Archief - Slice & process Check

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Breen

Legacy Member
Kzou graag enige fouten of mogelijke niet geoptimaliseerde delen aan m'n aandacht krijgen, alsook opmerkingen op de xHTML & CSS & javascript code.

Dit is eerste verwerking van PSD bestand,
Bedankt voor de tijd

De desbetreffende slice

guRuh

Legacy Member
Mijn scrollwiel werk niet in die mainframe, zeer irritant! ;)

Mozilla Firefox btw

Wel zeer mooi en simpel imo, maar mss iets té klein? Ik ga er van uit dat je een grote groep mensen gaat/wil aanspreken, ik vind het daarom nogal "raar" om zo'n klein siteje te nemen.

Misschien van uwentwegen eens toelichten waarvoor de site zal dienen?

Breen

Legacy Member
idd, de site dient voor nogal veel volk, tussen 10.000 & 100.000 eind volgend jaar. Maar de slice is maar referentiemateriaal en het design niet finaal. Ze is idd klein, maar zowel de navigatie als content kant (er zijn geen frames gebruikt btw) kunnen simpelweg worden verlengd. De website is voor niet ingelogde gebruikers enkel maar informatief, en zal ong die grote aanhouden, eens ingelogd daarentegen zal de website openschuiven waar nodig, per pagina.

*edit*
Om terug te komen op je "klein". Bij de primary target van dit project hebben we een resolutie van 1024*768 waarbij het scherm maar voor 25% gevuld is met patroon, wat toch goed meevalt, niet?
*/edit*

guRuh

Legacy Member
Na deze uitleg kan ik zeggen:

de stijl is fris, de kleuren zijn warm, maw: het design vind ik zeer geslaagd!

Bertold

Legacy Member
Bij mij staan de lettertjes van 'opkomende fuiven in de navigatie niet op hun plaats in IE
in firefox geen probleem behalve dat ge niet kunt scrollen in het hoofdvenster
(in IE gaat dit wel)

Breen

Legacy Member
Bedankt bt belgium, was daarnet heel even bij mij ook het geval, na hover, maar na een refresh was het weg, very strange :$

Bertold

Legacy Member
bij mij ist ook weg nu...
Misschien toch ff kijkn wat de oorzaak is, als er strax 100.000 mensn die site bezoekn gaat een groot aantal dit ook voorhebben

Breen

Legacy Member
bt belgium zei:
bij mij ist ook weg nu...
Misschien toch ff kijkn wat de oorzaak is, als er strax 100.000 mensn die site bezoekn gaat een groot aantal dit ook voorhebben

Noted

NeoNeke

Legacy Member
vind het alleszins geslaagde opzet

vind de textboxes links wat te groot, 'k zou ze opmaken met css ofzo...
ligt het aan mij maar scrolt die box rechts enorm traag?

de oranje bgr met die schuine lijntjes zou ik ook onderaan een gradient geven zoals de blauwe rechts.
Vind de titeltjes maar wat "koel" niet echt volledig passend in het geheel.

Voorzie je dat de actieve pagina wordt aangeduid in het menu? anders zou ik opteren om de titel van de actieve pagina bovenaan in de box ook te zetten...

proper!

Obliv`

Legacy Member
de site vind ik mooi en kleurrijk.
maar door die background (de schuine strepen) komt het geheel mij amateuristisch over. De bg trekt ook veel te veel de aandacht.

kheb ook een gigantische scrollbar (die van de browser)

conclusie: de site op zich is goed, maar de background moet anders in mijn ogen

El_L4mor

Legacy Member
zeer mooie site, maar kzou ook uw textvelden en die knop van dat inlogformke met css bewerken, gaat er veel mooier uitzien dan :)

xml

Legacy Member
Het menu kan je eigenlijk volledig oplossen zonder die javascript-stukjes. Voor de rest ziet het er idd vrij goed uit.

tha_rippa1be

Legacy Member
U title is Partysingels, maar op de site word er partysingles gezegd.

Breen

Legacy Member
xml zei:
Het menu kan je eigenlijk volledig oplossen zonder die javascript-stukjes. Voor de rest ziet het er idd vrij goed uit.

Ja, heb ik uitvoerig mee aan het experimenteren geweest, maar javascript wordt toch een vereiste, later in het project, dus zag ik geen reden om het nu niet te gebruiken.

Rvl

Legacy Member
Breen zei:
Ja, heb ik uitvoerig mee aan het experimenteren geweest, maar javascript wordt toch een vereiste, later in het project, dus zag ik geen reden om het nu niet te gebruiken.
Het is niet omdat je javascript zal gebruiken dat je onnodige javascript moet toevoegen. De links kan je veel makkelijker leggen met gewoon <a> </a> tags, zo blijven je links ook werken bij users die javascript disablen (zullen er wel wat zijn tussen die 100 000 surfers é;))

Layout: Voor de rest zeer mooie layout (alhoewel ik mssh u text color in content iets donkerder zou maken anders leest het niet zo vlot vind ik).
Code: de css toegepast op u div's zou iets beter kunnen ook al zit ik dan te vitten. voor de rest ziet dit er ook proper uit. Kheb wel maar snel gekeken.

joensel

Legacy Member
tha_rippa1be zei:
U title is Partysingels, maar op de site word er partysingles gezegd.

en het probleem is...?

cs_Rvl zei:
Code: de css toegepast op u div's zou iets beter kunnen ook al zit ik dan te vitten.

das idd wel mierenneuken. Laat de jongen toch doen :p 't is valid én hij gebruikt geen tabellen, das al pakken beter dan 95% van de sites die het wereldwijde web ons aanbiedt.

Over de achtergrond heeft Obliv mss wel gelijk B, nu ik em nog es bekijk... mss iets lichter ofzo, of ik design iets anders... De rest heb ik inderdaad wel heel goed gedaan :D *kuch*

joensel

Legacy Member
Kwou net zeggen "da had ik nog niet zien staan", maar ik zie het echt niet :) Waar staat er ergens PartySingels?

Ik dacht da je 't had op de caps / geen caps :D excuus

Breen

Legacy Member
In de title jeroen <titel></title> heb ik PartySingels gebruikt :$

Juul Cézaar

Legacy Member
'Opkomende fuiven' is zeer slecht nederlands. Vrij vertaald engels van 'upcoming parties' zeker? Maakt er maar iets anders van.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan