Benjamin
Legacy Member
Eh, ik heb wel een aardig idee wat voor cursussen jullie krijgen, hoewel het niveau bij jullie diepgaander is (no argument there) zit ik toch aardig in dezelfde niche.Exorikos zei:Toch handig hoe jullie allemaal uitspraken doen over een richting waar jullie niets van af weten. Nagenoeg alle cursussen in de bachelor fysica zijn geschikt voor zelfstudie. Voor de vakken met practica heb ik reeds aangegeven dat er daar bij de proffen ook goodwill aanwezig is. Nuja, jullie geloven liever jullie eigen waarheden natuurlijk.

Maar ik denk dat deze woorden niet aan mij gericht waren aangezien ik hetzelfde standpunt inneem als jij.
Dat dus. Die practica kunnen best in de weekends worden georganiseerd, als de overheid dan nog een aantrekkelijk regeling treft met de NMBS dan krijgt zij voor zeer weinig geld beter opgeleide mensen. Ik zou het wel weten en snel eens overleggen met zowel universiteiten als de NMBS om eindelijk eens echt werk te maken van afstandsstudies.moehaa! zei:Alles waar geen labo's of bepaalde fysieke kunde voor nodig is, kan zelfstandig/op afstand geleerd worden. Het ontbreekt alleen aan deftige cursussen, organisatie en goodwill.
Het is bij zo'n opleiding wel essentieel dat het examen onder toezicht plaatsvindt, het is het examen wat de waarde van het diploma bepaalt.MrTwist zei:Er zijn zoveel masters die je afstand kan doen, die zelf meer onwaarschijnlijk lijken dan sterrenkunde. (bv Study for Masters Degrees online - University of Liverpool) .
Ik weet niet ofdat het de universiteit van Liverpool is maar ik las laatst een document van een Engelse universiteit waarin per land de examenlocatie(s) stond vermeld. Voor de kleine landjes 1 locatie, bijv. Brussel in België en Rotterdam in Nederland. Deze universiteit werkt samen met buitenlandse onderwijsinstellingen aan wie zij de supervisie van de examens uitbesteden, een mooi voorbeeld van think global, act local met excuses voor het feit dat ik managersjargon gebruik (het is voor 1 keer eens toepasselijk).
Het nadeel van een universiteit als die van Liverpool is dat zij zich nog louter op theorie richt, idem voor de OU. Onze universiteiten kunnen best ook de praktijk aanbieden maar die gaat in de weekeindes moeten worden georganiseerd. Dat is best mogelijk maar we gaan een aantal promovendi en docenten slecht nieuws moeten bezorgen, namelijk dat ze regelmatig een dag in het weekend moeten werken in plaats van doordeweeks.

Het lijkt me eerlijk gezegd niet zo'n ramp, ik zou het misschien zelfs aangenaam vinden (ik houd van wat afwisseling) zolang je 1 vrije dag in het weekend mag kiezen voor het sporten en dergelijke.