Archief - In het leger beginnen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Corde

Legacy Member
Mad_Dogz zei:
Hallo,

Ik ga wss in het leger beginnen dit jaar. Overweegt iemand dit hier ook te doen ? Dan ben ik niet helemaal alleen in me groep als ik slaag :)

Greetz


---
I am here: Google Maps

Land-, lucht-, zee- of medische component?
wervingsmaand?
kandidaat beroepsvrijwilliger, onderofficier, officier?

Wees gerust, op een uitzondering begint iedereen alleen, maar de opleiding is in feite 1 grote teambuilding ;)

thecoon

Legacy Member
ik zou eerst is naar een kantoor gaan van defensie zelf om te kijken welke beschikbare jobs ze hebben of op de site van defensie te kijken

xIO3Y

Legacy Member
Gewoon veel Call of Duty spelen. Of iets realistischer: America's Army.

RiFuXe

Legacy Member
De enige echt tip die ik kan geven is dat je goed moet meegaan met de groep. Beetje proactief zijn en goed gemotiveerd. Dan komt dat allemaal wel goed! Als je het tof maakt met de groep waarmee je begint, dan ga je een mooie tijd tegemoet. Sluit je jezelf van de groep af, ja dan maak je het voor jezelf gewoon moeilijk.

Veel succes!

Dennoman

Legacy Member
Succes. Alle pacifistisch gedoe ten spijt heb ik dankzij een verhaal uit mijn omgeving toch redelijk veel vertrouwen in een legeropleiding. Wat een beetje discipline al niet kan doen met een mens :)

Tristan

Legacy Member
RiFuXe zei:
De enige echt tip die ik kan geven is dat je goed moet meegaan met de groep. Beetje proactief zijn en goed gemotiveerd. Dan komt dat allemaal wel goed! Als je het tof maakt met de groep waarmee je begint, dan ga je een mooie tijd tegemoet. Sluit je jezelf van de groep af, ja dan maak je het voor jezelf gewoon moeilijk.

Veel succes!

QFT :)

agee

Legacy Member
Als je interesse hebt voor de gevechtsgenie: op woensdag 1 februari is er een jobdag bij 11 genie in Burcht. Inschrijven is wel nodig en kan op de jobsite van defensie.
Zowel voor gevechtsgenie als voor gevechtsgenie-paracommando.

Dranorian

Legacy Member
Zoals de meesten mensen hier al schrijven zal je snel genoeg mensen leren kennen eenmaal je daar bent. Ik heb vorig jaar mijn testen moeten doen. Ik ging voor de landmacht: Infanterie bij bevrijding 5de linie (zandstroefers) in Leopoldsburg, maar ik kreeg te horen dat ik niet door was. Maar één ding raad ik je aan, focus je op de looptest. Dat is 15 min aan één stuk lopen, eerst start het traag, tegen het einde moet je beginnen te spurten. Looptest is 80% van je sportproeven. Medische controles zijn ook streng. Zorg dat je geen stoppen in je oren hebt of gaatjes in je tanden, want voor die dingen kunnen ze je laten buizen. En zeker geen drugs innemen, want als ze aan je urine zien dat je drugs hebt gebruikt, mag je al meteen terug naar huis gaan. Ga ook eens langs bij een kantoor van Defensie, voor een boekje, daar staat voldoende informatie in. Dan kan jij je ook al wat voorbereiden op de computer testen (deze zijn ook zeer belangrijk!).
Maar mensen leer je daar zeer snel kennen, iedereen die daar is wil namelijk het leger in :-).
Maar ik wens je zeer veel succes toe!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan