Archief - Hongaarse PhD een grap?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Benjamin

Legacy Member
Deze man was overigens wel zeer competent.
Eventjes voor de volledigheid: hij is afgestudeerd in 1987, hij haalde een grootste onderscheiding voor zijn bachelor en een grootste onderscheiding met felicitaties voor zijn master, na zijn promoveren (5 jaar over gedaan, beurs van NFWO en FWO en een deel van zijn doctoraat in Oxford) heeft hij zich in 6 jaar tijd opgewerkt van universitair docent naar deeltijd hoogleraar.
Kortom: een zeer capabele onderzoeker die het zelf heeft afgedwongen maar die wel een voordeel had omdat hij toevallig ook in Leuven in het lab van zijn vader onderzoek deed waar die vader overigens niet de officiële leider van was.

NotoriousP

Legacy Member
ThierryM zei:
Jury voor IWT verdediging is een 6-tal experts van binnen- en buitenland. Wat er wél dikwijls gebeurt is dat er idd. één van de juryleden gekend is door het labo van de aanvrager, en dan kan er officieus al vroeger geweten zijn of de kandidaat de beurs al dan niet gehaald heeft.

Of wat ze mij op Imec vertelden: als je in die jury iemand van Umicore hebt zitten terwijl je een doctoraat op Imec wilt halen, kan je het moeilijk krijgen. :p

sneeuwzwart

Legacy Member
NotoriousP zei:
Of wat ze mij op Imec vertelden: als je in die jury iemand van Umicore hebt zitten terwijl je een doctoraat op Imec wilt halen, kan je het moeilijk krijgen. :p

Maar dat is eigenlijk de essentie van het probleem, zo'n jury bestaat uit experten die gespecialiseerd zijn in jouw vakgebied. Onderzoeksgroepen die werken in eenzelfde onderzoeksgebied werken ofwel samen of hebben een goed verhouding met elkaar, ofwel zijn ze concurrenten van elkaar. Dus onrechtstreeks heeft het wel of niet toekennen van zo'n beurs ook invloed op hun eigen onderzoek.

maartendq

Legacy Member
Emerxill zei:
Er is een reden waarom PhD afgeschilderd worden als vakidioten. Die mensen zijn soms zo gespecialiseerd in een bepaald aspect van hun vak domein dat hun algemene kennis over hun vak vaak verwatert.

Ik heb ooit eens ergens gelezen dat doctoreren steeds meer weten is over steeds minder.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan