Archief - Q: Webserver Installeren

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

mr magic

Legacy Member
hallo
op school leren we nu PHP te schrijven, maar om deze codes telkens te uploaden naar een server, da is zo omslachtig, nu hoe kan ik een localhost op win xp pro installeren?? ken er helemaal niks van dus zou iemand me da stap voor stap kunne uitlegge?

greets
S

Bertold

Legacy Member
of easyphp natuurlijk of één van de tien andere die je via google vindt + prefix en titel mis :) :niceone:

orez

Legacy Member
gelieve de regels van dit forum even door te nemen. Dit kan je hier doen. Bij deze ontvang je ook je eerste usernote.

BertG

Legacy Member
euh, eigenlijk als je de gewone PHP install volgt instaleert deze zichzelf binnen IIS (o fis et nu ISS??).

orez

Legacy Member
BertG zei:
euh, eigenlijk als je de gewone PHP install volgt instaleert deze zichzelf binnen IIS (o fis et nu ISS??).

IIS: internet information services.
Let wel dat IIS niet standaard wordt mee geïnstalleerd enkel als je dit aanvinkt bij de installatie van Win XP Pro (home edition bevat IIS niet). Ge kan hem nu ook nog installeren via software -> windows onderdelen toevoegen/Verwijderen.

Persoonlijk vind ik wamp het eenvoudigste voor windows. Deze installeert volledig automatisch apache/mysql/php. Op een zeer snelle en efficiente manier. Er bestaan nog andere totaalpaketten, maar ik ben tevreden over deze.

http://www.wampserver.com/en/index.php

mr magic

Legacy Member
ja sorry voor titel
maar in ieder geval bedankt ookal heb ik wel een extra vraag
heb nu IIS eraf gesmeten en WAMP erop gezet, maar het simpele bestand wat ik gemaakt heb, en wat online werkt, werkt niet op die server :s

Code:
<html>

<head>
  <?php

  if(isset($var1))
  {$out1=$var1;}
  else
  {$out1="Empty";}

  ?>
<title>--Doc--</title>
</head>

<body>
<a href="doc.php?var1=boe">tada</a><br><br>

<h1><?php print($out1)?></h1>

</body>
</html>

dus wat kan ik hieraan doen??

Spacy2003

Legacy Member
Probeer eens als je php werkt.
Dat is vlug gedaan met dit lijntje code:

PHP:
<?php phpinfo(); ?>

mr magic

Legacy Member
@ Spacy, ja da werkt perfect, krijgt een hele lange page boordevol php info :s

BertG

Legacy Member
mr magic zei:
ja sorry voor titel
maar in ieder geval bedankt ookal heb ik wel een extra vraag
heb nu IIS eraf gesmeten en WAMP erop gezet, maar het simpele bestand wat ik gemaakt heb, en wat online werkt, werkt niet op die server :s

Code:
<html>

<head>
  <?php

  if(isset($var1))
  {$out1=$var1;}
  else
  {$out1="Empty";}

  ?>
<title>--Doc--</title>
</head>

<body>
<a href="doc.php?var1=boe">tada</a><br><br>

<h1><?php print($out1)?></h1>

</body>
</html>

dus wat kan ik hieraan doen??

Wel ja, die out is leeg en gaat dus niet veel geven eh...
en die "Empty" krijg je niet te zien op je pagina aangezien hij in je header zit...
Kijk es naar je source!

Zero Grav

Legacy Member
Dat klopt toch niet hoor BertG. Hij declareert de variabele in zijn head (niet header, dat is nog wat anders ;_; ) maar echo't hem pas in de body.

<?php
if(!Empty($_GET['var1'])) {
$out1 = $_GET['var1'];
}
else {
$out1 = "Empty";
}
?>

<body>
<a href="doc.php?var1=boe">Linkje</a>

<h1><?php echo $out1; ?></h1>

zo steekt het normaal wel goed in elkaar, misschien dat ik wel ergens iets over het hoofd heb gezien mja.

mr magic

Legacy Member
BertG zei:
Wel ja, die out is leeg en gaat dus niet veel geven eh...
en die "Empty" krijg je niet te zien op je pagina aangezien hij in je header zit...
Kijk es naar je source!


als var1 bestaat pakt die wa er in var1 staat als out1
anders pakt die voor out1 "empty"


die $_GET werkt anders wel zoals het moet, thnxs
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan