Archief - Zjerre's Photofolio

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Tah_b00nz0r

Legacy Member
Bij deze wil ik toch ook men topic openen om hier regelmatig eens wat foto's te posten.

Ik trek mijne plan op dit moment met een D50 + 18-55 Kitlens en Tamron 55-200 :)

Gisteren den eerste dag dat ik is buiten kon komen met men toestel en dit is eruit gekomen... Ik vind van mezelf dat ze ni ZO goed zijn dus alle tips zijn welkom ;)

DSC_5042.jpg


DSC_5034.jpg


DSC_5033.jpg


merci voor de, hopelijk toch, opbouwende kritiek!

tnx

Mista Molla

Legacy Member
Mja, je kleurgebruik is wel leuk als het bewust gedaan is, maar op zich zijn het foto's van een bouwvallig huis...

De foto van de brievenbus wordt verpest door de haag die erin overloopt, het had tof geweest als je de brievenbus scherp had gehouden, de achtergrond blurry en dan in b+w ofzo...

Matt.

Legacy Member
Ik vind ze allemaal veel te druk. :) Ik weet niet waar gekeken. Ook qua compo kan het beter.
Meer gebruik maken van kleinere DOF, zoals Mista Molla al zei. :) Lees eens wat over compositie, en denk vooraleer ge een foto maakt. :)

Tah_b00nz0r

Legacy Member
cava :)

ik vond het zowieso ni gemakkelijk om uit te zoeken wat juist te fotograferen op die plaats. het is in feite een verlaten wijk in de buurt van een fabriek die nu totaal leeg staat. ik wou proberen da wa in beeld te krijgen :) ik wist ook ni juist waar naar toe te rijden voor wa foto's te maken en toen schoot da mij te binnen toen ik daar in de buurt was.

morgen alleszins is wat lezen al weet ik wel een beetje over compositie enz... paar jaar terug nog les over gehad. nuja morgen er dan er nog is op uitgaan vermits ik toch ni moet werken en dan zien we wel wat ik mee naar huis breng :)

Mr.Pee

Legacy Member
Lommel glasfabriek of hoe noemt het daar?

'k zou er in feite ook eens moeten gaan zien (ben van overpelt)

Tah_b00nz0r

Legacy Member
jup glasfabriek idd :) ik denk als ge wa creatiever bent als ik op die moment da je dan echt wel zalige foto's kan nemen daar :)

Mienod

Legacy Member
Is inderdaad een leuke locatie.
Ik had het zelfs nog niet opgemerkt dat het daar is :D

Tah_b00nz0r

Legacy Member
Ik ga nu trouwens in RAW schieten vermits da de kleuren wel beter doet laat uitkomen :) nu ik deze foto's terug bezie vind ik ze zelfs redelijk slecht nabewerkt...

vandaag mocht den auto eens als model dienen.

DSC_5140.JPG

Mista Molla

Legacy Member
Wat je zegt is fout, RAW doet de kleuren niet beter uitkomen, is het tegendeel, kleuren komen beter uit in JPG/...

RAW laat je toe meer met de kleuren te spelen ACHTERAF, en er wordt ook verwacht dat je dat doet omdat de foto's niet 'gecompileerd' worden in de camera. Bij JPG wordt de foto meteen 'afgewerkt' qua kleurgebruik e.d. in de camera zodat je die meteen kan versturen,afprinten,...

Bij RAW wordt verwacht dat je in postpro nog aan je foto's sleutelt om die naar je wens te krijgen.Dermee dat het grotere bestanden oplevert, de camera slaagt meer info op over de foto zodat je er later nog aan kan sleutelen.

Tah_b00nz0r

Legacy Member
ja het was ffkes verkeerd verwoord denk ik :) met raw kan je idd beter nabewerken vind ik vooral qua witbalans scheelt het veel vind ik.

Brecht

Legacy Member
damn dat was even verwarrend, ik dacht efkes dat ik op mobiliteit zat, kzeg kheb die foto toch al gezien :p is een raw bestand trouwens nie zoveel keer groter dan een jpg?

wouter_dc

Legacy Member
brechen zei:
damn dat was even verwarrend, ik dacht efkes dat ik op mobiliteit zat, kzeg kheb die foto toch al gezien :p is een raw bestand trouwens nie zoveel keer groter dan een jpg?

Letterlijk is een raw even groot als een jpg :tongue:

Brecht

Legacy Member
wouter_dc zei:
Letterlijk is een raw even groot als een jpg :tongue:
bestandsgrootte :tongue: hoeveel groter is dat ongeveer gemiddeld? aangezien ik maar 1 GB kaartje heb :p en nu ga ik stoppen met deze thread te highjacken :$

wouter_dc

Legacy Member
Hangt van camera af. Mijne 400D is ne raw tss de 9 en de 12MB. Hangt af hoeveel wit er inzit :p Hasselblad H3D is een 80mb per foto iirc

Mista Molla

Legacy Member
Hoe groter je sensor, hoe groter je RAW's.

/kwijl/ H3D /kwijl.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan