Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
evil_konijn zei:Is dat echt puur op punten?

devilution.be zei:Wij krijgen les van een PHD in computerwetenschappen.
En god, hoeveel keer dat we al niet moeten horen hebben dat ze het niet weet of kent, basis programmeer stuff :/
tom1 zei:Waarom doet iedereen alsof mensen met een doctoraat altijd ongelofelijk intelligent moeten zijn. De dag van vandaag is dat een job gelijk een ander, alleen moet je er niet voor solliciteren
.
hyperon zei:Inderdaad. Denk ook niet dat doctores hyperintelligent moeten zijn (anders was ik er zelf geen), maar ben er wel van overtuigd dat je als dr-student erg veel volharding en doorzettingsvermogen moet hebben. Dat is hetgeen dit werk moeilijk maakt. Daarnaast is het natuurlijk wel zo dat elke vakgroep die meer kandidaten heeft dan plaatsen enkel de studenten met de hoogste punten zal selecteren.
. Dat zijn toch basiszaken die je op een normale job ook moet tonen.tom1 zei:Jamaja, het zou maar erg zijn moest je geen volharding & doorzetting nodig hebben hé. Dat zijn toch basiszaken die je op een normale job ook moet tonen.
Emerxill zei:Er is een reden waarom PhD afgeschilderd worden als vakidioten. Die mensen zijn soms zo gespecialiseerd in een bepaald aspect van hun vak domein dat hun algemene kennis over hun vak vaak verwatert.
Epyon is een projectleider geloof ik (voor projecten in onderzoek naar hernieuwbare energie)NotoriousP zei:Zeer sectorafhankelijk, alsof mensen met een doctoraat enkel maar met 1 ding bezig zijn. Kijk naar Epyon, die doctoreert ook als ik mij niet vergis maar kan toch op veel vlakken beter meepraten dan de meesten hier.
Genious zei:Epyon is een projectleider geloof ik (voor projecten in onderzoek naar hernieuwbare energie)
Ik doctoreer gewoon bij de unief, niet geaffilieerd aan een bedrijf ofzo. De twee jaar daarvoor was ik idd projectingenieur bij de unief (wetenschappelijk personeel, maar niet op een doctoraat).Benjamin zei:Hij doctoreert in samenwerking met een bedrijf (Elektrabel als ik mij niet vergis).
sebak zei:Doctoraat zegt enkel da ge u een paar jaar in 1 research topic hebt verdiept en niet veel meer dan dat. Dus daar zitten zeker idioten tussen.
Emerxill zei:Er is een reden waarom PhD afgeschilderd worden als vakidioten. Die mensen zijn soms zo gespecialiseerd in een bepaald aspect van hun vak domein dat hun algemene kennis over hun vak vaak verwatert.
ThierryM zei:Wat een geheel onzinnige opmerking.
Net zoals de openingspost: hoe kan een ervaring met één Hongaarse PhD nu een idee geven over het algehele niveau daar? Ik heb een Hongaarse collega die net een IWT-beurs heeft binnengehaald en heel erg competent is.
Epyon zei:Ik denk dat je bij PhD's onderscheid moet maken tussen het basisonderzoek en toegepast onderzoek. Doctoraten van dat laatste type gaat je typisch veel meer tegenkomen in ingenieursrichtingen. Die gaan iets breder te werk en hebben ook meer voeling met de 'echte' wereld. Ze blijven echter wel in hun vakgebied bezig, maar de echte basisonderzoekers blijven vaak enkel op hun onderwerp bezig.
sneeuwzwart zei:Met alle respect, maar het binnenhalen van een IWT/FWO beurs is ook voor een groot deel gebaseerd op vriendjespolitiek.
Benjamin zei:Ik weet overigens van een zoon van die als PhD-student in het lab van zijn vader een voorkeursbehandeling kreeg (deze persoon is hoogleraar geworden) bij de KUL. Wat doe je er aan?