Boukreev
Legacy Member
Frado2005 zei:omdat ze dan meestal niet in de buurt van een pc/laptop/facebook zijn![]()
azo, gebrek aan karakter

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Frado2005 zei:omdat ze dan meestal niet in de buurt van een pc/laptop/facebook zijn![]()

Put_met_keren zei:Ik ben gisteren naar de bib van mijn campus geweest (Schoonmeersen), merkte wel dat er meer volk was dan de voorbije examenperiodes. Maar toch nog een studiecel kunnen bemachtigen.
Het is open tot 22u, al zal ik daar nooit zolang zitten. De resto's zijn maar open tot 15u30,
dat vind ik maar spijtig.
Op zaterdag kan je ook gaan studeren in die bib, al zijn ze dan maar open van 9 tot 12, dus dat doe ik ook nooit.
Aangezien ze vandaag en morgen niet open zijn studeer ik nu bij mijn vriend.
Alles is beter dan thuis.
Straddle zei:Ik ging naar ongeveer 1% van mijn lessen en zat voor de rest altijd te studeren op mijn kot. Niet echt sociaal, maar wel effectief voor mijn studies.
JPV zei:Ik zat vroeger vaak in een publiek parkje bij de kortrijksepoortstraat, vlak het begin (onderaan) aan de kanunnikstraat (tegenover die straat is de ingang ongeveer).
Redelijk rustig, aan het water en mooi uitzicht![]()
eXe./special zei:Zit ge daar dan in één van die kotjes, er zijn er een stuk of 8 geloof ik? Man, daar zou ik pas echt gek worden. Je kan niet eens je benen strekken of eens rondwandelen ofzo. Ik altijd op mijn kot gestudeerd ... je moet maar wat discipline hebben om niet op je pc te zitten. En je kan tenminste genieten van alle rust en comfort die je nodig hebt (frigo, alles bij de hand, ..)

Iets tegen GIT'ers?tommie314 zei:Da's inderdaad schandalig dat ze een onderscheid maken tussen uniefstudenten en hogeschoolstudenten, ze zouden beter kijken of je een GITer bent of niet he mac-bc
PineMangoes zei:Veergrep! Heb daar op kot gezeten, zalig stukje onbekend Gent.

tommie314 zei:Da's inderdaad schandalig dat ze een onderscheid maken tussen uniefstudenten en hogeschoolstudenten, ze zouden beter kijken of je een GITer bent of niet he mac-bc

De hogescholen zullen ook wel hun voordeel doen zeker met die associatie? Anders zijn het gewoon dommekloten.mac-bc zei:Oh dat vind ik nog enigszins logisch als er plaatsgebrek is hoor.
Het is alleen wat ironisch dat dit net moet gebeuren in tijden van associaties enzo. Het lijkt wel of de hogeschoolstudenten wel kunnen dienen als het gaat om schaalvergroting en om meer subsidies binnen te rijven maar als het om de keerzijde van de medaille gaat is het blijkbaar toch nog elk voor zich...
Verklaar je nader met uw GIT-standpunt?![]()
Faun zei:Ben ik blij dat mn studentenhome een eigen studiezaal heeft. Vorig semester werd die ook al overspoeld door die hogeschoolers die zomaar binnenkwamen, terwijl het een gebouw is van Ugent met alleen maar Ugent studenten als bewoners. Vanaf dit semester is er af en toe controle van security die ze komt buitensmijten.En terecht.
Als je bij coca cola werkt ga je toch ook niet eten in het bedrijfsrestaurant van pepsi? Zeker niet als er al plaatsgebrek is.
mac-bc zei:Oh dat vind ik nog enigszins logisch als er plaatsgebrek is hoor.
Het is alleen wat ironisch dat dit net moet gebeuren in tijden van associaties enzo. Het lijkt wel of de hogeschoolstudenten wel kunnen dienen als het gaat om schaalvergroting en om meer subsidies binnen te rijven maar als het om de keerzijde van de medaille gaat is het blijkbaar toch nog elk voor zich...
Verklaar je nader met uw GIT-standpunt?![]()
Tr1ploid zei:Het probleem is dat de Dienst Studentenactiviteiten (beheerders van de therminal) valt onder Ugent en niet onder associatie UGent. Hoog tijd om dat eens te veranderen, gezien de DSA ook degenen zijn die allerlei studentenverenigingen (politiek, clubs, cultureel e.d.) financieren en nu van hun tak maken omdat er hogeschoolstudenten in die verenigingen zitten.
Blijkbaar toch te moeilijk voor sommigen.Emperor_Blade zei:naar mijn weten zijn Hogeschool en Unief geen concurenten, ze willen zelf steeds meer samenwerken (Associatie UGent).
En UGent heeft veel meer geld dan de hogescholen en zo kunnen ze verantwoorden om gebouwen als de Therminal te bekostigen. De hogescholen hebben al te weinig plaats in hun gebouwen voor de lessen, dan gaan ze niet nog een gebouw zetten speciaal voor te studeren.
Het is een kwestie van solidariteit tegenover alle studenten van Gent, en als het lastig wordt is het 'Eigen Volk Eerst' in de ogen van UGent (of toch allesinds in de ogen van het huidige DSA)
bludgeoned zei:Blijkbaar toch te moeilijk voor sommigen.
Ik hoop dat jullie wel degelijk aula's hebben waar lessen doorgaan. Aangezien die aula's nu toch leeg staan (examens, dus geen lessen), zul je zeker geen gebouwen moeten bijplaatsen.
Maar voor de hogescholen is het inderdaad gemakkelijker om de lasten door te schuiven. En geldgebrek. Ik hoor zelfs dat je speciale studiecellen kunt reserveren in een bepaalde hogeschool.
En zijn de hogescholen even solidair zodat een student van de Ugent een studiecel kan reserveren?Emperor_Blade zei:die aula's staan helemaal niet leeg, elke dag vinden daar examens plaats. En je kan moeilijk alle klaslokalen opendoen want in elk lokaal moet er toch een verantwoordelijke aanwezig zijn, daarnaast zijn onze aula's helemaal niet geschikt om daar te blokken.
En een studiecel neemt helemaal niks van plaats in en dat is gewoon in een bib.
En dit is niet lasten doorschuiven, dit is gewoon solidariteit aannemen.