Archief - Blokken in Gent

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

pie-jie

Legacy Member
Put_met_keren zei:
Ik ben gisteren naar de bib van mijn campus geweest (Schoonmeersen), merkte wel dat er meer volk was dan de voorbije examenperiodes. Maar toch nog een studiecel kunnen bemachtigen.
Het is open tot 22u, al zal ik daar nooit zolang zitten. De resto's zijn maar open tot 15u30,
dat vind ik maar spijtig.
Op zaterdag kan je ook gaan studeren in die bib, al zijn ze dan maar open van 9 tot 12, dus dat doe ik ook nooit.
Aangezien ze vandaag en morgen niet open zijn studeer ik nu bij mijn vriend.
Alles is beter dan thuis.

Zit ge daar dan in één van die kotjes, er zijn er een stuk of 8 geloof ik? Man, daar zou ik pas echt gek worden. Je kan niet eens je benen strekken of eens rondwandelen ofzo. Ik altijd op mijn kot gestudeerd ... je moet maar wat discipline hebben om niet op je pc te zitten. En je kan tenminste genieten van alle rust en comfort die je nodig hebt (frigo, alles bij de hand, ..)

Starrk

Legacy Member
Straddle zei:
Ik ging naar ongeveer 1% van mijn lessen en zat voor de rest altijd te studeren op mijn kot. Niet echt sociaal, maar wel effectief voor mijn studies.

Idem, tot ge een vak hebt met slides die gewoon niet te studeren zijn zonder notities (zoals diegene die voor mijn neus liggen nu).

taLa.

Legacy Member
'k Vind 't toch ook maar belachelijk dat al die mensen uren tijd verliezen met aanschuiven voor plaatsen om te studeren ze. Efficiëntie-- imo, kweek wa karakter en studeert thuis he zeg in plaats van te wenen dat er ni genoeg plaats is.

PineMangoes

Legacy Member
JPV zei:
Ik zat vroeger vaak in een publiek parkje bij de kortrijksepoortstraat, vlak het begin (onderaan) aan de kanunnikstraat (tegenover die straat is de ingang ongeveer).

Redelijk rustig, aan het water en mooi uitzicht :)

Veergrep! Heb daar op kot gezeten, zalig stukje onbekend Gent.

Put_met_keren

Legacy Member
eXe./special zei:
Zit ge daar dan in één van die kotjes, er zijn er een stuk of 8 geloof ik? Man, daar zou ik pas echt gek worden. Je kan niet eens je benen strekken of eens rondwandelen ofzo. Ik altijd op mijn kot gestudeerd ... je moet maar wat discipline hebben om niet op je pc te zitten. En je kan tenminste genieten van alle rust en comfort die je nodig hebt (frigo, alles bij de hand, ..)

Je hebt het op die piepkleine glazen kotjes. Nee, die vind ik ook niet goed. Ge zit dan precies in een visbokaal :)
Ik neem zo'n lokaaltje voor 2-4 of voor 5-8 personen; waarvoor je zo'n sleutelkaart nodig hebt. Als ge daar zit heb je zo'n grote tafel ter beschikking. 'k Vind het daar ideaal.
En ik heb daar ook alles bij de hand, k koop dan wat drinken in de resto. Ik werk er beter en mijn pauzes zijn veel korter.

VN.

Legacy Member
Snap na 4 jaar nog altijd niet de "studeer-in-de-bib-of-ander-'openbaar'-gebouw"-methode. Ik studeer het best thuis, waar ik op mijn gemak zit. Heb het al gedaan om ginder te studeren, maar waarom vinde, sommige mensen dit beter om te studeren?

kil911ler

Legacy Member
tommie314 zei:
Da's inderdaad schandalig dat ze een onderscheid maken tussen uniefstudenten en hogeschoolstudenten, ze zouden beter kijken of je een GITer bent of niet he mac-bc
Iets tegen GIT'ers?

PineMangoes zei:
Veergrep! Heb daar op kot gezeten, zalig stukje onbekend Gent.

Hihi, ik ken het hoor :D

En idd, zalig parkje ^^

mac-bc

Legacy Member
tommie314 zei:
Da's inderdaad schandalig dat ze een onderscheid maken tussen uniefstudenten en hogeschoolstudenten, ze zouden beter kijken of je een GITer bent of niet he mac-bc

Oh dat vind ik nog enigszins logisch als er plaatsgebrek is hoor.

Het is alleen wat ironisch dat dit net moet gebeuren in tijden van associaties enzo. Het lijkt wel of de hogeschoolstudenten wel kunnen dienen als het gaat om schaalvergroting en om meer subsidies binnen te rijven maar als het om de keerzijde van de medaille gaat is het blijkbaar toch nog elk voor zich...

Verklaar je nader met uw GIT-standpunt? :)

bludgeoned

Legacy Member
mac-bc zei:
Oh dat vind ik nog enigszins logisch als er plaatsgebrek is hoor.

Het is alleen wat ironisch dat dit net moet gebeuren in tijden van associaties enzo. Het lijkt wel of de hogeschoolstudenten wel kunnen dienen als het gaat om schaalvergroting en om meer subsidies binnen te rijven maar als het om de keerzijde van de medaille gaat is het blijkbaar toch nog elk voor zich...

Verklaar je nader met uw GIT-standpunt? :)
De hogescholen zullen ook wel hun voordeel doen zeker met die associatie? Anders zijn het gewoon dommekloten.
Die associatie impliceert toch ook niet meteen dat alle voordelen voor alle studenten moeten gelden?
Als daar noodzaak toe is, is het aan de hogescholen om te kijken wat ze kunnen doen voor hun studenten. Hebben ze alle mogelijkheden uitgeput, dan kunnen ze aan andere partners vragen om een naar oplossingen te zoeken. Maar alle lasten doorschuiven naar de Ugent zal ook wel geen onderdeel geweest zijn van die associatie?
Toch triestig dat studenten niet meer op hun kot/thuis kunnen studeren.

LeSec

Legacy Member
Pfrt ik vlucht Gent uit tijdens examens ze, al die stress voor een dom plaatske.
Thuis is best van al: moeder die kookt, stil en alles wat ik nodig heb rondom mij, beetje zelfdiscipline is voor velen precies te veel gevraagd.

Emperor_Blade

Legacy Member
Faun zei:
Ben ik blij dat mn studentenhome een eigen studiezaal heeft. Vorig semester werd die ook al overspoeld door die hogeschoolers die zomaar binnenkwamen, terwijl het een gebouw is van Ugent met alleen maar Ugent studenten als bewoners. Vanaf dit semester is er af en toe controle van security die ze komt buitensmijten. :p En terecht.

Als je bij coca cola werkt ga je toch ook niet eten in het bedrijfsrestaurant van pepsi? Zeker niet als er al plaatsgebrek is.

naar mijn weten zijn Hogeschool en Unief geen concurenten, ze willen zelf steeds meer samenwerken (Associatie UGent).
En UGent heeft veel meer geld dan de hogescholen en zo kunnen ze verantwoorden om gebouwen als de Therminal te bekostigen. De hogescholen hebben al te weinig plaats in hun gebouwen voor de lessen, dan gaan ze niet nog een gebouw zetten speciaal voor te studeren.

Het is een kwestie van solidariteit tegenover alle studenten van Gent, en als het lastig wordt is het 'Eigen Volk Eerst' in de ogen van UGent (of toch allesinds in de ogen van het huidige DSA)

Tr1ploid

Legacy Member
mac-bc zei:
Oh dat vind ik nog enigszins logisch als er plaatsgebrek is hoor.

Het is alleen wat ironisch dat dit net moet gebeuren in tijden van associaties enzo. Het lijkt wel of de hogeschoolstudenten wel kunnen dienen als het gaat om schaalvergroting en om meer subsidies binnen te rijven maar als het om de keerzijde van de medaille gaat is het blijkbaar toch nog elk voor zich...

Verklaar je nader met uw GIT-standpunt? :)

Het probleem is dat de Dienst Studentenactiviteiten (beheerders van de therminal) valt onder Ugent en niet onder associatie UGent. Hoog tijd om dat eens te veranderen, gezien de DSA ook degenen zijn die allerlei studentenverenigingen (politiek, clubs, cultureel e.d.) financieren en nu van hun tak maken omdat er hogeschoolstudenten in die verenigingen zitten.

Emperor_Blade

Legacy Member
Tr1ploid zei:
Het probleem is dat de Dienst Studentenactiviteiten (beheerders van de therminal) valt onder Ugent en niet onder associatie UGent. Hoog tijd om dat eens te veranderen, gezien de DSA ook degenen zijn die allerlei studentenverenigingen (politiek, clubs, cultureel e.d.) financieren en nu van hun tak maken omdat er hogeschoolstudenten in die verenigingen zitten.

+rep

bludgeoned

Legacy Member
Emperor_Blade zei:
naar mijn weten zijn Hogeschool en Unief geen concurenten, ze willen zelf steeds meer samenwerken (Associatie UGent).
En UGent heeft veel meer geld dan de hogescholen en zo kunnen ze verantwoorden om gebouwen als de Therminal te bekostigen. De hogescholen hebben al te weinig plaats in hun gebouwen voor de lessen, dan gaan ze niet nog een gebouw zetten speciaal voor te studeren.

Het is een kwestie van solidariteit tegenover alle studenten van Gent, en als het lastig wordt is het 'Eigen Volk Eerst' in de ogen van UGent (of toch allesinds in de ogen van het huidige DSA)
Blijkbaar toch te moeilijk voor sommigen.
Ik hoop dat jullie wel degelijk aula's hebben waar lessen doorgaan. Aangezien die aula's nu toch leeg staan (examens, dus geen lessen), zul je zeker geen gebouwen moeten bijplaatsen.
Maar voor de hogescholen is het inderdaad gemakkelijker om de lasten door te schuiven. En geldgebrek. Ik hoor zelfs dat je speciale studiecellen kunt reserveren in een bepaalde hogeschool.

Emperor_Blade

Legacy Member
bludgeoned zei:
Blijkbaar toch te moeilijk voor sommigen.
Ik hoop dat jullie wel degelijk aula's hebben waar lessen doorgaan. Aangezien die aula's nu toch leeg staan (examens, dus geen lessen), zul je zeker geen gebouwen moeten bijplaatsen.
Maar voor de hogescholen is het inderdaad gemakkelijker om de lasten door te schuiven. En geldgebrek. Ik hoor zelfs dat je speciale studiecellen kunt reserveren in een bepaalde hogeschool.

die aula's staan helemaal niet leeg, elke dag vinden daar examens plaats. En je kan moeilijk alle klaslokalen opendoen want in elk lokaal moet er toch een verantwoordelijke aanwezig zijn, daarnaast zijn onze aula's helemaal niet geschikt om daar te blokken.
En een studiecel neemt helemaal niks van plaats in en dat is gewoon in een bib.
En dit is niet lasten doorschuiven, dit is gewoon solidariteit aannemen.

bludgeoned

Legacy Member
Emperor_Blade zei:
die aula's staan helemaal niet leeg, elke dag vinden daar examens plaats. En je kan moeilijk alle klaslokalen opendoen want in elk lokaal moet er toch een verantwoordelijke aanwezig zijn, daarnaast zijn onze aula's helemaal niet geschikt om daar te blokken.
En een studiecel neemt helemaal niks van plaats in en dat is gewoon in een bib.
En dit is niet lasten doorschuiven, dit is gewoon solidariteit aannemen.
En zijn de hogescholen even solidair zodat een student van de Ugent een studiecel kan reserveren?
Jullie hebben toch ook cafetaria's, sportzalen,... waar het mogelijk moet zijn om dit in te richten. Maar zoals ik al zei. Het ontbreekt de hogescholen blijkbaar aan initiatief en doen ze dus maar een beroep op iemand anders zijn faciliteiten.
Maar dit hele collectief blokken gedoe is serieus uit de hand aan het lopen. Bibliotheken e.d. zijn er nu eenmaal voor andere dingen. Kweek gewoon wat karakter en studeer thuis of op je kot, die dingen zijn daar nu eenmaal voor gemaakt.

Ellen1989

Legacy Member
In de voskenslaan zijn er 440 plaatsen, en daar worden OOK ugent-studenten toegelaten, die kunnen gebruik maken van pc's, resto, whatever. Dat ze daar dan maar Ugent-studenten verbieden é, dan komt dat op hetzelfde neer.

drxero

Legacy Member
Ik wil toch ook even verduidelijken dat er toch een heel aantal UGent studenten ook blokken in de bib van HoGent in de voskenslaan. Ze kunnen tevens ook gebruik maken van de resto.

Ik zie dus niet in waarom het omgekeerde niet zou mogen..
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan