Archief - Bewakingsagent

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Amkan0

Legacy Member
Beste,

Mijn laatste jaar secundair loopt op z'n einde.
Hierdoor moet ik uiteraard weer verder. Nu zie ik een job als diplomatic security agent of geld transport wel zitten. Zijn er mensen die één van deze of soortgelijke jobs beoefenen en hun ervaringen willen delen met mij?

Mvgr,
Amkan0

goingfor2nd

Legacy Member
Niet om je hoop de grond in te boren, maar waardetransport is bijzonder moeilijk om binnen te geraken. Sinds de overvallen jaren geleden (zo goed als) gestopt zijn, wil vrij veel volk uit de sector dit doen owv mooie uren, mooie job, redelijke verdienste...
Diplomatic security, beeld je niet teveel in over een interessante job. Voor het grootste deel zal je statisch staan wezen op een plaatsje ter grootte van een tegel. (later evt. x-ray of dergelijke, als je het lang genoeg volhoudt.)

Waarom start je niet gewoon als bewakingsagent? Kijk of de job echt iets voor jou is. Overplaatsingen gebeuren regelmatig, en op ambassades zoeken ze meestal toch nog volk als je dat perse wil doen.

Ikzelf werk voor 1 van de grote firma's in België, en ik weet waarover ik spreek als ik zeg dat de meesten een totaal verkeerd beeld hebben van onze job. Informeer jezelf goed vooraleer je eraan begint, het is zeker niet voor iedereen weggelegd.

(indien nog vragen, mag gerust in PM of hier, hoe je zelf wil)

goingfor2nd

Legacy Member
leo_leo_rex zei:
Bij diplomatic security stel ik me dit voor: Pre selecties DAS (NL)
Het DAS-team zorgt toch voor de bescherming van de ambassades (al dan niet in het buitenland)?

Op die link staat het volgende:

Militaire ervaring: Minstens 5 jaar dienst

Aangezien hij van de middelbare school komt, betwijfel ik dat hij dit bedoelt ;)

Pedroo

Legacy Member
Ne maat die bijna is afstudeerd van Kunstrichting op SISA in Antwerpen wil volgend jaar voor securitas gaan werken. Als ik zijn verhalen hoor over dat loon, heb ik toch zo wat mijn twijfels. Klopt het dat hij als hij in shiften werkt, start met een Netto-loon van 2500 euro? Ik ben zelf totaal ni van plan om zoiets te doen, maar ben altijd al wat obsessed geweest met wat mensen verdienen met welke job :p

Ik ben gewoon eens nieuwsgierig :)

Lodogan

Legacy Member
Pedroo zei:
Ne maat die bijna afstudeerd van Kunstkrichting op SISA in Antwerpen wil volgend jaar voor securitas gaan werken. Als ik zijn verhalen hoor over dat loon, heb ik toch zo wat mijn twijfels. Klopt het dat hij als hij in shiften werkt, start met een Netto-loon van 2500 euro? Ik ben zelf totaal ni van plan om zoiets te doen, maar ben altijd al wat obsessed geweest met wat mensen verdienen met welke job :p

Ik ben gewoon eens nieuwsgierig :)

Nee dat klopt niet, zeker niet netto.

Pedroo

Legacy Member
Lodogan zei:
Nee dat klopt niet, zeker niet netto.

Dacht idd al dat hij aan 't spekken was. Maja, dan zal 't tegenslagen voor hem als hij in Augustus/september vast begint

Lodogan

Legacy Member
Pedroo zei:
Dacht idd al dat hij aan 't spekken was. Maja, dan zal 't tegenslagen voor hem als hij in Augustus/september vast begint

Ik weet niet wat de extra verloning is voor weekends en nachten in de bewaking, maar 2500 netto is wel heel veel. Misschien als je alle weekends werkt en heel wat nachten dat je daar in de buurt komt, maar dat lijkt mij niet het normale loon:p

[HoD]

Legacy Member
Ik babbelde geregeld met de bewaker op mijn vorig werk. Hij kreeg iets van een 2500 BRUTO, wat dan met premies rond de 1700 lag. Maar dat verschilt natuurlijk enorm van welke shiften je doet en hij kreeg ook nog premies omdat hij veel talen sprak dacht ik (ben ik wel niet 100% zeker van).

Pedroo

Legacy Member
[HoD];16330054 zei:
Ik babbelde geregeld met de bewaker op mijn vorig werk. Hij kreeg iets van een 2500 BRUTO, wat dan met premies rond de 1700 lag. Maar dat verschilt natuurlijk enorm van welke shiften je doet en hij kreeg ook nog premies omdat hij veel talen sprak dacht ik (ben ik wel niet 100% zeker van).

En over wat soort uren/dagen ging dit dan?

[HoD]

Legacy Member
Pedroo zei:
En over wat soort uren/dagen ging dit dan?

Ik heb eigenlijk geen idee hoe lang zijn shiften duurden, ze zaten daar zeker ook in het weekend & 's nachts met een beurtrol maar ik heb geen idee hoe vaak hij die deed. Als ik moest gokken deed hij iets van 14:00 tot 00:00 , hij zat er in de namiddag meestal.

goingfor2nd

Legacy Member
2500 netto wordt moeilijk. De uurlonen werken trouwens via barema's die je hier kan vinden.

Amkan0

Legacy Member
Hartelijk dank voor de reacties zover.
Zijn er misschien nog meer mensen die meer weten over de verschillen in functie en dergelijke? meer dan je kan lezen op de officiële site van G4S?

Mvgr,
Amkan0

Affinity

Legacy Member
*bump*
Over die 2500 euro:
Maten van mij werken in fabriek volcontinue en als die zondag de nacht hebben en daar eens ne feestdag tussezit kunde wel 2400 halen maar das wel uitzonderlijk, alsook hun bewaking verdient iets minder omdat dat dus externe firma is (bewakingsfirma).

Ik ben aan het twijfelen om te solliciteren bij securitas en vraag me af tot hoever ik kan 'kiezen' wat en waar en hoe....

Ik zou graag ofwel in ploegendienst werken ofwel vaste nachten zodat ik zeker een vooruitgang maak kwa netto inkomen nu


Als he die baremalijst ziet: 13euro en dan nog eens 2-3 euro bij ploegengeld dan hebde imo een deftig inkomen

Pariah

Legacy Member
heb je een attest bewakingsagent? want kdenk dat ze dat altijd eisen. of attest Tobback ofzo iet.

EvilTwin

Legacy Member
Dat attest (en de opleiding) krijg je bij de firma waar je in dienst gaat als je bij de grote gaat, hetzij Securitas, G4S, ... Zij betalen je loon uit tijdens je opleiding. Uiteraard is het wel de bedoeling dat je daarna slaagt voor de examens bij hun en bij selor.

2500€ zal zeker wel bruto zijn hoor. Ik ben nu 34 en zit boven een post-overste en zelfs ik bengel tussen 1900 - 2100 netto (met premies).

EvilTwin

Legacy Member
Neen, dat doet de firma voor jou. Je ganse opleiding is betaald en bovendien ontvang je loon tijdens die opleiding.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan