NotoriousP
Legacy Member
proxxy zei:Toch al tot hier geraakt met mijn a2ke automechanica...![]()
Voor de 2de sollicitatie ronde van een job waar geen diploma vereisten zijn? Hoe doe je het toch.

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
proxxy zei:Toch al tot hier geraakt met mijn a2ke automechanica...![]()

NotoriousP zei:Voor de 2de sollicitatie ronde van een job waar geen diploma vereisten zijn? Hoe doe je het toch.![]()

proxxy zei:Gisteren hebben ze gebeld met nieuws...
Ik mag naar de twe"ede ronde!
op 14 dec word ik daar verwacht voor een gesprek met de bedrijfsleiders...
Toch al tot hier geraakt met mijn a2ke automechanica...![]()

proxxy zei:Toch al tot hier geraakt met mijn a2ke automechanica...![]()
anders is het 1 februari... maar ja, ook goed... 
proxxy zei:En juist de resultaten van de bloedproeven gehad, allemaal in orde, volgende week maandag begin ik (als mijn huidige werkgever een beetje meewerkt...)


)
want ik zou idd ook geen klop meer doen dan 

Toontje zei:Is dit nu gewoon een beleefde vorm van duidelijk maken dat het sowieso niets wordt? Heb nochtans een A2 Mechanica wat normaal gezien toch genoeg zou moeten zijn? Of zou het kunnen dat ik na verloop van tijd toch eens op gesprek mag? Ikzelf denk eerlijk gezegd het eerste![]()

Heb daar ook een sollicitatiebrief naar gestuurd, zelfde resultaat. Ze antwoordden dat er voorlopig niks vrij was naar mijn kwaliteiten en daarom sta ik daar nu in een wervingselectie gedurende de volgende 2 jaar. Afwachten dus...proxxy zei:goh, geen idee... ik heb maar 1x moeten proberen bij basf...
Maar als je echt wil beginnen als procesoperator kan je altijd bij 'evonnik' horen, die pakken sneller volk aan naart schijnt (ik kon daar ook beginnen, maar heb voor basf gekozen)
en als je daar een aantal jaren ervaring opdoet is het normaal geen enkel probleem meer om bij basf binnen te geraken (xxxracexxx is een perfect voorbeeld daarvan, ergens op dit forum staat zijn verhaal van hoe hij ook niet bij basf kon beginnen, wel bij evonnik, en na een aantal jaar dan toch de overstap kunnen maken door zijn ervaring)
in ieder geval veel geluk bij je sollicitaties!![]()



Ook 1 van de bedrijven die simpelweg de loonnorm van 0.3% doorbreekt.proxxy zei:Voila!
Vandaag mijn eerste werkdag gehad, enik moet zeggen...
Ik zie het volledig zitten!
Het contrast tussen mijn vorig werk en BASF is echt enorm! op alle vlakken...
Je merkt echt dat BASF voor zijn werknemers wil zorgen...
Een heerlijke werkdag gehad, ik kijk al uit naar morgen...![]()
Ohm zei:Al een paar keer geweest voor een gesprek.
Eerst doe je testen. Een technische test, een soort begrijpend lezen test met meerkeuzevragen, een persoonlijkheidstest van in de 200 vragen en voor operators krijg je nog een aparte test maar dewelke weet ik niet omdat ik niet voor die functie solliciteerde, maar verwacht u aan wat chemievragen en wat automatisering. Er is ook nog een IQ test. Ze geve naan aantal cijfers (bv 100, 150, 68) en dan moet jij het juiste antwoord aanvinken. Ook symbolen aanvullen, soms zijn die ook gespiegeld en moet je het juiste lijntje aanvinken.
Daarna een gesprek. Bij mij duurde dit een anderhalf uur en moet je heel u leven uitleggen. Verwacht u aan vragen zoals: waarom wil je hier werken, geef x aantal positieve en negatieve punten, wat voor iemand ben jij, blablabla. Op het einde is de mogelijkheid er om over die testen te praten. Die vrouwkes schrijven alles mooi op een papiertje en stellen u vragen op die ze aframmelen volgens het boekje. Denk goed na voor je iets zegt want zeg iets slecht en ze gaan erop in en dan zit je daar
Bij die persoonlijkheidstest is het belangrijk dat je geen uitschieters hebt( bv: niet sociaal genoeg, te terug getrokken, niet assertief genoeg, te rustig,...). Bij die technische test moet je goed nadenken, liefst een paar vragen minder doen dan slechte antwoorden aanvinken, en bij die andere test moet je gewoon goed lezen. Bij die operator test zal zoiets ook wel gelden.
Je hebt een A2 automechanica? Je kent iets van chemie en (proces)automatisering? Je weet genoeg over kleppen, ventielen, drukken en heel die zever? Heb je al ervaring in procestechniek? Zoniet, heb je daar niks te zoeken en zul je ook niet aangenomen worden. Even de tabel van mendeljev aframmelen is niet genoeg
Ik ben al verschillende keren geweest, telkens goede testen afgelegd en heb een gelijkgestelde A2 EM, en ik ben nooit verder geweest dan het HR departement. De HR zijn streng en werken strikt volgens het boekje. Zo mogen ze geen feedback geven als je vraagt om het gesprek goed is gegaan.
Het is geen sinecure om daar binnen te geraken en ik zou alvast een ander bedrijf in het achterhoofd houden. Die hun aanwervingsprocedure is 1 van de moeilijkste en strengste dat ik ooit al heb gezien, maar zo'n hoog loon krijg je niet voor niets.
Als het wel lukt, kun je nog eens terug komen om met u ploegbaas te spreken en verwacht u dan nog aan wat technische vragen. Daarna mag je nog eens terug komen voor u contract en medische proef als alles goed gegaan is.