Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Heb je de juiste studiekeuze gemaakt?


  • Totaal aantal stemmers
    219
  • Opiniepeiling gesloten.

€M!€|

Legacy Member
Vanaf 8 uur deze ochtend begon de epic no life study mode, tot 1 februari.
Heb bitter weinig gedaan voordien, dus nu is het echt wel now or never.
10 uur per dag leren ftw

let's gooooooooooooooo

metaphore

Legacy Member
wat betekent ontologisch dualisme?

In de context van arts-patiëntenrelatie die van ontologisch dualisme naar bio-psycho-sociaal model gegaan is.

e.House

Legacy Member
metaphore zei:
wat betekent ontologisch dualisme?

In de context van arts-patiëntenrelatie die van ontologisch dualisme naar bio-psycho-sociaal model gegaan is.

:D lol exact dezelfde vraag stelde mijn zus deze middag.
Heeft dat niet gewoon te maken met het feit dat de arts-patientrelatie niet in tijd is veranderd? Waar vroeger de arts een eerder autoritaire relatie heeft met zijn patiënt en die relatie dus bestond uit twee los van elkaar staande entiteiten (arts vs patient) is die relatie nu sterk met elkaar verweven (patiënt is mondiger, kritischer, verwacht meer en staat meer centraal)

metaphore

Legacy Member
e.House zei:
:D lol exact dezelfde vraag stelde mijn zus deze middag.
Heeft dat niet gewoon te maken met het feit dat de arts-patientrelatie niet in tijd is veranderd? Waar vroeger de arts een eerder autoritaire relatie heeft met zijn patiënt en die relatie dus bestond uit twee los van elkaar staande entiteiten (arts vs patient) is die relatie nu sterk met elkaar verweven (patiënt is mondiger, kritischer, verwacht meer en staat meer centraal)

ik dacht meer in de aard dat vroeger dualisme was: patiënt + ziekte => ziekte behandelen.
nu meer bio-psycho-sociaal model => patiënt in zijn geheel benaderen

Maar dat heeft dan weer weinig met arts patiënt relatie te maken :)
Hoewel het tegen mijn principes is, zal ik het toch maar gewoon vermelden op het examen zonder het te begrijpen :D

edit: na nog eens te lezen klinkt dat van u toch aannemelijk, zal het zo maar interpreteren ^^

Baats

Legacy Member
Fuck, pc naar de zak, echt geen ideaal moment. Al de hele middag aan't prutsen om hem weer in orde te krijgen, maar no luck..

Behelpen met een mini-laptop nu..

(Voor de geïnteresseerden; PC start, windows 7 logo met die draaiende bollen verschijnt eventjes en dan crasht hij.. Geen BSOD, en ik kan ook niet in veilige modus raken..)

Subai

Legacy Member
Baats zei:
Fuck, pc naar de zak, echt geen ideaal moment. Al de hele middag aan't prutsen om hem weer in orde te krijgen, maar no luck..

Behelpen met een mini-laptop nu..

(Voor de geïnteresseerden; PC start, windows 7 logo met die draaiende bollen verschijnt eventjes en dan crasht hij.. Geen BSOD, en ik kan ook niet in veilige modus raken..)

You should download less *BEEP*

Heb je al een opstartherstel geprobeerd? Als dat niet lukt = format bro.

Baats

Legacy Member
Subai zei:
You should download less *BEEP*

Heb je al een opstartherstel geprobeerd? Als dat niet lukt = format bro.

"Deze computer kan niet automatisch worden hersteld"

Vio

Legacy Member
Kzou eerst beginnen met linux distro op te starten en dan al uw bestand te backuppen. En dan formatten.

NotoriousP

Legacy Member
NotoriousP zei:
Hetero junctions zijn saai... hopelijk zijn optische vezels en fotonische kristallen leuker.

Véél interessanter. :) Alleen spijtig dat die SOI microring sensor niet deftig uitgelegd staat, iemand die weet hoe dat juist werkt?

Eventjes pauze en dan magnetic devices!

Baats

Legacy Member
Subai zei:

Heh, deze is net iets te nieuw daarvoor.

Maar ik heb goed nieuws!

Daarnet nog even in de BIOS gekeken, en die ene setting (naam kwijt) stond ipv. AHCI op IDE.. Aangepast, et voilà, werkt weer. Wel geen idee hoe dat opeens veranderd is.. :sop:

Voorlopig nog geen problemen gemerkt, buiten dat hij nu net naar dat lelijke kleurenschema gesprongen is, dus fingers crossed :unsure:

Utred

Legacy Member
When in doubt, prutst ewa in de BIOS!

Btw

Matt. zei:
Ge hebt daar ook punten voor maar 'k weet niet als die al wetenschappelijk bestudeerd zijn. :p

Nog maar kwartier wakker, ff internet-rondje doen en dan maar eens opstaan!
Acupunctuur =/= wetenschap danku.

Lospeed

Legacy Member
8 bewijzen gedaan, nog 6 te gaan. Maar nog steeds geen stress-/tijdsdrukboost. :sad:
Morgen hele cursus waaronder 45 bewijzen herhalen op 1 dag en mag ongeveer een half uur per bewijs rekenen om het grondig te doen. :unsure:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan