Stynieke
Legacy Member
Beste,
Ik had in het begin van dit jaar reeds een thread gemaakt dat ik ga stoppen met hoge school. De redenen maken nu even niet uit, maar het is nu eenmaal zo.
Deze week eveneens mijn rapport gekregen wat helemaal niet denderend was. Uiteindelijk aan mijn ouders laten zien met de mededeling dat ik wil stoppen met mijn studies en wil gaan werken.
Nu, ik weet dat ik met mijn ASO diploma (Wetenschappen-Wiskunde 6 uur) riens-de-knots waard ben op de arbeidsmarkt..
Mijn ouders waren dan ook niet akkoord dat ik ga stoppen, maar ik heb echter mijn besluit al gemaakt dat ik hogeschool opgeef - ASO was dan ook een slechte richting voor me, maar op 11 jaar kan je onmogelijk zulke besluiten al maken ;/.
Nu heb ik samen met mijn ouders een compromis gemaakt. Ik zou toch blijven naar school gaan en terwijl naar werk op zoek gaan. (Kwestie van dat ik niet heel de dag thuis lig te niksen)
Er komt binnenkort (8-10 maart) ook een SID-in in antwerpen waar ik eens kan gaan horen.
Ik was zelf aan het denken om daar een opleiding te gaan bekijken voor werk zoals in de bouw. Het hardere fysieke werk.. Ik weet dat ik dit zeker wel zal aankunnen, ben ook niet zwak gebouwd ofzo.
Nu vroeg ik me af of iemand wat tips of advies kan geven omtrent mijn verhaal? Ik bedoel ermee waar ik het beste nog een opleiding (of wat leuke/veel gevraagde opleidingen zijn) kan volgen.
Ik kom namelijk dus van het ASO en heb er niets ervaring mee, dus zal helemaal van scratch moeten beginnen.
Ben zelf deze avond ook nog op VDAB en die SID-in aan het bekijken, maar zou graag wat advies van de mensen op deze forum horen - Aangezien ik al goed advies heb gehoord in andere threads ^^.
Dank je op voorhand ;P!
Ik had in het begin van dit jaar reeds een thread gemaakt dat ik ga stoppen met hoge school. De redenen maken nu even niet uit, maar het is nu eenmaal zo.
Deze week eveneens mijn rapport gekregen wat helemaal niet denderend was. Uiteindelijk aan mijn ouders laten zien met de mededeling dat ik wil stoppen met mijn studies en wil gaan werken.
Nu, ik weet dat ik met mijn ASO diploma (Wetenschappen-Wiskunde 6 uur) riens-de-knots waard ben op de arbeidsmarkt..
Mijn ouders waren dan ook niet akkoord dat ik ga stoppen, maar ik heb echter mijn besluit al gemaakt dat ik hogeschool opgeef - ASO was dan ook een slechte richting voor me, maar op 11 jaar kan je onmogelijk zulke besluiten al maken ;/.
Nu heb ik samen met mijn ouders een compromis gemaakt. Ik zou toch blijven naar school gaan en terwijl naar werk op zoek gaan. (Kwestie van dat ik niet heel de dag thuis lig te niksen)
Er komt binnenkort (8-10 maart) ook een SID-in in antwerpen waar ik eens kan gaan horen.
Ik was zelf aan het denken om daar een opleiding te gaan bekijken voor werk zoals in de bouw. Het hardere fysieke werk.. Ik weet dat ik dit zeker wel zal aankunnen, ben ook niet zwak gebouwd ofzo.
Nu vroeg ik me af of iemand wat tips of advies kan geven omtrent mijn verhaal? Ik bedoel ermee waar ik het beste nog een opleiding (of wat leuke/veel gevraagde opleidingen zijn) kan volgen.
Ik kom namelijk dus van het ASO en heb er niets ervaring mee, dus zal helemaal van scratch moeten beginnen.
Ben zelf deze avond ook nog op VDAB en die SID-in aan het bekijken, maar zou graag wat advies van de mensen op deze forum horen - Aangezien ik al goed advies heb gehoord in andere threads ^^.
Dank je op voorhand ;P!
.
.

.
. )