Archief - REQ: Motorola ROKR > spectaculaire poster

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ezarto

Legacy Member
Voor Marketing hebben wij op school een groepsopdracht gekregen om een reclamecampagne te maken rond de nieuwe Motorola ROKR (iTunes gsm).
Nu vonden wij het maar voor de hand liggend om te beginnen met een site rond deze gsm. Allemaal geen probleem voor mij, ik kan met gemak een simpel siteje in elkaar flansen, maar ik zou graag eventueel een spectaculaire poster of iets dergelijks hebben omtrent deze gsm. Eventueel een Billboard op schaal ofzo?

Is er toevallig iemand die zin heeft om hieromtrent iets te maken?
Om toch nog een beetje ambetant te doen zou ik graag op die afbeelding nog een beetje plaats hebben om zelf later een slogan in te voeren ofzo...
Het moet niet al te fancy zijn, gewoon iets dat de aandacht trekt in de aard van de meeste gsm reclamecampagnes.

thx in advance!

Typhon`

Legacy Member
"hebben wij op school een groepsopdracht gekregen."
Said enough?
Jullie, niet wij.

Ezarto

Legacy Member
Ik zie nochthans in de stikies niets staan over het feit dat ik geen hulp mag vragen bij een opdracht op school? Ik begrijp dat jij geen zin/tijd hebt om mij te helpen, maar moet je dan een post maken? Had je gewoonweg niet gereageerd had ik ook wel door gehad dat ik geen hulp van 'Typhon`' ging krijgen ....

Daarbij: ik zit dan ook niet in een richting waar grafische vormgeving centraal staat! Zeker niet op een computer! Onze job is gewoon een campagne te maken, in de echte business world gaat men ook aan derden vragen om bijvoorbeeld een logo te maken als men dat zelf niet kan. Al dan niet tegen betaling, maar wijzelf krijgen nu voor deze opdracht ook geen geld!

Just my 2 cents!

guRuh

Legacy Member
Uitleggen kunt ge het wel, maar mijn mening: zijt eerlijk met uzelf. Punten krijgen voor dingen die je niet zelf hebt gedaan is LAAG bij de grond.

Ezarto

Legacy Member
Heb ik er dan niet zelf aan gedacht om een billboard op schaal te maken? Zoals ik hierboven al zei gaat het om de ideeën en niet om de grafische uitwerking ervan ...
Én is het ook niet zo dat een manager die zijn personeel de goede opdrachten geeft credit krijgt voor zijn beleid? In dit geval is het volgens mij net hetzelfde, alleen is er geen spraken van loon voor geen enkele van de partijen.
Maar soit, ik merk al aan de eerste twee comments die ik krijg dat ik hier geen hulp zal krijgen.

ZeeraaR

Legacy Member
Ezarto zei:
Heb ik er dan niet zelf aan gedacht om een billboard op schaal te maken? Zoals ik hierboven al zei gaat het om de ideeën en niet om de grafische uitwerking ervan ...
Ik moet een opstel schrijven...
Ik had gedacht aan een modernisering van roodkapje...
En ik zou er graag biggetjes in willen verwerken ook...
Ziezo ik heb eraan gedacht hoe ik het ga maken. Dit was mijn idee, wil er alstublief iemand op dit forum het opstel schrijven voor mij?

*gah sorry als dit overkomt als flame maar soms gaat het niet om me in te houden*

Ezarto

Legacy Member
Maar allé ... ik leg nu al twee keer uit dat het NIET gaat om het grafische aspect! Als je een opstel moet schrijven is het duidelijk dat je het zelf moet maken. Men kijkt hier naar inhoud, spelling, e.d. in tegenstegenstelling tot het feit dat je ideeën moet ontwikkelen bij een reclamecampagne. Had ik willen leren hoe je een hele mooie afbeelding moet maken dan had ik grafische vormgevingen of iets in die aard gestudeerd, maar nu doe ik MARKETING! Mijn opdracht is dusdanig die campagne maken en taken verdelen. Wel ik vraag nu hulp aan derden om een afbeelding/poster/billboard te maken aangezien niemand binnen mijn organisatie (of groep binnen het groepswerk) deze opdracht tot een goed einde kan leidend. Niemand in mijn groep kan dus dus die poster maken. Is het dan niet logisch dat ik dit aan iemand anders vraag die gewillig is om mij te helpen?

Ik heb tot nu toe nog steeds alles volgens de regels van dit sub-forum gedaan, en nog krijg ik hier geen antwoord, of word ik zelfs min of meer uitgelachen omdat ik niet capabel ben om een afbeelding te maken? In plaats van zo te reageren zou je misschien beter blij zijn dat een leek hulp komt vragen aan personen van wie hij vindt dat ze sowieso beter en misschien zelfs goed met hun talenten overweg kunnen?
Maar bon!

Zodus om mijn vorige posts samen te vatten in één regel die jullie misschien wel begrijpen:
ALS GE ME NI WILT HELPEN, BLIJF DAN UIT DE THREAD UIT!?

Belgianbonzai

Legacy Member
Ezarto zei:
Ik zie nochthans in de stikies niets staan over het feit dat ik geen hulp mag vragen bij een opdracht op school?

de regels van Gfx zijn op de prefixes na die van general, en daar mag je ook geen huiswerkposts/threads maken buiten enquetes,...

Ezarto

Legacy Member
Dit is een discussieforum.

Volgens mij slaat dit toch specifiek op het general forum, aangezien je in het Graphics forum geen discussie gaat beginnen. Maar soit, ik denk dat het sowieso beter is dat deze thread gesloten wordt, want iets vruchtbaar gaat er toch niet uitkomen.

Merci! :ironic:

edraket

Legacy Member
Kijk, als gij een gsm moet promoten en ge wilt een poster gebruiken, maar ge weet dage die nie zelf kunt maken, dan kuntge et toch nie aan anderen gaan vragen, en dan met de eer gaan lopen? Probeer iets te maken wat je zelf kan en zelf kan realiseren...

Ezarto

Legacy Member
Dat is toch juist hetzelfde als in een onderneming ... Een reclamecampagne word niet door slechts één persoon gemaakt, maar door verschillende afdelingen gerealiseerd.
Onze bakker verkoopt ook brood dat hij niet zelf gemaakt heeft hoor! Het is ni daarom dat hij geen brood mag verkopen!

LunchBox

Legacy Member
betwijfel of de onderneming succes heeft als ze tegen de reclamecampagnemeneer zegt: "wie heeft er zin om mij spectaculaire poster te maken, zomaar.. het moet niet al te fancy zijn gewoon de aandracht trekken." ten eerste spreek je jezelf daar al tegen en ten tweede zullen ze dat niet zomaar doen.

punt is dat men niet je schoolwerk willen maken, gewoon omdát jij ergens een blitse ingeving hebt gekregen.. uiteraard zijn mensen te overtuigen als ge me harde cash afkomt, dan kan het ons plots niet meer schelen of het voor uw moeke of uw leerkracht is - maar communiceer dan ook eens duidelijk ipv uw gelijk te proberen halen met voorbeelden waar bakker jef in meespeelt.

in de echte business world gaat men ook aan derden vragen om bijvoorbeeld een logo te maken als men dat zelf niet kan. Al dan niet tegen betaling, maar wijzelf krijgen nu voor deze opdracht ook geen geld!
nog zoiets dat uw bakker-verhaaltje ondermijnt.. in ondernemingen werken mensen inderdaad samen, en factureert men ook aan mekaar -- feit dat jij hier niet betaald wordt voor jouw schoolwerk is louter jouw probleem, als argument om mensen aan het werk te krijgen voor je is dat dus 2x niets waard. (tenzij je op de greenpeace boot hebt zitten smoren)

het blijft een schoolopdracht, daar kunt ge ni rond - als je toch persé professioneel wil overkomen naar uw leerkracht toe, stel u dan ook in de plaats van een onderneming en zoek iets interessant om ertegenover te zetten voor de persoon die je wilt aanspreken. (en laat het een tip wezen: met een simpele: "ge moogt uw naam eronder zetten" kom je vaak niet ver)
--
kwil het trouwens nog redelijk soepel houden, volgens de stricte regels kunnen we dit gewoon sluiten, maar ik weet zelf dat bij degelijke eindopdrachten verschillende mensen er iets aan kunnen hebben om samen te werken. alleen mag het niet de stemming hebben van: "jow ik heb iets vo't school te doen maar kan het zelf niet, wie heeft zin om dah voor mij te doen" -- daarmee kom je nergens.. dah komt enkel neer op gemakszucht.

aan jouw om 'eventuele medewerkers' te overtuigen.. en deftig deze keer.

Erinyes

Legacy Member
Ik vrees dat je hier weinig volk zal vinden om je te helpen bij het ontwerp van je affiche... Waar wij waarschijnlijk wel tot bereid zijn, is kritiek geven op jouw ontwerpen om je tot een goeie affiche te helpen. Maar het ontwerp blijft nog steeds jouw werk.

Verder zeg je dat het grafische aspect van je affiche niet zodanig belangrijk is. Wat ze volgens mij dan wel belangrijk vinden is het feit of je er al dan niet moeite voor gedaan hebt. Of je er een effort hebt ingestoken. Dit is in mijn ogen niet het geval als je die taak op iemand anders afschuift.

DJ_Trash

Legacy Member
Ezarto,
1. ofwel maakte iets en dan zeggen ze hier wa er beter kan
2. ofwel spreekte in concrete DOLLARS en EUROS

ik sta open voor zowel punt 1 als 2.
Als je je huiswerk door iemand anders laat maken, gaat dat je kosten
Of dachte echt da ge hier kunt kome leeche?

Floyd

Legacy Member
Het mag wel duidelijk zijn dat Ezarto de intelligentste persoon in deze thread is. Jullie verwijten hem vanalles: belachelijk. Hij verplicht hier niemand, vragen staat nog altijd vrij. Als ik de tijd en kunde had zou ik hem misschien wel helpen, en zo zullen er wel nog zijn.
Wat gaat nu het gevolg zijn dat iedereen hier weer op zo iemand zit te melken: de thread wordt gesloten en een hulpzame vrijwilliger krijgt de kans niet deze sympathieke jongen te helpen.

Holy Paladin

Legacy Member
mogen wij er hem niet op wijzen dat hij hier waarschijnlijk niemand gaat vinden? stel dat hij erop rekent dat iemand het doet, maar het gebeurt niet... wij besparen hem nu die tijd

anyway als et toch nie schoon moet zijn dan kunt ge et zelf toch :unsure:

Vintage Hifi

Legacy Member
Holy Paladin zei:
mogen wij er hem niet op wijzen dat hij hier waarschijnlijk niemand gaat vinden? stel dat hij erop rekent dat iemand het doet, maar het gebeurt niet... wij besparen hem nu die tijd
Dus, met andere woorden, het kalf is al verdronken? Er zijn hier geen behulpzame mensen? Niemand wilt helpen, iedereen wilt hem er gewoon op wijzen dat dit niet kan.

Wat een bende kneusjes zitten hier dan wel niet :)
Als het in't echte leven ook zo was. De slachtoffers van de orkaan Katrina hadden ook maar zelf moeten het weer kunnen voorspellen hé... De losers. :unsure:

Holy Paladin

Legacy Member
gaat gij het doen? ik dacht het niet :p
serieus, de kans is heel klein he, als et iemand doet dan is et waarschijnlijk iemand gelijk gij die et tegendeel wilt bewijzen..
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan