Archief - Wanneer OO werken

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

adrianhates

Legacy Member
Beste developers

Wanneer is het aangeraden om met objecten te werken in php?

Op school raden ze ons aan bvb aan om pagina's via objecten op te bouwen
wat ik vrij belachelijk vind..
Ook : Ze raden ons aan om je database in een sessie te steken bijvoorbeeld. Zodat je niet steeds de database moet oproepen via mysql(connect)
Ook : Als je een user aanmeld dan een user object te maken en dit in een sessie te steken e.d.

Is dit een correcte manier van werken en zijn men ergernissen dus totaal onterecht of doen jullie het ook anders? en hoe dan?
( ik heb al meermaals de gedachte gehad dat ze vrij incompetent zijn onze php leerkrachten )

Lord Kveldulv

Legacy Member
Uw ergernissen zijn onterecht. Dit zijn klassieke voorbeeldjes om OO te gebruiken. Dat wilt zeggen dat als je het zelf niet in ziet dat je het hele OO gebeuren nog niet helemaal door hebt :p
Al kan het misschien wel zijn dat ze heel de boel uitleggen adhv kleine domme voorbeeldjes waarbij OO meer werk is. Maar dat is dan het punt niet want in het echte leven schrijf je geen 100 maar 10 of 100 000 regels code. Je zal later (hopelijk) zelf wel inzien en vaststellen dat je voor simpele dingen zelf ook al volledig OO gaat werken.

adrianhates

Legacy Member
ik heb OO gebeuren helemaal door hoor! En ik wil OO helemaal niet afbreken ofzo want ik ken de kracht ervan ;)
Ik vind het gewoon heel absurd bij bepaalde dingen:

Bijvoorbeeld uw pagina's opbouwen via OO doe ik nooit , maar maak wel gebruik van templates/includes

dJeez

Legacy Member
Je database in een sessie steken? Errr, je bedoelt dan toch de resultaten van een query mag ik hopen? Nu, die in een sessie zetten (of elders cachen) is uiteraard niet steeds aangewezen. Dat moet je geval per geval bekijken. Als het toch over iets anders zou gaan mag je dat steeds verduidelijken :p.

WHiSPy

Legacy Member
dJeez zei:
Je database in een sessie steken? Errr, je bedoelt dan toch de resultaten van een query mag ik hopen? Nu, die in een sessie zetten (of elders cachen) is uiteraard niet steeds aangewezen. Dat moet je geval per geval bekijken. Als het toch over iets anders zou gaan mag je dat steeds verduidelijken :p.

Great minds think alike.

Databank-connectie is duur om te gaan aanmaken, maar in PHP is er voor zover ik weet buiten de pconnect nog geen deftige implementatie van connection pooling?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan