Archief - examen kwijt

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

uzi

Legacy Member
Jo,

ze zijn bij kuleuven een examen van mijn vriendin kwijtgespeeld. Nu zou ze dit na bespreking met haar ombuds, ... opnieuw moeten afleggen als ZIJ het origineel niet terugvinden??

Dit terwijl ze zelfs een getekend bewijs heeft dat ze het examen die dag heeft afgelegd. De fout ligt dus volledig bij hun.

Iemand al voor gehad? Heb al mensen gehoord die mensen kennen die in zo'n geval standaard een 12 kregen. Staat hier iets over in het kulreglement, bij wie horen,...? Aanvechten?

Met een nieuw examen afleggen ben je hoewel je het al geleerd hebt toch opnieuw een week kwijt die je meer dan nodig hebt voor je vakken van het 2e semester, thesis,..

grtz

Ironpole

Legacy Member
Denk niet dat ze over één nacht ijs gaan ze. Ik kan namelijk ook handtekenen dat ik aanwezig ben op een examen maar dan géén exemplaar indienen. :)

DaTa

Legacy Member
Als ze dat invulstrookje dat aan het examen hangt nog heeft, denk ik niet dat ze haar dat examen opnieuw kunnen laten doen.

Fighting Hobbit

Legacy Member
Ik vermoed dat je een dergelijk geval wellicht met succes zal kunnen aanvechten.

uzi

Legacy Member
Ironpole zei:
Denk niet dat ze over één nacht ijs gaan ze. Ik kan namelijk ook handtekenen dat ik aanwezig ben op een examen maar dan géén exemplaar indienen. :)

dus niet, de surveillant op het examen tekent dat pas af bij ontvangst van een exemplaar, kan wel blanco zijn met je naam op, maar is een exemplaar dat ze (zouden) moeten kunnen terugvinden :niceone:

Th1x4nG

Legacy Member
Of: ge pikt een examen van een bank bij het binnenkomen en loopt meteen weer buiten. (Of ge laat het pikken door iemand anders die daarna zijn examen nog maakt.) Later kijkt ge bij uw maat hoe da gehandtekend is en ge neemt een gelijkaardige bic en doet dat eventjes na.
:unsure:

Ironpole

Legacy Member
uzi zei:
dus niet, de surveillant op het examen tekent dat pas af bij ontvangst van een exemplaar, kan wel blanco zijn met je naam op, maar is een exemplaar dat ze (zouden) moeten kunnen terugvinden :niceone:

Ok, dan hoeft ge u weinig zorgen te maken hé. Ik heb in iedergeval al genoeg examens afgelegd waarop je uw examen gewoon op nen hoop moet leggen. Dan kan je het ook naamloos erbij leggen.

uzi

Legacy Member
Th1x4nG zei:
Of: ge pikt een examen van een bank bij het binnenkomen en loopt meteen weer buiten. (Of ge laat het pikken door iemand anders die daarna zijn examen nog maakt.) Later kijkt ge bij uw maat hoe da gehandtekend is en ge neemt een gelijkaardige bic en doet dat eventjes na.
:unsure:

lijkt mogelijk, das echter ni het probleem momenteel, ze hebben al toegegeven dat ze het verloren hebben :applause:

uzi

Legacy Member
snap ook niet goed waarom ze zoveel moeite doen met dat bladje af te tekenen, in 2 voud, ... als het u toch niets zou helpen als ze u examen exemplaar effectief kwijtspelen. Das toch zowat de enige reden voor da bladje bij te houden achteraf, zodat ge u examen ni opnieuw moet afleggen? :confused:

Racing_Genk

Legacy Member
Lol, natuurlijk kunnen ze niet gewoon zeggen da ge het opnieuw moet doen. Als ze weigeren een 12 te geven zou ik een rechtszaak beginnen en een schadevergoeding eisen van 500€ of meer en dan evt opnieuw het examen afleggen in augustus

uzi

Legacy Member
idd sowieso 500,- eisen bij rechtspraak :niceone: (want kans op extra jaar te studeren!)

I'm on to something in het examenreglement van kuleuven:

Artikel 139. Bevoegdheden van de examencommissie

In het geval een examinator een NA voorstelt voor een opleidingsonderdeel omwille van het niet afleggen van een deelexamen, beslist de examencommissie of deze beslissing conform de algemene reglementering van de faculteit is, zoals bepaald in artikel 135, dan wel moet vervangen worden door een cijfer voor het opleidingsonderdeel.

Nu nog vinden wie die examencommissie is :confused:

LadyGodiva

Legacy Member
uzi zei:
idd sowieso 500,- eisen bij rechtspraak :niceone: (want kans op extra jaar te studeren!)

I'm on to something in het examenreglement van kuleuven:

Artikel 139. Bevoegdheden van de examencommissie

In het geval een examinator een NA voorstelt voor een opleidingsonderdeel omwille van het niet afleggen van een deelexamen, beslist de examencommissie of deze beslissing conform de algemene reglementering van de faculteit is, zoals bepaald in artikel 135, dan wel moet vervangen worden door een cijfer voor het opleidingsonderdeel.

Nu nog vinden wie die examencommissie is :confused:

Dat is vaak een groep proffen uit je richting; check de facultaire webiste of spring eens binnen bij het studentensecretariaat, zij weten dat zeker.

Battou

Legacy Member
Wij hebben het vroeger eens meegemaakt. Docent was een heel pak herexamens kwijtgespeeld en we kregen de keuze.. akkoord gaan met een 10 of het examen opnieuw afleggen.

gecko

Legacy Member
Op dat getekend bewijs moet de prof (of assistent) neerschrijven hoeveel bladzijden de student afgegeven heeft. Dus als uw vriendin dat blad nog heeft, is het vrij eenvoudig aan te tonen dat de KUL in de fout is gegaan.

Bunny10

Legacy Member
Battou zei:
Wij hebben het vroeger eens meegemaakt. Docent was een heel pak herexamens kwijtgespeeld en we kregen de keuze.. akkoord gaan met een 10 of het examen opnieuw afleggen.
Makkelijkste keuze ooit :p

Cold3rk3

Legacy Member
Bij ons zijn ze ook de kopijen kwijt van het examen wiskunde, maar de punten hadden ze nog. Dus diegene die gebuisd zijn, kunnen herkansen indien ze willen binnen 2 weken. Diegene dan er door zijn behouden hun punten.

Kerelke

Legacy Member
Bunny10 zei:
Makkelijkste keuze ooit :p

Ik zou toch niet zomaar akkoord gaan met een 10 (of zelfs 12) als je een goed examen hebt afgelegd of bv aan het werken bent om een graad te halen.

sneeuwzwart

Legacy Member
Kerelke zei:
Ik zou toch niet zomaar akkoord gaan met een 10 (of zelfs 12) als je een goed examen hebt afgelegd of bv aan het werken bent om een graad te halen.

Idd, als al je andere punten leiden naar een onderscheiding, en je hebt dan zo iets voor waardoor onterecht je gemiddelde omlaag wordt gehaald. Ik zou er toch ook niet echt mee kunnen lachen. Dan zou het eerlijker zijn om iedereen een cijfer te geven dat overeenstemt met het gemiddelde van de andere examens en degene die gemiddeld gebuisd zijn een 10 te geven.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan