Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Hoeveel herexamens heb jij?


  • Totaal aantal stemmers
    342
  • Opiniepeiling gesloten.

Th1x4nG

Legacy Member
AmandaH zei:
Ik ga ook zeer regelmatig naar de alma maar om daar warm te gaan lunchen EN warm 's avonds te eten is toch wel wat overdreven

Cadiuro zei:
Inderdaad, Alma is goed maar ge moet er niet mee overdrijven. Twee keer per dag is pure overkill.

This. Alle dagen 's middags vind ik nog wel oké maar 2 keer op nen dag is inderdaad niet smakelijk meer. Al eet ik wel supervaak 's middags in den Alma warm en dan 's avonds thuis nog es, maja. :p

lantaarnpaal

Legacy Member
allez, ik overdreef mss wel een beetje, mss af en toe 2 keer op een dag alma, maar ik ging uiteindelijk bijna elke dag

na een tijd wel genoeg van gekregen :puke:

GemaneDude

Legacy Member
AmandaH zei:
ik heb nog geen kopie van m'n nieuw huurcontract binnengebracht op de studenten administratie dus dan heb ik straks geen kotnet als ik aankom op kot zeker?

Dat moet toch niet?

Th1x4nG

Legacy Member
Iedereen heeft toch kotnet, nee? Ik kon da me mijn account ook, op wifi bij ne kameraad die in Leuven woont. Zonder dat ik zelf op kot zit.

Racing_Genk

Legacy Member
20 cent opgeslagen is wel veel ze.. En vorig jaar waren ze ook al veel opgeslagen dacht ik

Ikzelf ga meestal 1 a 2 keer per week :p. Ik ga wel niet akkoord met de stelling dat zelf koken goedkoper is, tenzij ge iets marginaal klaar maakt.

AmandaH

Legacy Member
Voor wat zeggen ze dan elk jaar dat ge een kopie van uw huurcontract moet gaan binnenbrengen? Wat is daar het nut van?

NotoriousP

Legacy Member
Exorikos zei:
Dat is zelfs nog goedkoper...

Tov die 5€ maaltijden, zeker. Nu en dan hebben ze daar ook iets van 2.60€, daar geraak ik niet onder maar ik verkies dan ook wel een deftige maaltijd.

Kandul

Legacy Member
Racing_Genk zei:
20 cent opgeslagen is wel veel ze.. En vorig jaar waren ze ook al veel opgeslagen dacht ik

Ikzelf ga meestal 1 a 2 keer per week :p. Ik ga wel niet akkoord met de stelling dat zelf koken goedkoper is, tenzij ge iets marginaal klaar maakt.
Als je meerdere porties klaarmaakt geraak je toch met gemak onder €5,3?

lantaarnpaal

Legacy Member
AmandaH zei:
Voor wat zeggen ze dan elk jaar dat ge een kopie van uw huurcontract moet gaan binnenbrengen? Wat is daar het nut van?

Als er dan brand is in dat gebouw, weten ze wie daar op dat moment zit, en kunnen ze desnoods familie contacteren.

Zelf ga ik het niet doorsturen, te lui :p

NotoriousP

Legacy Member
Kandul zei:
Als je meerdere porties klaarmaakt geraak je toch met gemak onder €5,3?

Als je spaghetti maakt ja maar als je echt kookt, kan je daar snel boven zitten.

Kandul

Legacy Member
NotoriousP zei:
Als je spaghetti maakt ja maar als je echt kookt, kan je daar snel boven zitten.
Per portie meer dan €5,3, dat vind ik toch wel veel hoor. Wat kook je dan zoal?

Dinsdagland

Legacy Member
Stuk vlees + groentjes + patatjes zal je moeilijk vinden voor <5.30EUR. Ik merk dat toch als ik alleen voor mezelf kook. Ideaal is per 2 of 3 koken.

ryoudragon

Legacy Member
Arte heeft welgeteld 1 resto, waar je 5euro voor n spaghetti betaalt. Studentikoze prijzen noemen ze dat :') Een donut is dan weer anderhalve euro.

NotoriousP

Legacy Member
Kandul zei:
Per portie meer dan &#8364;5,3, dat vind ik toch wel veel hoor. Wat kook je dan zoal?

Als je bijvoorbeeld een deftige chateaubriand klaar maakt met een sausje, wat verse groentjes en zoete aardappelen, zit je daar rap boven. Ik eet nu ook wel zoveel mogelijk paleo waardoor de goedkope dingen zoals brood/pasta/aardappelen geen optie zijn voor mij.

Maar zodra je echt gaat koken (zelf marinades maken, zelf alles kruiden of koken in witte/rode wijn, nu en dan eens een duurder ingrediëntje zoals asperges,...) dan zit je zeer snel boven dat bedrag. Voornamelijk ook omdat ik nooit meer dan 2 maaltijden klaarmaak, ik ga geen 3x hetzelfde eten.

zarathustra

Legacy Member
NotoriousP zei:
. Ik eet nu ook wel zoveel mogelijk paleo waardoor de goedkope dingen zoals brood/pasta/aardappelen geen optie zijn voor mij.

Ik had dus geen idee wat dat was, ergo ik google dat even..

BasisPrincipe 1: je kunt je genen werkelijk herprogrammeren!
Hier moet je echt van overtuigd zijn, anders heeft het veranderen van je leefstijl immers geen nut.


O_o

Edit: ik lees dan wat verder en op een of andere manier zijn deze 2 dingen met elkaar te verzoenen

Kokos
Speciale aandacht voor de kokosnoot! Kokos is een vrij veel gebruikt voedingsmiddel binnen het paleodieet. De olie is uitstekend om in te bakken, en de melk is een uitstekende basis voor sausen, smoothies en als melkvervanger. Het water van de kokosnoot is een zeer mineraalrijke drank.

versus

De in Nederland veel gebruikte aardappel valt daarmee buiten het dieet, deze eten we nog slechts 350 jaar.


Right.. want de kokosnoot wordt hier al millenia verorberd
-----

Ieder zijn ding uiteraard maar ik had nu toch niet verwacht iemand die redelijk nuchter is als jij zo'n dingen zou volgen :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan