Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Heb je de juiste studiekeuze gemaakt?


  • Totaal aantal stemmers
    219
  • Opiniepeiling gesloten.

NotoriousP

Legacy Member
<--- heeft zonet 20 aminozuren met 3 letter en 1 letter afkortingen van buiten geleerd.

Alle chance dak maar 1 biovak heb, van buiten blokken als ingenieur, heb het nut nooit gesnapt. :s

Racing_Genk

Legacy Member
Haha, toen onze leerkracht int middelbaar zei da ge die dinge moest vanbuiten kennen in een iet of wat exact wetenschappelijke richting wist ik al meteen welke richtingen ik zeker niet ging doen :)

glashelder

Legacy Member
Nice, die ellenlange lijst met cases studies en FYI's uit het boek die we moeten kennen volgens ene op de Facebookgroep, blijkt voor 90% te bestaan uit nutteloze verhaaltjes waar er volgens mij niet eens een examenvraag van te maken valt.

stress -1000.

Nog eens de multiple choice vragen doen, weeee.

Matt.

Legacy Member
NotoriousP zei:
<--- heeft zonet 20 aminozuren met 3 letter en 1 letter afkortingen van buiten geleerd.

Alle chance dak maar 1 biovak heb, van buiten blokken als ingenieur, heb het nut nooit gesnapt. :s

Moet da ook nog kennen voor mijn laatste examen. Eigenlijk moest ik dat 3 jaar geleden geleerd hebben (biochemie) en nooit vergeten zijn, maar ik heb het nooit geleerd. :unsure: Vooral die 1-letter afkortingen zijn voos.
De structuren heb ik 3j geleden wel nog allemaal gekunnen (organische chemie), maar ondertussen ook weer grotendeels vergeten.

libaros

Legacy Member
Het boek bewijst A, de slides bewijzen B. De slides reppen er geen woord over maar ge hebt het wel nodig om de oefeningen op te kunnen lossen.

Elektromagnetischme is niet gemakkelijk maar bovenstaande zaken zullen er ook wel voor zorgen dat de gemiddelde score op dit vak onder de 10 ligt. Vorig jaar 7.5:sad:

Exorikos

Legacy Member
libaros zei:
Het boek bewijst A, de slides bewijzen B. De slides reppen er geen woord over maar ge hebt het wel nodig om de oefeningen op te kunnen lossen.

Elektromagnetischme is niet gemakkelijk maar bovenstaande zaken zullen er ook wel voor zorgen dat de gemiddelde score op dit vak onder de 10 ligt. Vorig jaar 7.5:sad:

Beide afleidingen grondig bekijken en dan vind je wel een fout in een van beide of een verband tussen beide.

_DKsissor_ zei:
En toch zijn er elk jaar zovelen met herexamens :unsure:

Heb ik het trouwens goed gelezen dat je aan het kijken bent naar een mogelijke PhD?

metaphore

Legacy Member
Matt. zei:
Moet da ook nog kennen voor mijn laatste examen. Eigenlijk moest ik dat 3 jaar geleden geleerd hebben (biochemie) en nooit vergeten zijn, maar ik heb het nooit geleerd. :unsure: Vooral die 1-letter afkortingen zijn voos.
De structuren heb ik 3j geleden wel nog allemaal gekunnen (organische chemie), maar ondertussen ook weer grotendeels vergeten.

haha wij hebben ze ook ooit moeten kennen (bij 3 vakken zelfs denk ik :p), ook nooit gedaan.
Eerlijk gezegd nooit last van ondervonden...

Orchidee

Legacy Member
NotoriousP zei:
<--- heeft zonet 20 aminozuren met 3 letter en 1 letter afkortingen van buiten geleerd.

Alle chance dak maar 1 biovak heb, van buiten blokken als ingenieur, heb het nut nooit gesnapt. :s

Die staan morgen ook op mijn planning, samen met nog een heleboel andere organische stoffen. En dan al die structuren enzo.. Kzal ze maar van eerstekeer er goe in stampen aangezien ik in biochemie verder wil.:unsure:

libaros

Legacy Member
Exorikos zei:
Beide afleidingen grondig bekijken en dan vind je wel een fout in een van beide of een verband tussen beide.

Helaas geldt de thermodynamica nog steeds en zitten we met een stijgende entropie==> ik geraak uit heel die chaos niet wijs.:confused:

glashelder

Legacy Member
_DKsissor_ zei:
En toch zijn er elk jaar zovelen met herexamens :unsure:

Da's het risico als je een 10 wil halen :unsure: Dan heb je wel eens een 9. Vorig jaar nogal veel geluk had, vaak 10 of 11.

NotoriousP

Legacy Member
Matt. zei:
Moet da ook nog kennen voor mijn laatste examen. Eigenlijk moest ik dat 3 jaar geleden geleerd hebben (biochemie) en nooit vergeten zijn, maar ik heb het nooit geleerd. :unsure: Vooral die 1-letter afkortingen zijn voos.
De structuren heb ik 3j geleden wel nog allemaal gekunnen (organische chemie), maar ondertussen ook weer grotendeels vergeten.

Structuren moet ik ook kennen maar peis dak da ni doe. :p Is onderdeel van 1 van de 4 docenten, kzalt wel ophalen bij de anderen.

freakykiller

Legacy Member
libaros zei:
Helaas geldt de thermodynamica nog steeds en zitten we met een stijgende entropie==> ik geraak uit heel die chaos niet wijs.:confused:

I see what you did there :p


Racing_Genk zei:
Niks mis met vanbuiten leren, maar zo'n dingen vanbuiten leren is wel de hel..:p
Uiteindelijk heeft iedere richting wel zijn kutdingen van buiten te leren zeker :p

metaphore

Legacy Member
"Hemel = genieten van God en elkaar in God"
volgens mij interpreteer ik dat anders dan bedoeld :D

Snowyflake

Legacy Member
gvd kben hier weer tijd aan het verdoen he :s aan het dromen over Chilli :sad: Kzou wel keer durven volgend jaar op erasmus gaan naar Spanje gewoon om Spaans te kunnen en na mijn studies naar Chile te verhuizen :love: Ge hebt daar alles :love: bloeiende economie, woestijnen, bergen, cultuur, de natuur, deftige politiek, oceaan met fantastische golven en wind zonder teveel toeristen en niet teveel volk op de golven, veel minder haaien, etc etc ...

Matt.

Legacy Member
metaphore zei:
haha wij hebben ze ook ooit moeten kennen (bij 3 vakken zelfs denk ik :p), ook nooit gedaan.
Eerlijk gezegd nooit last van ondervonden...

Orchidee_x zei:
Die staan morgen ook op mijn planning, samen met nog een heleboel andere organische stoffen. En dan al die structuren enzo.. Kzal ze maar van eerstekeer er goe in stampen aangezien ik in biochemie verder wil.:unsure:

NotoriousP zei:
Structuren moet ik ook kennen maar peis dak da ni doe. :p Is onderdeel van 1 van de 4 docenten, kzalt wel ophalen bij de anderen.

Ik doe ook biotech en tbh ook maar zelden last van. Als ge dat echt veel nodig hebt, leert ge da wel on the job zo'n dingen... Ik heb dat af en toe eens nodig, en die die ik vaak nodig heb ken ik ook wel vanbuiten dan (methionine (ATG, startcodon), cysteine (structureel belangrijk), ...) Maar ja, hoe veel nutteloze zaken ik al niet moeten blokken heb, ik ben den tel kwijt..

Organische structuren blokken is echt nutteloos, tenzij ge echt diehard fundamentele biochemie wil doen en interacties e.d. wilt modelleren of zo misschien. :p (Moet ge ook basiciteit, hydrofobiciteit, ... blokken, ook al 10 keer moeten blokken. :sop:) En zelfs dan, zo'n basic werk is waarschijnlijk jaren geleden al verricht, dat ge tegenwoordig wrs gewoon op wa knopkes moet duwen op ne PC. :unsure:

/afgunst van lijstjes leren
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan