Archief - Event Management drie jaar?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

LennertCamps

Legacy Member
Ik heb een belangrijke vraag?
Ik wil volgend jaar gratis eventmanagement studeren omdat dat mij wel echt geboeid is. Ik vind het altijd zelf leuk om evenementen te organiseren.
Maar kan me er iemand vertellen of je dit drie jaar kan studeren en in Gent?

En wat de vakken zowat inhouden?

alvast bedankt.

samsonite

Legacy Member
wat bedoel je met gratis?


1) surf naar google.com
2)typ 'event management gent'
3)lees de titels van de hyperlinks + bijkomende tekst
4) klik op de zoekresultaten

Als je nog altijd geen antwoord op je vraag hebt gevonden kun je altijd mailen naar Hogent, artevelde en Kaho sint lievens

Zo moet je iets opzoeken en als je dan nog vragen hebt ivm event management endm kan het nuttig zijn dat je naar ervaringen en meningen van anderen vraagt ;)

LennertCamps

Legacy Member
LennertCamps zei:
Ik heb een belangrijke vraag?
Ik wil volgend jaar gratis eventmanagement studeren omdat dat mij wel echt geboeid is. Ik vind het altijd zelf leuk om evenementen te organiseren.
Maar kan me er iemand vertellen of je dit drie jaar kan studeren en in Gent?

En wat de vakken zowat inhouden?

alvast bedankt.

ik bedoel dus graag in plaats van gratis.

Dubbelpunt

Legacy Member
Doe eens marktonderzoek eens. Het zou mij niet verwonderen dat je na deze studies ettelijke maanden aan geen job zal geraken. Kleine eventjes organiseren, dat kan je ook zélf doen in bijberoep en daarvoor heb je geen diploma nodig.

LennertCamps

Legacy Member
Dubbelpunt zei:
Doe eens marktonderzoek eens. Het zou mij niet verwonderen dat je na deze studies ettelijke maanden aan geen job zal geraken. Kleine eventjes organiseren, dat kan je ook zélf doen in bijberoep en daarvoor heb je geen diploma nodig.

en wat als ik grote evenementen wil meehelpen organiseren, ik zeg nu maar iets groot he bvb tomorrowland of werchter.

Chappii (oi22)

Legacy Member
LennertCamps zei:
en wat als ik grote evenementen wil meehelpen organiseren, ik zeg nu maar iets groot he bvb tomorrowland of werchter.

Als je zelf zo geen groot festival op poten zet, dan ga je er niet aan voltijdse job geraken. Die steunen naast hun eigen kern vooral op veel vrijwilligers. En anders leer je dit door eerst kleine evenementen op poten te zetten, om vervolgens meer en meer verantwoordelijk te nemen bij grotere events.

Dubbelpunt

Legacy Member
LennertCamps zei:
en wat als ik grote evenementen wil meehelpen organiseren, ik zeg nu maar iets groot he bvb tomorrowland of werchter.

Dromen mag iedereen, maar dit zal je de eerste 20 jaar niet kunnen.
Je ziet er trouwens enkel het leuke van denk ik.

Je kan iets organiseren, daar veel geld in pompen op voorhand en op de avond zelf kan het gebeuren dat er enorm weinig volk is. Ander scenario: hier zijn ze ooit eens binnengevallen op een evenement met 5.000 personen aanwezig. Dit evenement was afgelast door de politie om 12u30 omdat de muziek te luid stond. Iedereen mocht naar huis.

Niet erg voor ons, wij zijn een café binnengestapt om de party verder te zetten, maar wel erg voor de organisator. En niet onbelangrijke vraag: hoeveel mensen waren er op jouw beste party die je zélf hebt georganiseerd? 50? 100?
Ik ken mensen zonder diploma die events organiseren met 500 man telkens.

Dakantochnie

Legacy Member
LennertCamps zei:
Ik heb een belangrijke vraag?
Ik wil volgend jaar gratis eventmanagement studeren omdat dat mij wel echt geboeid is. Ik vind het altijd zelf leuk om evenementen te organiseren.
Maar kan me er iemand vertellen of je dit drie jaar kan studeren en in Gent?

En wat de vakken zowat inhouden?

alvast bedankt.
Als je graag events organiseert, dan zou mijn eerste keuze eigenlijk geen Event Management zijn. :)

'k Zou precies zien dat ik in de eerste plaats praktische ervaring zou opdoen (laat je ergens aannemen als hulpje of zo), want dat betekent zeer veel in die branche. Als je al iets zou studeren, dan zou ik iets economisch gaan doen, à la TEW. Gaat je denk ik een pak verder brengen met zulke zaken dan Event Management. ;)

blackman

Legacy Member
Niet luisteren naar Dubbelpunt. Ik zit in mijn tweede jaar EPM aan de KDG in Antwerpen en alhoewel ook onze sector zwaar door de crisis getroffen wordt zijn er altijd jobkansen. Zo is er bij ons een grote hoeveelheid studenten die na een, goede, stage direct bij een evenementenbureau aan de slag kunnen.

Je moet heel goed beseffen dat publieke evenementen (zoals Tomorrowland) maar een heel klein deel uitmaken van de brede waaier aan verschillende soorten evenementen. Uw opleiding bestaat uit een mix tussen het verwerven van praktische skills (waar de KDG imo echt goed in is) en theorie (ALLES in verband met zakelijke en publieke evenementen).

En nu @ Dakantochnie, het is juist door zo een mensen die denken dat ze evenementen kunnen organiseren omdat ze een "hoog" diploma hebben (of gewoon omdat ze denken dat ze slim zijn/praktisch zijn aangelegd) dat er serieuze, als in SERIEUZE, ongelukken gebeuren.
-----------------------------------------------

Ik stel voor aan de OP om zo snel mogelijk een weekendjob te nemen bij een organisatie die evenementen organiseert (al is het maar om nog extra praktische ervaring op te doen) en dat hij zich niet blijft blindstaren op publieke evenementen zoals Tomorrowland. Als eventmanager moet je tegelijkertijd aan 10 à 15 projecten kunnen werken, mijn gat dat dat steeds allemaal publieke evenementen zijn als je bij een evenementenbureau werkt. Als je als freelancer werkt ligt het iet of wat anders maar je gaat nergens deftig aan de bak komen als je daarvoor geen ervaring hebt opgedaan bij een erkend bureau.

ElBrando

Legacy Member
blackman zei:
Niet luisteren naar Dubbelpunt. Ik zit in mijn tweede jaar EPM aan de KDG in Antwerpen en alhoewel ook onze sector zwaar door de crisis getroffen wordt zijn er altijd jobkansen. Zo is er bij ons een grote hoeveelheid studenten die na een, goede, stage direct bij een evenementenbureau aan de slag kunnen.

Je moet heel goed beseffen dat publieke evenementen (zoals Tomorrowland) maar een heel klein deel uitmaken van de brede waaier aan verschillende soorten evenementen. Uw opleiding bestaat uit een mix tussen het verwerven van praktische skills (waar de KDG imo echt goed in is) en theorie (ALLES in verband met zakelijke en publieke evenementen).

En nu @ Dakantochnie, het is juist door zo een mensen die denken dat ze evenementen kunnen organiseren omdat ze een "hoog" diploma hebben (of gewoon omdat ze denken dat ze slim zijn/praktisch zijn aangelegd) dat er serieuze, als in SERIEUZE, ongelukken gebeuren.
-----------------------------------------------

Ik stel voor aan de OP om zo snel mogelijk een weekendjob te nemen bij een organisatie die evenementen organiseert (al is het maar om nog extra praktische ervaring op te doen) en dat hij zich niet blijft blindstaren op publieke evenementen zoals Tomorrowland. Als eventmanager moet je tegelijkertijd aan 10 à 15 projecten kunnen werken, mijn gat dat dat steeds allemaal publieke evenementen zijn als je bij een evenementenbureau werkt. Als je als freelancer werkt ligt het iet of wat anders maar je gaat nergens deftig aan de bak komen als je daarvoor geen ervaring hebt opgedaan bij een erkend bureau.

Bijna volledig met je eens, maar met dat van dat diploma klopt ook niet volledig. Ik heb familie die ondertussen al 15 jaar samen met een medevennoot een vrij succesvol evenementenbureau runt, en ze hebben beiden geen diploma event-management, en geloof me vrij, van de 10 man die ze vast tewerkstellen hebben er misschien 2, max 3 een diploma eventmanagement, en die geven er soms na een jaar al de brui aan wegens te zwaar, teveel weekendwerk, enz...
De diploma's van een aantal van die mensen daar: licenciaat wiskunde, assistent architect, communicatiewetenschappen, filosofie, industrieel ingenieur, ... om maar te zeggen dat het diploma niet van zo'n groot belang is, gewoon gezond verstand + na jaren ervaring leer je veel meer dan je op de schoolbanken leert, dat is in elke job zo. Pas op, die opleiding eventmanagement verbetert wel vang ik geregeld op. Maar veel mensen starten zo'n opleiding omdat ze grote events willen organiseren als Tomorrowland, grote festivals, ...

Jack Wilshere

Legacy Member
En bovendien zal je door je excellentie wel erboven uit steken op de arbeidsmarkt (wel enorm hard je best doen uiteraard), zo heb ik vorig jaar een aanbieding van de groep achter LowLands gekregen om voltijds bij hen in dienst te treden. Ik ben echter gestart met evenementen organiseren in bijberoep destijds en ik heb nooit de intentie gehad om er mijn hoofdberoep van te maken daar ik graag in mijn studierichting carrière wil maken.

Ikkie

Legacy Member
LennertCamps zei:
Ik heb een belangrijke vraag?
Ik wil volgend jaar gratis eventmanagement studeren omdat dat mij wel echt geboeid is. Ik vind het altijd zelf leuk om evenementen te organiseren.
Maar kan me er iemand vertellen of je dit drie jaar kan studeren en in Gent?

En wat de vakken zowat inhouden?

alvast bedankt.

Total waste of time. Daarmee is alles gezegd.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan