di-shmi
Legacy Member
Hey
Ik ben Sammie en zit in mijn laatste jaar ASO, in het gemeenschaps onderwijs (latijn-wetenschappen met 5u wiskunde). Ik ben op zoek naar iets wat ik volgend jaar zou willen studeren, ik zou sowieso iets in de wetenschappen doen.
Ik heb al verschillende richtingen bekeken en de vakken/onderwerpen van burgerlijk ingenieur (toegepaste natuurkunde) liggen mij het meest.
Nu vraag ik mij af of jullie (huidige of reeds afgestudeerde studenten) denken dat ik burgerlijk aankan of niet?
Los van mijn 'magere' 5u wiskunde (stemt de 5u in het GO niet overeen met de 6u in het Katholiek Onderwijs?) ben ik wel bereid om (veel) te werken/studeren voor eender wat, ook heb ik een goede dosis wiskundig inzicht.
Veel mensen van mijn leeftijd zijn nog niet echt bezig met hun studie maar ik wel. En als ik voorbeeld lessenroosters bekijk van wetenschappen als chemie en burgerlijk zie ik dat het in beide richtingen zware en lange dagen zijn, op zich geen struikelblok voor mij, maar dit sluit het argument: ' bij burgerlijk ingenieur moet je ook wel hele dagen naar de les en thuis nog studeren he' voor mij uit want in elke wetenschappelijk richting heb je dit en geen enkele richting aan de unief is moeilijk (wat normaal is).
Welke richting deden jullie in de humaniora?
Welke raad hebben jullie voor mij?
Raden jullie mij bij deze eerste indruk burgerlijk aan of af?
Bedankt en groeten Sammie
Ik ben Sammie en zit in mijn laatste jaar ASO, in het gemeenschaps onderwijs (latijn-wetenschappen met 5u wiskunde). Ik ben op zoek naar iets wat ik volgend jaar zou willen studeren, ik zou sowieso iets in de wetenschappen doen.
Ik heb al verschillende richtingen bekeken en de vakken/onderwerpen van burgerlijk ingenieur (toegepaste natuurkunde) liggen mij het meest.
Nu vraag ik mij af of jullie (huidige of reeds afgestudeerde studenten) denken dat ik burgerlijk aankan of niet?
Los van mijn 'magere' 5u wiskunde (stemt de 5u in het GO niet overeen met de 6u in het Katholiek Onderwijs?) ben ik wel bereid om (veel) te werken/studeren voor eender wat, ook heb ik een goede dosis wiskundig inzicht.
Veel mensen van mijn leeftijd zijn nog niet echt bezig met hun studie maar ik wel. En als ik voorbeeld lessenroosters bekijk van wetenschappen als chemie en burgerlijk zie ik dat het in beide richtingen zware en lange dagen zijn, op zich geen struikelblok voor mij, maar dit sluit het argument: ' bij burgerlijk ingenieur moet je ook wel hele dagen naar de les en thuis nog studeren he' voor mij uit want in elke wetenschappelijk richting heb je dit en geen enkele richting aan de unief is moeilijk (wat normaal is).
Welke richting deden jullie in de humaniora?
Welke raad hebben jullie voor mij?
Raden jullie mij bij deze eerste indruk burgerlijk aan of af?
Bedankt en groeten Sammie



Ken er wel die nooit de 2de ronde gehaald hebben en erop alles door zijn van de eerste keer en zij die finale halen maar falen. Dus het wilt iets zeggen over uw wiskundig inzicht maar niet al te veel meer 
Vond dat nog best leuk gedoe, strafstudie laten wegvallen omdat ik wiskunde olympiade had.
. In't 6e middelbaar zelf niet meer geweest.