Archief - Informatica

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Quecera

Legacy Member
Informatica@unief = enorm veel uitgebreide wiskunde

Toegepaste Inf@Hoge school = Alleen Statistieken & Logica (zit ook algebra in). Tijdens het programmeren zelf moet ik wel zeggen, als je geen krak bent in wiskunde, zal je niet als programmeur nergens aan de slag kunnen. Die mannen moeten algoritmen en dergelijke redelijk rap kunnen neertypen in codetaal terwijl ze programmeren. De meeste die TI doen @ hoge school, beginnen gewoon als een administratieve bediende, PC-shop (hardware kennis; weinig geld verdien je hier), of iets in het netwerking. Programmeurs komen altijd uit het unief.

1e jaar unief, examen C#, we mochten al een rekentoestel zelf programmeren te beginnen van 0. Dat was dan het 2e semester, in het 1e semester mochten we een Sudoku programmeren, veel plezier als je geen wiskunde genie bent.

Maser00

Legacy Member
1e jaar unief, examen C#, we mochten al een rekentoestel zelf programmeren te beginnen van 0. Dat was dan het 2e semester, in het 1e semester mochten we een Sudoku programmeren, veel plezier als je geen wiskunde genie bent.
Lol, dat kan iemand van 12 al programmeren en daar hebt ge geen wiskunde voor nodig.

Li1quid

Legacy Member
Quecera zei:
Informatica@unief = enorm veel uitgebreide wiskunde

Toegepaste Inf@Hoge school = Alleen Statistieken & Logica (zit ook algebra in). Tijdens het programmeren zelf moet ik wel zeggen, als je geen krak bent in wiskunde, zal je niet als programmeur nergens aan de slag kunnen. Die mannen moeten algoritmen en dergelijke redelijk rap kunnen neertypen in codetaal terwijl ze programmeren. De meeste die TI doen @ hoge school, beginnen gewoon als een administratieve bediende, PC-shop (hardware kennis; weinig geld verdien je hier), of iets in het netwerking. Programmeurs komen altijd uit het unief.

1e jaar unief, examen C#, we mochten al een rekentoestel zelf programmeren te beginnen van 0. Dat was dan het 2e semester, in het 1e semester mochten we een Sudoku programmeren, veel plezier als je geen wiskunde genie bent.

Op hogeschool maakte wij in 2de periode een sudoku. Een rekenmachine is zelfs makkelijker dan een sudoku.

En het is nu niet dat je daar goed wiskunde voor moet kunnen.



Sent from Tapatalk 2

JasonC

Legacy Member
kingxperia zei:
Ik weet niet wat bachelor of masters is ... En ik bedoel niet informatica beheer in het 5de en in het 6de (ik denk zelfs dat het niet bestaat in ons school .. Ik doe ASO) & en ik heb altijd slechte punten in wiskunde .. Maar het is ook mijn fout .. Ik studeer nooit en let niet op in de klas .. Maar ik ben een pc verslaafde alles wat met cpu,gpu,overclocking,programmeren enz. te maken heeft heb ik super graag .. Dus als ik serieus moet beginnen te studeren om later informatica te doen wil ik dat wel ...

Wel, dan raad ik u ten zeerste aan om een school te zoeken waar je informaticabeheer kan volgen in 5 en 6 (TSO richting, dit heb ik ook gedaan). Dan krijgde als wat vb.net, html, php, aspx, sql, de basis met andere woorden.
Dan krijgde al een idee van hoe je hogere studies eruit zullen zien, zo vermijdt je een slechte studiekeuze.
Ik was vroeger ook zeker dat ik iets in de IT wou studeren/werken.
Uiteindelijk bleek ik alleen met IT (lees: multimedia en gadgets) graag bezig te zijn in mn vrije tijd. Programeren vond ik saai, was ook ni voor mij weggelegd. Kheb ook een stage van drie weken gedaan die me echt de ogen opende, ik zag mezelf niet zo'n beroep uitoefenen voor de rest van mn leven.
Ik heb er dus toch wel wat aan gehad, door die richting te volgen ben ik nu zeker dat IT niks voor mij is. :)
Denk er dus goed over na en stel jezelf de vraag: "Waarom wil ik IT gaan studeren?" Misschien is/wordt het niet wat je er van verwacht. ;)

Gray

Legacy Member
Y-Ssin zei:
Wel, dan raad ik u ten zeerste aan om een school te zoeken waar je informaticabeheer kan volgen in 5 en 6 (TSO richting, dit heb ik ook gedaan). Dan krijgde als wat vb.net, html, php, aspx, sql, de basis met andere woorden.
Dan krijgde al een idee van hoe je hogere studies eruit zullen zien, zo vermijdt je een slechte studiekeuze.
Ik was vroeger ook zeker dat ik iets in de IT wou studeren/werken.
Uiteindelijk bleek ik alleen met IT (lees: multimedia en gadgets) graag bezig te zijn in mn vrije tijd. Programeren vond ik saai, was ook ni voor mij weggelegd. Kheb ook een stage van drie weken gedaan die me echt de ogen opende, ik zag mezelf niet zo'n beroep uitoefenen voor de rest van mn leven.
Ik heb er dus toch wel wat aan gehad, door die richting te volgen ben ik nu zeker dat IT niks voor mij is. :)
Denk er dus goed over na en stel jezelf de vraag: "Waarom wil ik IT gaan studeren?" Misschien is/wordt het niet wat je er van verwacht. ;)

+ miljoenmiljard

Bv202

Legacy Member
Quecera zei:
Informatica@unief = enorm veel uitgebreide wiskunde

Toegepaste Inf@Hoge school = Alleen Statistieken & Logica (zit ook algebra in). Tijdens het programmeren zelf moet ik wel zeggen, als je geen krak bent in wiskunde, zal je niet als programmeur nergens aan de slag kunnen. Die mannen moeten algoritmen en dergelijke redelijk rap kunnen neertypen in codetaal terwijl ze programmeren. De meeste die TI doen @ hoge school, beginnen gewoon als een administratieve bediende, PC-shop (hardware kennis; weinig geld verdien je hier), of iets in het netwerking. Programmeurs komen altijd uit het unief.

1e jaar unief, examen C#, we mochten al een rekentoestel zelf programmeren te beginnen van 0. Dat was dan het 2e semester, in het 1e semester mochten we een Sudoku programmeren, veel plezier als je geen wiskunde genie bent.

Wat een onzin.

sanderkevdw

Legacy Member
Quecera zei:
Informatica@unief = enorm veel uitgebreide wiskunde

Toegepaste Inf@Hoge school = Alleen Statistieken & Logica (zit ook algebra in). Tijdens het programmeren zelf moet ik wel zeggen, als je geen krak bent in wiskunde, zal je niet als programmeur nergens aan de slag kunnen. Die mannen moeten algoritmen en dergelijke redelijk rap kunnen neertypen in codetaal terwijl ze programmeren. De meeste die TI doen @ hoge school, beginnen gewoon als een administratieve bediende, PC-shop (hardware kennis; weinig geld verdien je hier), of iets in het netwerking. Programmeurs komen altijd uit het unief.

1e jaar unief, examen C#, we mochten al een rekentoestel zelf programmeren te beginnen van 0. Dat was dan het 2e semester, in het 1e semester mochten we een Sudoku programmeren, veel plezier als je geen wiskunde genie bent.

Als dit in jouw situatie zo is, dan zegt dat veel meer over jou als persoon dan over de opleiding. Als TI-er kon ik zelfs onmiddelijk beginnen als analyst...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan