Archief - Search: mooiste designs

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Quilombo

Legacy Member
weet niet goed of het hier moet of op sitecheck maar goed ..


ik zou mij willen toeleggen op wat html, css en eventueel nog andere talen, dat zie ik later wel, maar ik ken er al een beetje van en ik zou terwijl ik het leer (ik begin weer van nul) direct de theorie om willen zetten in praktijk en het design voor een site ontwerpen, stap voor stap
in t begin zal dat design op niet veel trekken, maar langzamerhand zo er toch een mooie vorm in moeten komen, nog later wordt dat design dat omgezet naar css


maar om wat inspiratie op te doen (NIET COPY PASTEN, dat is absoluut niet de bedoeling) qua vorm van de site zou ik graag weten welk design van eender welke sites jullie mooi vinden

het zal waarschijnlijk gaan bij mij om het design van de site van mn jeugdhuis, voor zover dat hiertoe doet


dus gezocht: mooie designs !


ps: wrom zijn er tegenwoordig zoveel sites met links en rechts een huge verticale balk :eek: (cf. de 2 eerste sites die ik op dit forum tegenkom: http://www.onskleintje.be/ en http://pixiesplace.whateero.com/index.php )
dat vind ik dan weer minder maar soit ;p

posten maar

xml

Legacy Member
En dat is niet "echt" links een rechts een balk. Dat is gewoon een site met vaste breedte, die gecentreerd wordt weergegeven.

Quilombo

Legacy Member
komt er toch op neer, aangezien toch de meesten dezelfde reso hebben

Quilombo

Legacy Member
ik bedoel een reso waarbij ge balken hebt, en da heeft wrs iedereen ;p

ik had wel meer replies verwacht eigenlijk, iedereen kent toch een mooie site zeker :f

xml

Legacy Member
Er zijn hier al verzamelthreads geweest met de mooiste websites (volgens een bep. persoon). Zoek die misschien eens op. ;)

Quilombo

Legacy Member
xml zei:
Er zijn hier al verzamelthreads geweest met de mooiste websites (volgens een bep. persoon). Zoek die misschien eens op. ;)

ja heb al wat gezocht maar niet echt iets gevonden, mss enkele zoektermen?

en over dat opnieuw beginnen, staan zoveel links in de sticky, maar best beginnen bij html, en dan css, of direct met xhtml ? k ga wrs met cursus van vorig jaar doen (k dee toegpaste informatica, maar da was mn ding ni echt) en met w3schools, goeie keuze? dan achteraf beginnen met fotosoep denk ik
maar qua volgorde, is dat ok ?
(ja ik heb de sticky gelezen :x)

zal gewoon met dreamweaver of kladblok worden


enne.. hoe zit dat eigenlijk met fonts, als ge een kinky font downloadt en gebruikt op u site, iemand die die font niet heeft ... ?

en nog een laatste dingske: hoe zit dat tegenwoordig met zo de opbouw van u site, gebt links menubalk, bovenaan nog ietske, in t midden de main text en recht eventueel nog iets... die indeling is in frames/tables/.. ?

alvast een dikke merci als k hier overal antwoord op krijg :D dan terug naar mooie designs ;p

`SeriOUs

Legacy Member
- begin met xhtml (strict) & css, kwestie van mee te zijn. als je xhtml onder de knie hebt, is html kinderspel. En dan zou ik idd pas beginnen met grafische tools.

- 'kinky' fonts zijn idd niet zichtbaar voor mensen die het niet geïnstalleerd hebben. Volledige teksten zet je best toch niet in speciale fonts, titels ed. kan je als afbeelding bewaren. Of met flash werken. Of image-replacements, maar dat is al gevorderd.

- geen frames, geen tables, maar divisions. (<div> tag) Door css kan je deze positioneren, floaten,...

Quilombo

Legacy Member
zalig, merci

1 dingske da k nog ni begrijp, ma das voor later, moe k html nog leren als k xhtml al ken? ik dacht da xhtml een nieuwere versie was van html en ge die dus nimeer nodig hebt als ge al xhtml kent.. maar dat zie ik blijkbaar verkeerd ?

mvg en nog es bedankt eh

`SeriOUs

Legacy Member
Het is een nieuwe set regels ja.

maar voor sommige projecten is het nog handig in gewone html te werken.
Als je xhtml kent, ken je automatisch ook je html. Html laat enkel toe om wat losser met de code om te springen.

WHiSPy

Legacy Member
Zie xhtml trouwens als 'n middel en niet als 'n doel. In bepaalde gevallen zal 'n html 4.01 nog perfect voldoen, terwijl je in andere gevallen de keuze hebt tussen beiden. :)

Quilombo

Legacy Member
ahja nog een klein vraagske, ik zei dus al dat ik het design van de site stap voor stap wou opbouwen, kan ik dan ook de site eerst in frames/tables (welk van de twee?) maken, want dat ken ik al een beetje, en ze dan omzetten naar divs of is dat echt "wooooow wtf nee ni doen :eek:", want je zei dat je om die divs te positioneren css nodig hebt en ik moet eerst nog aan xhtml beginne ;D

mvg en zeeeeeeeeeeer bedankt :) ik hou jullie op de hoogte ;)
(zit nu ook in irc chan, nick = kratz`)

edit: en ervoor zorge dat website in alle reso's en browsers correct wordt weergegeven, dat staat wel uitgelegd op w3schools zeker?

`SeriOUs

Legacy Member
wel, css & xhtml gaan hand in hand.
Je kunt niets deftig maken zonder css hoor.

Css dient voor ALLE opmaak, xhtml voor de structuur.
Dus je begint gewoon best met <div>'s, omdat het een andere (en meer correctere) werkwijze is.

edit @ resoluties: neen, dat staat daar niet uitgelegd. Het is niet meer als logisch denken. Je hebt 2 keuzes.
-> ofwel maak je je website-breedte vast:
je kan dan kiezen voor welke resolutie je wilt optimaliseren. voor 800*600 zal je breedte dan max. 770 zijn (omwille van de scrollbar)
voor 1024 zal die dus op max 990 ofzo liggen.

-> ofwel zorg je dat je met percentage's werkt, zodat de website mee uitrekt en inkrimpt als je het browservenster vergroot/verkleint.

Musback

Legacy Member
@ tikketim
http://2advanced.com/flashindex.htm
die is wel echt :eek:

alleen heb ik vaak het probleem met zulke super-duper enhanced flash webpages dagge pas na 5 minute uwe weg fatsoenlijk kunt vinden, en da't allemaal wa te lang duurt om gewoon the basic info te vinde
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan