blackman zei:
Niet luisteren naar Dubbelpunt. Ik zit in mijn tweede jaar EPM aan de KDG in Antwerpen en alhoewel ook onze sector zwaar door de crisis getroffen wordt zijn er altijd jobkansen. Zo is er bij ons een grote hoeveelheid studenten die na een, goede, stage direct bij een evenementenbureau aan de slag kunnen.
Je moet heel goed beseffen dat publieke evenementen (zoals Tomorrowland) maar een heel klein deel uitmaken van de brede waaier aan verschillende soorten evenementen. Uw opleiding bestaat uit een mix tussen het verwerven van praktische skills (waar de KDG imo echt goed in is) en theorie (ALLES in verband met zakelijke en publieke evenementen).
En nu @ Dakantochnie, het is juist door zo een mensen die denken dat ze evenementen kunnen organiseren omdat ze een "hoog" diploma hebben (of gewoon omdat ze denken dat ze slim zijn/praktisch zijn aangelegd) dat er serieuze, als in SERIEUZE, ongelukken gebeuren.
-----------------------------------------------
Ik stel voor aan de OP om zo snel mogelijk een weekendjob te nemen bij een organisatie die evenementen organiseert (al is het maar om nog extra praktische ervaring op te doen) en dat hij zich niet blijft blindstaren op publieke evenementen zoals Tomorrowland. Als eventmanager moet je tegelijkertijd aan 10 à 15 projecten kunnen werken, mijn gat dat dat steeds allemaal publieke evenementen zijn als je bij een evenementenbureau werkt. Als je als freelancer werkt ligt het iet of wat anders maar je gaat nergens deftig aan de bak komen als je daarvoor geen ervaring hebt opgedaan bij een erkend bureau.
Bijna volledig met je eens, maar met dat van dat diploma klopt ook niet volledig. Ik heb familie die ondertussen al 15 jaar samen met een medevennoot een vrij succesvol evenementenbureau runt, en ze hebben beiden geen diploma event-management, en geloof me vrij, van de 10 man die ze vast tewerkstellen hebben er misschien 2, max 3 een diploma eventmanagement, en die geven er soms na een jaar al de brui aan wegens te zwaar, teveel weekendwerk, enz...
De diploma's van een aantal van die mensen daar: licenciaat wiskunde, assistent architect, communicatiewetenschappen, filosofie, industrieel ingenieur, ... om maar te zeggen dat het diploma niet van zo'n groot belang is, gewoon gezond verstand + na jaren ervaring leer je veel meer dan je op de schoolbanken leert, dat is in elke job zo. Pas op, die opleiding eventmanagement verbetert wel vang ik geregeld op. Maar veel mensen starten zo'n opleiding omdat ze grote events willen organiseren als Tomorrowland, grote festivals, ...