Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Heb je de juiste studiekeuze gemaakt?


  • Totaal aantal stemmers
    219
  • Opiniepeiling gesloten.

Mss. Slash

Legacy Member
Joeshoe zei:
Met al dat gespam hier 5 pagina's moeten lezen om te zien of iemand al geantwoord had :p Wilt zeggen dat (punt)ladingen de neiging hebben zich op te hopen op een puntig uiteinde. Bij een bol zullen ladingen zich gelijkmatig verdelen, terwijl bij een puntig voorwerp de ladingdichtheid groter gaat zijn aan de punt. Het bewijs er achter weet ik niet meer.

Ik ben u al enorm dankbaar dat je dit wou uitleggen!
Ik vond niet direct een verstaanbare uitleg daarom hoopte ik dat er hier iemand het mij zou kunnen uitleggen.
Nogmaals bedankt!

Snowyflake

Legacy Member
muhahaha eentje voor Baats en TRD die zich ergeren aan dt-fouten in de samenvatting.
Ook de eerste dt-fout die ik vind :$

op p158, "Antwerpen laad een kraan komen" :rofl:

Ge zout bijna denken dat het express is om jullie te ambeteren :p

Mss. Slash

Legacy Member
haha :p
kheb die ook gezien..
Zal wel veel werk zijn omdat allemaal terug in de juiste positie te plaatsen en de volgende pagina om te draaien :p

metaphore

Legacy Member
pff moesten wij voor religie blijkbaar ook nog op het discussieforum van toledo verplicht onze visie over een standpunt neertypen.
Heb een betoog geschreven waarom ik niet geloof in leven na de dood en waarom dat opium voor het volk is. Hopelijk is die prof iemand die respect heeft voor een atheïstische houding.
Anders ben ik op voorhand al gechareld :p (heeft mij wel een uur kostbare studeertijd gekost :sop: )

Utred

Legacy Member
Ik dacht dat iedereen dat vak al in het eerstejaar had. Zo vreemd om midden in de master geneeskunde plots zo'n vak te zien.

insomnia

Legacy Member
komaaan, concentratie, ik heb u nu nodig! nog 50 pagina's computer linguïstiek en het zit erop voor vandaag

nog steeds half ziek, dat is al een week nu, fucking hell

Utred zei:
Ik dacht dat iedereen dat vak al in het eerstejaar had. Zo vreemd om midden in de master geneeskunde plots zo'n vak te zien.

3de bac is da normaal op ua

Morrissey

Legacy Member
Iemand die even op dit vraagje kan antwoorden omtrent statistiek?

Bij één vraag uit de cursus was dit de opgave:

Vijf wielertoeristen moeten aan hun eigen fiets toegewezen worden. Er is maar één juiste toewijzing, de fietsers worden lukraak toegewezen.
Bereken de kans dat er 5, 1 of 2 fietsers worden toegewezen aan hun fiets.

Nu, bij de oplossingen staat dat dit om een permutatie gaat, maar waarom dan juist? Ik weet dat bij een permutatie de volgorde belangrijk is, in tegenstelling tot een combinatie. Maar hoe kan je dan uit zo'n opgave afleiden dat de volgorde hier van belang is?

Basisvraagje wellicht, maar ik vind maar niks op Google met een duidelijk antwoord.

NotoriousP

Legacy Member
Morrissey zei:
Nu, bij de oplossingen staat dat dit om een permutatie gaat, maar waarom dan juist? Ik weet dat bij een permutatie de volgorde belangrijk is, in tegenstelling tot een combinatie. Maar hoe kan je dan uit zo'n opgave afleiden dat de volgorde hier van belang is?
[/SPOILER]

Eerste:
Kans juist --> 1/5

Tweede:
Indien den eerste fout staat --> 1/4 voor degenen wiens fiets niet gekozen is, 0 voor de andere.

Indien den eerste juist staat --> 1/4

Volgorde van juist/fout plaatsen heeft dus invloed.

Matt.

Legacy Member
Snowyflake zei:
muhahaha eentje voor Baats en TRD die zich ergeren aan dt-fouten in de samenvatting.
Ook de eerste dt-fout die ik vind :$

op p158, "Antwerpen laad een kraan komen" :rofl:

Ge zout bijna denken dat het express is om jullie te ambeteren :p

Gisteren op ons forum 3 dt-fouten in 1 zin. En zijn post bestond uit 1 zin. :p
Aan 't twijfelen als ik ga lopen of als 'k nog een dag wacht... :p

tommie314 zei:
Omdat bij fietser1 enkel fiets1 hoort, er is een strikte 1 op 1 relatie.
Kans dat ze allemaal hun fietsen hebben is 1/5*1/4*1/3*1/2*1 (de herhaling van kansen dat ze elk juist hun fiets krijgen).
Kans dat slechts 1 iemand zijn fiets krijgt lijkt mij op het eerste zicht enorm moeilijk omdat je met voorwaardelijke kansen moet rekenen.

"Enorm moeilijk", gewoon wat werk. :p En leer dat eens niet vanbuiten, who cares dat dat een permutatie is, los dat eens intuitief op. :p

JasonC

Legacy Member
Ik studeer bac accountancy-fiscaliteit (1ste jaar), en heb wel het gevoel dat dit de juiste richting voor mij is. Het is allemaal reuze interessant maar ook moeilijk, althans voor mij dan. Het zit zo: bijna iedereen van mijn klas heeft int secundair boekhouden-informatica of kantoor gedaan, die hebben dus al veel boekhouden gezien. Voor dit academiejaar had ik nog nooit boekhouden gezien. Ik moest dus extra moeite doen, heb dit niet gedaan :doh: en nu kan ik helemaal nimeer mee. Ik heb het examen boekhouden van november al niet meegedaan, dit examen is ook onhaalbaar voor mij, ik vrees dat ik die achterstand dit academiejaar nimeer kan inhalen, tzal dus voor 2de zit zijn, of volgend jaar overdoen (met zoveel mogelijk vakken van het 2de weliswaar, de rest lukt wel goed).
Nu wil ik ondertussen mijn basis wel bijschaven, mijn vraag was nu, kent iemand goeie instanties waar dit mogelijk is...? Ik denk dan eerder aan de vorm van bijscholing, mss een soort avondschool. Is dit mogelijk als je nog voltijds dagonderwijs volgt?
Tis voor in de regio Antwerpen, ik heb al weleens gehoord van het CVO op het Zuid, mss hen eens belleke geven...?

Morrissey

Legacy Member
Dus als ik het goed begrijp:

De kans dat ge ze alle 5 juist toewijst=
1/5 + 1/4 +1/3 +1/2 +1/1= 1/120

De kans dat ge er 2 juist toewijst =
1/5 + 1/4

De kans dat ge er 1 juist toewijst =
1/5
?

En @ Y-ssin. Boekhouden bij acc/fisc is toch echt niet zo moeilijk? Ik had ook maar zéér beperkte kennis uit het middelbaar (kleine balansen, D=C en enkele verrichtingen) en ik draai moeiteloos mee bij boekhouden... (En ja, ik zit in dezelfde richting)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan