Archief - Farmacie studeren?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Whaaa

Legacy Member
Hallo,

Ik zit nu in mijn laatste jaar wetenschappen 8u wiskunde.
Ik zou graag farmaceutische wetenschappen studeren in Gent maar ik heb nog enkele vraagjes.
- Moet je echt elk medicijn vanbuiten leren?
- Heeft iemand dit gestudeerd aan de UGent, zo ja is dit aan te bevelen?
- Ik moet redelijk veel leren om 68 te halen op mijn studierichting, kan ik deze richting dan wel aan want ik heb gehoord dat dit een zware richting is.
- Zijn er veel practica of niet?
- ...

Svenno

Legacy Member
Whaaa zei:
- Moet je echt elk medicijn vanbuiten leren? Nee
- Heeft iemand dit gestudeerd aan de UGent, zo ja is dit aan te bevelen? Ik heb er alleszins geen klagen over
- Ik moet redelijk veel leren om 68 te halen op mijn studierichting, kan ik deze richting dan wel aan want ik heb gehoord dat dit een zware richting is.Daar kan niemand op antwoorden, dat ga je zelf moeten proberen.
- Zijn er veel practica of niet? Toch wel behoorlijk veel
- ...

Inco

Legacy Member
Mijn vriendin is dit jaar afgestudeerd. Je moet niet elk medicijn vanbuiten kennen maar er wordt toch verwacht dat je een grote bagage aan parate kennis opbouwt doorheen de jaren opleiding.
Verwacht je vanaf het 2de jaar ook maar aan een HEEL druk schema aan labo's. Als je dit graag doet is dit natuurlijk geen probleem, maar mijn vriendin zag toch soms wat af van het elke dag vroeg opstaan na een dagje stappen, kwestie van karakter hebben he!

Als je nog specifieke vragen hebt kun je haar contacteren via "fannieke45 at gmail . com"

Thin Liz

Legacy Member
Hieronder staan nog enkele topics over Farmacie, ofwel kan je de zoekfunctie gebruiken.

De rest heeft hier al vrij goed op je vragen kunnen antwoorden zie ik :) Moest je er nog hebben: shoot.

Over je punten en je studierichting zou ik me niet te veel zorgen maken. Er zijn mensen uit wetenschappen-talen met slechtere punten die het zonder al te veel problemen aankunnen ;) Maar maak je ook geen illusies: het is hard werken en lange dagen.

Roper

Legacy Member
-Nee, maar wees gerust na enkele jaren in de job ken je ze wel...

-Ik ben afgestudeerd in Gent. Nuja ik vond het veel vanbuitengeleer waar je later in de praktijk weinig mee bent maar dat is zo voor 90% van alle universitaire opleidingen. Nuja ik ben nog afgestudeerd in het oude systeem, kan nu mss al veel beter zijn.

-Goh ik had 69% in mijn laatste jaar 8u wiskunde-wetenschappen en ben zonder 1 enkel herexamen door mijn farmaciejaren geraakt.

-Practica ja daar zul je er veel van doen... Titreren tot erbij dood valt om dit totaal niet meer nodig te hebben als je later in de praktijk staat héhé...Tenzij je in een labo ofzo terecht komt.

Kvothe

Legacy Member
Ik vond die practica in Gent wel nog meevallen, dat was per semester een 4-tal weken (van de 12) waarvan je meestal niet elke dag moest gaan. Dit in tegenstelling tot Brussel waar ze in de master bijna elke middag practicum hebben (naar horen zeggen).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan