Archief - Website over Ressegem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

-=Apollo=-

Legacy Member
Enkele jaren geleden vroeg mijn nonkel mij een website te maken over Ressegem. Hij had de domeinnaam gekocht en wou er graag iets moois van maken. De huidige website voldeed lang aan de vereisten, maar nu vond ik het eens tijd om een nieuwe versie te maken.

Link

Hij is nog niet helemaal klaar maar toch wou ik eens weten wat jullie er van vinden. En opmerkingen of tips zijn uiteraard welkom!

Grtz

MasterOfTerror

Legacy Member
In google chrome komt er: "could not get object from myform" als popup error, bij de contact pagina

Accordis

Legacy Member
MasterOfTerror zei:
In google chrome komt er: "could not get object from myform" als popup error, bij de contact pagina

in FF 3.06 ook :)
voor de rest cleane site ;)

-=Apollo=-

Legacy Member
Ja de contact pagina is nog niet in orde.
Ik probeer een goede manier te vinden om er voor te zorgen dat de velden gecontroleerd worden op content. Maar aangezien het een Scarlet webruimte is weet ik niet goed hoe er aan te beginnen.
Hebben jullie wat tips in verband met die forms?

Alvast bedankt voor de replies ...

fireflymr

Legacy Member
Een icoontje invoegen als browers-icoon (bv. het wapenschild) zou leuk zijn.

Curahee Q

Legacy Member
Simpel maar goed, daar gaat het om.

MAAR:
Ik vind je code allesbehalve eigenlijk, je gebruikt tables voor je design en dingen zoals <center> die je via css moet doen en niet via html. Gebruik div's i.p.v. tables en dan is die code ook weer inorde.

Je gebruikt blijkbaar ook een scriptje, waarschijnlijk om je lay-out in IE ook inorde te krijgen. Misschien je site is laten valideren op html en css, dan zouden de problemen van de baan moeten zijn.

Spectre

Legacy Member
Ik vind het té wit, veel te wit.
Als je dan toch persé een effen kleur wilt kiezen ga dan voor iets anders dan wit.

-=Apollo=-

Legacy Member
Mijn tables gebruik ik voor de teksten mooi uit te lijnen, dat is iets makkelijker werken vind ik zelf. Maar ik zal het eens proberen met divkes
Die center in mijn code is eigenlijk voor FF, die doet zodanig ambetant dat ik mijn tekst niet mooi in het midden van mijn pagina krijg. Ook al staat het correct in mijn css.
Het scriptje dient als png-fix, zodat doorzichtige png's correct getoond worden in IE 6 en lager.
@ Spectre: heb je een voorstel qua kleuren?

koebeest

Legacy Member
Spectre zei:
Ik vind het té wit, veel te wit.
Als je dan toch persé een effen kleur wilt kiezen ga dan voor iets anders dan wit.

Gebroken wit bv , of grijswit :') . Wonderbaarlijk wat een paar tinten anders dan wit kan doen :D

Raptyr

Legacy Member
Geen verstand van websites zelf, maar een beetje weinig inhoud wel. De talloze evenementen (zet er een kalender op!), winkels en beroemde inwoners mogen daar toch ook op? :)

De tweede zin is ironisch, de eerste niet.

Ik hou uw website zeker in de gaten. Mooi werk tot nu toe. Mssh de teksten wat meer verzorgen/overzichtelijker maken?

-=Apollo=-

Legacy Member
koebeest zei:
Gebroken wit bv , of grijswit :') . Wonderbaarlijk wat een paar tinten anders dan wit kan doen :D

Ja maar zal het dan niet te grijs zijn :) want mijn achtergrond is ook al grijs. Tenzij dat ik die wit maak en mijn content wit-grijs

|R4ptOri4N| zei:
Geen verstand van websites zelf, maar een beetje weinig inhoud wel. De talloze evenementen (zet er een kalender op!), winkels en beroemde inwoners mogen daar toch ook op?

De tweede zin is ironisch, de eerste niet.

Ik hou uw website zeker in de gaten. Mooi werk tot nu toe. Mssh de teksten wat meer verzorgen/overzichtelijker maken?

Ik heb mij nog niet echt bezig gehouden met de content, maar ik zal er zeker werk van maken. Er komen nog enkele bijzonderheden bij zoals scans van een boek uit de archieven van Ressegem :) Echt wel antiek, héél leuk om te lezen.

Bedankt voor de reacties!!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan