Quecera
Legacy Member
Informatica@unief = enorm veel uitgebreide wiskunde
Toegepaste Inf@Hoge school = Alleen Statistieken & Logica (zit ook algebra in). Tijdens het programmeren zelf moet ik wel zeggen, als je geen krak bent in wiskunde, zal je niet als programmeur nergens aan de slag kunnen. Die mannen moeten algoritmen en dergelijke redelijk rap kunnen neertypen in codetaal terwijl ze programmeren. De meeste die TI doen @ hoge school, beginnen gewoon als een administratieve bediende, PC-shop (hardware kennis; weinig geld verdien je hier), of iets in het netwerking. Programmeurs komen altijd uit het unief.
1e jaar unief, examen C#, we mochten al een rekentoestel zelf programmeren te beginnen van 0. Dat was dan het 2e semester, in het 1e semester mochten we een Sudoku programmeren, veel plezier als je geen wiskunde genie bent.
Toegepaste Inf@Hoge school = Alleen Statistieken & Logica (zit ook algebra in). Tijdens het programmeren zelf moet ik wel zeggen, als je geen krak bent in wiskunde, zal je niet als programmeur nergens aan de slag kunnen. Die mannen moeten algoritmen en dergelijke redelijk rap kunnen neertypen in codetaal terwijl ze programmeren. De meeste die TI doen @ hoge school, beginnen gewoon als een administratieve bediende, PC-shop (hardware kennis; weinig geld verdien je hier), of iets in het netwerking. Programmeurs komen altijd uit het unief.
1e jaar unief, examen C#, we mochten al een rekentoestel zelf programmeren te beginnen van 0. Dat was dan het 2e semester, in het 1e semester mochten we een Sudoku programmeren, veel plezier als je geen wiskunde genie bent.

