Archief - Informatica- deel 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

[BAT] Hydra

Legacy Member
fejity zei:
geeft zijn motivatie misschien een beetje aan :p
ik zou zeggen, als ge gemotiveerd zijt en ge hebt de intelligentie mee kan alles :)

Ik bespeur nergens een bewijs van zijn motivatie hoor :p 3 threads maken != motivatie

Bv202

Legacy Member
Vergeet Imformaticamanagement- en Systemen (IMS) aan Lessius (Mechelen) niet ;)

stvw

Legacy Member
Bv202 zei:
Vergeet Imformaticamanagement- en Systemen (IMS) aan Lessius (Mechelen) niet ;)

Dat hangt er vanaf hoe 'puur' die informatica richtingen dan moeten zijn.
IMS is wel informatica gericht maar niet puur enkel dat.

Net zoals Master HW:informatiemanagement maar deels informatica gericht is.

jarich3

Legacy Member
Voor alle duidelijkheid: Deze thread is niet voorzien om te kankeren welke richting al dan niet een informatica richting is. Indien er een vraag wordt gesteld met een nog niet vernoemde richting, die ook informatica-gericht is dan zet ik die er zonder probleem bij.

Laat dus de vragen maar komen!!! En stop dus met nieuwe threads maken als je iets informatica gericht wil vragen, het is de bedoeling om hier alle informatica " genieën " bijeen te krijgen waardoor je hier gemakkelijk een antwoord kunt krijg op je vraag.

BTW. Vandaag hadden we het in klas over wat er na IW nog allemaal mogelijk is met IW ( TSO ) en dit blijkt toch zeer veel te zijn, 2 jaar geleden iemand die van IW burgelijk CW is geworden en vorig jaar iemand die is afgestudeerd als ind ing Informatica die nu bezig is aan een schakelprogramma ( 2 jaar ) om zo ook burgelijk CW te worden. Volgens onze klastitularis zijn er ook veel die van IW naar IT zijn gegaan en die het eigenlijk wat te makkelijk vonden en die dan uiteindelijk zijn geschakeld naar ind. ing informatica.

MissZB

Legacy Member
handelsingenieur in de beleidsinformatica hoort hier ook zeker bij!
vragen: shoot!

Gabriel1986

Legacy Member
jarich3 zei:
als niemand initiatief neemt doe ik het zelf...

Dus eerste vraag: kan ik met IW als opleiding middelbaar ( met goede punten wiskunde en veel doorzettingsvermogen) ook bachelor informatica ( ugent ) aan?? Om daarna als ik nog zin heb cw te doen als master. Is dit realistisch? Welke richting is realistischer?? En moet ik nu op vakken focussen ( buiten wiskunde) ??

Ik heb ook ooit in een ver grijs verleden IW gedaan. Ik ben eerst op een Hogeschool ind. ing. bouwkunde gaan doen en meteen beslist: "Dit is niets voor mij". Denk eraan dat je als IW'er al meteen een vrij grote voorsprong hebt met ongeveer alle vakken tov. iemand die een ASO richting heeft gedaan omdat je een vrij specifieke achtergrond wiskunde, fysica, mechanica, electriciteit hebt genoten. Ik verveelde me het eerste jaar gewoonweg DOOD omdat ik niet veel nieuw zag en ben het dan ook maar afgebold, in retrospect heb ik daar wel wat spijt van, ik had gewoon een andere school moeten nemen waar in het eerste jaar alle ing. vakken algemeen waren... Ik heb erna een prof. bachelor in de toegepaste informatica gedaan op de KdG, gevolgd nu door een master toegepaste informatica op de KUL.

Als je meteen er wil invliegen, van programmeren en van wiskunde houdt, probeer dan meteen voor een diploma computerwetenschappen te gaan. Als ge daarentegen liever iets meer technischer gaat, zeker die ingenieursrichting proberen, iets in de zin van ind. ing. informatica (Gent), burgie met specialisatie computerwetenschappen, of dergelijke.

Als ge daarentegen liever sneller gaat werken is een prof. bachelor toegepaste informatica in België echt RUIM voldoende, zeker als u interesses gericht zijn op enkel programmeren, netwerken bouwen en van die toestanden.

Korte samenvatting:

Master (toegepaste) computerwetenschappen: Veel wiskunde, programmeren, minder techniek vakken over het algemeen (zeker tov. ind. ing.)

Ingenieur met specialisatie IT: Enorm veel wiskunde, programmeren, veel techniek, veel wetenschap, en je hebt een goede basis om te starten, ik zou hier zeker voor gaan, en hier had ik eigenlijk meteen voor moeten gaan na m'n middelbaar, ipv. ind. ing. bouwkunde... :doh: :doh:

Prof. Bach. toegepaste informatica: Uit ervaring weet ik dat sommige scholen (ik noem geen namen) een betere reputatie hebben op bepaalde gebieden (met gegronde redenen heb ik in het schakeljaar ontdekt), dus hier is het vrij schoolafhankelijk of je een degelijke opleiding zult genieten of niet. Denk er ook aan dat de meeste TOEGEPASTE informatica richtingen ook effectief TOEGEPAST zijn op bepaalde vakgebieden, in de KdG kregen we onder andere een aantal economie vakken (booooooooring...).

Ah, misschien het beste wat ik je kan meegeven:
Op de Hogeschool heb ik leren programmeren. (Heel nuttig voor je werkgever)
Op het unief heb ik geleerd over het programmeren. (Heel nuttig voor jezelf)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan