Archief - Q: Waar website laten maken?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

zabulus

Legacy Member
Xavez zei:
Okay, your loss, I guess. Leer vooral niets bij van uw mede-webdesigners ;).

Dat zegt gij, niet ik.
Ik ben gewoon niet voor die dingen van -xx, das mijn stijl niet...
Liever een js van 1kb.

2 mensen, 2 oplossingen...

Zero Grav

Legacy Member
TheBram zei:
hehe, al die leuke reacties, ik verw8e niet echt dat hij mij zou aannemen hoor :p
en op zn minst geef ik toe dat ik (nog) een amateur ben, en btw ik ken eigenlijk niemand in mijn omgeving die het weinige dat ik kan ook kan, dus het is nogal gemakkelijk te zitten foeteren en spotten met iemand zijn werk terwijl die daar nog niet lang mee bezig is, en ook langs geen kanten een opleiding of cursus heeft genoten, zoals velen hier. En boven al de leeftijd nog niet heeft van het gros hier actief. Dus ik vind dat de dikkenekkerij een beetje mag ophouden.

En geld kan mij gestolen worden, ik doe dit voorlopig nog zuiver voor mijn plezier, en er zijn veel efficientere manieren om centjes te verdienen, zonder dadde der ne poot voor moet uitsteken

Dit heeft niets te maken met spotten, of de dikke nek willen uithangen. Als ik dat wou zeggen dan was het er wel op een heel andere manier uitgekomen.

Die opleiding heb ik trouwens ook nooit gehad, dus ik zie niet in wat dat ermee te maken heeft. Ik volg nu wel MCT, maar we zijn nu rond deze tijd zowat rond met xHTML/CSS en Photoshop Basics. En daar moet ik het nu ook niet echt voor doen.

Zabulus, die css methode is wel beter, enkel en alleen omdat het uw site toegankelijker maakt. Ik kan wel geloven dat ge geen fan zijt van negatieve waardes, maar zo ver moet het eigenlijk niet komen. Stel dat gij uw 2 menu's op een horizontale lijn zoudt zetten, dan moet ge enkel nog met positieve waardes werken. En ge leert het echt snel hoor, allé, eigenlijk kunt ge het gewoon al.

tikketim

Legacy Member
Waar is den tijd dat er hier nog strenge moderators zaten die bij threads als deze onmiddelijk het slot er op legden wegens "offtopic" :)

KoenDK

Legacy Member
NoizeSuppressor zei:
Ja en dat was letterlijk bedoeld, zal op uw pm ook met een lachened mannetje antwoorden

dude, ik kan u genoeg websites doorsturen van discotheken (en zelfs dj's) die meer dan een miljoen BEF hebben gekost! sinds wanneer zou een kwaliteitswebsite 500€ kosten? :eek: we leven hier niet in Afrika waar er gewerkt wordt voor 2€ per uur :ironic: ooit al gehoord van quality freelancers die werken aan 500€ per dag? of zelfs meer :o

ach, kwaliteit betaalt, sommige hebben ervaring (meestal negatief) met die stelling, andere moeten nog tegen de lamp lopen ;)

overlaatst hebben wij een offerte gekregen voor een website voor 8000€, wat eigenlijk een goede prijs was voor het gevraagde :niceone:

500€ gefactureerd, daarvoor komen ze nog niet ter plaatse tot bij u! hoe zou een mens anders om te beginnen zijn licenties kunnen betalen van alle gebruikte software?

dJeez

Legacy Member
tikketim zei:
Waar is den tijd dat er hier nog strenge moderators zaten die bij threads als deze onmiddelijk het slot er op legden wegens "offtopic" :)
:offtopic: Als je daar heimwee naar hebt kan dat altijd geregeld worden, maar ik geloof eerder in de wat zachtere aanpak. Zal aan mijn leeftijd en relativeringsvermogen liggen wellicht :p.

@NoizeSuppressor:
Wat realiteitszin zou niet slecht zijn. Hoeveel reken jij aan per werkuur (retorische vraag, je hoeft er niet op te antwoorden)? Welnu, waarom zou iemand die een website voor u maakt minder moeten verdienen per uur? Komt daarbij dat je een degelijke website niet op enkele uurtjes maakt.

Voor 500 EUR zou ik als zelfstandige (wat ik - nog - niet ben) ook niet komen opdraven, daar schiet na aftrek van belastingen en SZ nl. niks meer van over. Dat zou je zelf toch ook maar al te goed moeten weten.

Xavez

Legacy Member
timdeschacht zei:
ik ben ook website designer, maar ik doe het als hobby
daarom zijn mijn prijzen een stuk lager (ik denk maar aan 25 of 50 euro!)

ik doe het voor het plezier en zie het niet echt als "werk"

interesse? -> http://users.skynet.be/futurewebdesign/

Zoek even wat op over CSS, semantiek en scheiding van inhoud en opmaak ;-). Je site valideert misschien wel, je hebt het idee erachter nog niet helemaal begrepen. De tijd dat je zo'n site met tables moest maken ligt al twee-drie jaar achter ons :).

timdeschacht

Legacy Member
Xavez zei:
Zoek even wat op over CSS, semantiek en scheiding van inhoud en opmaak ;-). Je site valideert misschien wel, je hebt het idee erachter nog niet helemaal begrepen. De tijd dat je zo'n site met tables moest maken ligt al twee-drie jaar achter ons :).

ik moet u volledig gelijk geven, maar ik doe het als hobby en leer constant bij ...
maar ik denk niet dat de website daarom lelijk/onstabiel is :)

Aeckz

Legacy Member
Xavez zei:
Zoek even wat op over CSS, semantiek en scheiding van inhoud en opmaak ;-). Je site valideert misschien wel, je hebt het idee erachter nog niet helemaal begrepen. De tijd dat je zo'n site met tables moest maken ligt al twee-drie jaar achter ons :).

Waar staat geschreven da ge uw site ni zo moogt maken?
Al die nieuwe zogezgde standaarden, zolang het mooi en gebruiksvriendelijk is kan die standaarden voor mij ferm den boom in.

Maar ik ben dan ook gn designer die sites verkoopt, dus ik mag wel mn mening erover hebben :unsure:

Xavez

Legacy Member
timdeschacht zei:
ik moet u volledig gelijk geven, maar ik doe het als hobby en leer constant bij ...
maar ik denk niet dat de website daarom lelijk/onstabiel is :)
Dat is het voor mij ook hoor ;-). Dat je constant bijleert kan ik alleen maar toejuichen! Met die ingesteldheid kom je een pak verder dan "ik weet toch al alles" :). Daarom zitten we op een forum, om bij te leren!

Xavez

Legacy Member
Aeckz zei:
Waar staat geschreven da ge uw site ni zo moogt maken?
Al die nieuwe zogezgde standaarden, zolang het mooi en gebruiksvriendelijk is kan die standaarden voor mij ferm den boom in.

Maar ik ben dan ook gn designer die sites verkoopt, dus ik mag wel mn mening erover hebben :unsure:

Een mening is maar zoveel waard als de achtergrondinformatie die de persoon wie de menig uitte daarbij bezit. Als jij alle achtergrondinformatie bezit die je hoort te bezitten en dan nog die mening hebt, dan vind ik dat een walgelijke, discriminerende mening, die ongeveer overeenkomt met de mening van de Duitsers die Kristallnacht hebben georganiseerd.

timdeschacht

Legacy Member
Xavez zei:
Dat is het voor mij ook hoor ;-). Dat je constant bijleert kan ik alleen maar toejuichen! Met die ingesteldheid kom je een pak verder dan "ik weet toch al alles" :). Daarom zitten we op een forum, om bij te leren!

groot gelijk! ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan