Archief - Search: mooiste designs

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Quilombo

Legacy Member
k vin die ook ni super-duperleetzoror

liever eenvoudige designs met nie te veel tralala's en flashy stuff derbij

zero2one

Legacy Member
Quilombo zei:
ps: wrom zijn er tegenwoordig zoveel sites met links en rechts een huge verticale balk :eek: (cf. de 2 eerste sites die ik op dit forum tegenkom: http://www.onskleintje.be/ en http://pixiesplace.whateero.com/index.php )
dat vind ik dan weer minder maar soit ;p

Daar is 1 heel goede reden voor (en nee dit maal niet de resolutie van een scherm).

Wanneer je een design maakt die meerekt met het browservenster (damn dan toch de resolutie ;)) heb je veel kans dat er hele lange tekstregels ontstaan.

Nu is het menselijk oog nogal lui en zal het heel moeilijk zijn om deze lange 1 regel teksten te lezen (bij meer dan aantal woorden versprinkt het oog ongewild van regel).

Daarom is het aan te raden van langere teksten in niet te brede tekstblokken weer te geven (rekening houdende met de font-size van de tekst). En gebruik ook tekstblokken (<p></p>) zodat er regelmatig een rustpunt in de teksten komt (zoals hier dus :)).

Quilombo

Legacy Member
die balken zijn dikwijls wel érg breed, en zet daar dan iets anders ipv da leeg te laten (imo) ;D

onze webdesign noob gadet is zeggen ze ^^

Vintage Hifi

Legacy Member
Freaky 7 zei:
wie mij een mooiere als deze kan geve geef ik een pluimpje
http://www.fubon.co.uk/
Wel, prachtige op grafisch gebied maar qua "web"design veel minder é. Dan scoort 2Advanced véél hoger.

Maar die mens van Fubon kan serieus goed tekenen blijkbaar :)

Zero Grav

Legacy Member
Wa_denkte zei:
Wel, prachtige op grafisch gebied maar qua "web"design veel minder é. Dan scoort 2Advanced véél hoger.

Ahja? Wat bedoel je daar dan wel mee?

orez

Legacy Member
Quilombo zei:
die balken zijn dikwijls wel érg breed, en zet daar dan iets anders ipv da leeg te laten (imo) ;D

onze webdesign noob gadet is zeggen ze ^^

idd zeg wel webdesign noob. Die balken zijn gewoon balken. Zet u resolutie kleiner en ge hebt er geen last nimeer van.

da er "balken" zijn aan weerszijden heeft enkel te maken met het feit dat het ene deftige site is die rekening houdt met mensen die op lagere resoluties surfen dan uwen 1337Z0R 1280*1024 of meer ..

Vintage Hifi

Legacy Member
Zero Grav zei:
Ahja? Wat bedoel je daar dan wel mee?
Als ik zo goed (digitaal) kon tekenen, zouden mijn sites ook veel mooier ogen. Een site zoals Fubon valt eerder onder grafisch design, vind ik persoonlijk, als onder webdesign (het gebruik van al die dingen die jullie zo belangrijk vinden, zoals CSS, usability, <div> en watnog... je weet wel, zo klaarkomen op CSSVault enzo.. :D )

Quilombo

Legacy Member
k weet da wel

ma zoveel mensen hebben er nu ook weer nie een kleiner reso dan 1024*768
en soms zijn die balken echt enoooorm, da ze meer dan den helft van mijn scherm innemen.. ge moet u site ook ni op maat van 640*480 maken imo
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan