar heeft geprofiteerd volgens sommigen van de belastingbetaler toen hij nog studeerde met zijn studiebeurzen?)

Maar goed, irrelevant met wat ik duidelijk wou maken.

Ik kan niet zeggen dat er een partij is waar ik achter sta, maar de socialisten al zeker niet.

Geef argumenten. Ik hou ook niet van Boeddhisten, maar als ik het zomaar zeg klinkt het zo onzinnig...

Snowyflake

Legacy Member
Gekke_Koerd zei:
n-va is voor een latere pensioen dus het is de semi-marginale en/of zelfstandige vlaming die stemt op n-va hoor.

De werkmensen zijn socialistisch gericht, tenzij we het hebben over de gemiddelde fabriekswerker die niet kan wachten op het weekend om zijn pinten te pakken. Dan zitten we weer bij het VB

Gekke_Koerd zei:
Nogmaals, ik spreek uit eigen ervaringen, ik veralgemeen niet noch beoordeel ik globaal.

Uw post komt anders wel vrij globaal over.. Als ik naar mijn omgeving kijken (middenklasse en sommige er mss wat boven) zie ik toch niet veel socialisten en ze zijn ook niet allemaal zelfstandig of semi-marginaal. Integendeel degenen onder mijn vrienden die het meeste marginale trekken hebben zijn socialistisch gericht ..

Gekke_Koerd

Legacy Member
Snowyflake zei:
Uw post komt anders wel vrij globaal over.. Als ik naar mijn omgeving kijken (middenklasse en sommige er mss wat boven) zie ik toch niet veel socialisten en ze zijn ook niet allemaal zelfstandig of semi-marginaal. Integendeel degenen onder mijn vrienden die het meeste marginale trekken hebben zijn socialistisch gericht ..

'en/of, semi, gemiddelde', allemaal verwijzingen om het meest gangbare te doen blijken: geen globale beoordelingen.

mocht ik hierin gefaald zijn, zie het dan niet als een belediging jegens u, mocht je je aangesproken voelen.

Marginaal is dan ook weer een zeer breed begrip. we zijn op de tijd gekomen dat marginalen mekaar marginalen noemen.

Mag ik u de film 'Helaasheid Der Dingen' aanraden? Daar komt mijn visie van marginaliteit mooi tevoorschijn.

EvilTwin

Legacy Member
Gekke_Koerd zei:
Geef argumenten. Ik hou ook niet van Boeddhisten, maar als ik het zomaar zeg klinkt het zo onzinnig...

Het is de meest corrupte en hypocriete partij van de moment. Dat helpt wel.

NotoriousP

Legacy Member
Gekke_Koerd zei:
My bad, ik spreek nochtans uit eigen ervaringen dus zelf kan ik ze (helaas voor u?) niet dom noemen...

Bij mijn weten halen de sossen nog geen 15% van de stemmen in Vlaanderen. Als jij denkt dat wij minder dan 15% werkmensen in Vlaanderen hebben...

Gekke_Koerd zei:
Mag ik u de film 'Helaasheid Der Dingen' aanraden? Daar komt mijn visie van marginaliteit mooi tevoorschijn.

Iets waar ik, net zoals de meeste rechtste intellectuelen, ver van af zit. Vergeet niet dat pakweg 60% van dit forum op NVA stemt, denk je dat hier 60% marginalen zitten?

Gekke_Koerd zei:
Nogmaals, ik spreek uit eigen ervaringen, ik veralgemeen niet noch beoordeel ik globaal.

Als je zo'n uitspraken doet, ben je aan het veralgemenen.


Gekke_Koerd zei:
de socialistische politiekers van België hebben ook allemaal gemiddeld redelijk hoge studies achter de rug voor hun politieke carrière.

:rofl: Made my day.

Insanitarium

Legacy Member
Gekke_Koerd zei:
Niets mis mee, de socialistische politiekers van België hebben ook allemaal gemiddeld redelijk hoge studies achter de rug voor hun politieke carrière.

Geef argumenten. Ik hou ook niet van Boeddhisten, maar als ik het zomaar zeg klinkt het zo onzinnig...

Alright :) Ik denk dat er op het deel dat over veralgemeningen genoeg is ingegaan, en ik zou de rest toch maar herhalen.

1) Ik heb geen cijfers gezien, maar mijn beeld was net altijd omgekeerd.

2) Ik voel meer voor het liberalisme, echter is er geen partij die volgens mij nog echt liberaal is.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan